| четврток, 6 декември 2018 |

Са­шо до­би ли­жав­че

Ро­ден на 10 август 1972 го­ди­на во Скоп­је

Обра­зов­ние: Фа­кул­тет за драм­ски умет­но­сти на УКИМ во Скоп­је

Про­фе­си­ја: пи­са­тел за пе­пе­ру­ги и за тин­ка­чи

Без сом­не­ние, ја­го­тка на си­те шо­ко­ви, лад­ни ту­ше­ви и не­при­јат­ни ка­дров­ски из­не­на­ду­ва­ња што во овие два ме­се­ца вла­де­е­ње ни ги при­ре­ди вла­да­та на За­ев, е наз­на­чу­ва­ње­то на Са­шо Та­сев­ски за ди­ре­ктор, па ма­кар и са­мо в.д., на Драм­ски те­а­тар.

Чо­ве­кот ко­го во Скоп­је го поз­на­ва­ат од со­ка­ци и ка­фе­а­ни, а не од прет­ста­ви, по дол­ги­от и вул­га­рен ја­зик, а не по ма­е­страл­но­ста на пи­са­тел­ско­то пер­о, во по­ли­ти­ка­та вле­гу­ва ка­ко дес­ни­чар, на­ци­о­на­лист, но­си­тел на кан­ди­дат­ска ли­ста на ТМРО.

-Лу­ѓе­то има­ат пре­дра­су­да де­ка умет­ни­ци­те не тре­ба да се за­ни­ма­ва­ат со по­ли­ти­ка. За жал, во ед­но ва­кво им­про­ви­зи­ра­на др­жа­ва, окол­но­сти­те го ба­ра­ат спро­тив­но­то – раз­мис­лу­вал мла­ди­от Та­сев­ски во 2006 го­ди­на. Спо­ред не­го, умет­ни­ци­те вле­гу­ва­ат во по­ли­ти­ка­та од две при­чи­ни: лич­на ко­рист и ка­ри­е­ра или де­ка ве­ру­ва­ат де­ка мо­жат да соз­да­дат ус­ло­ви во кои ќе ги упо­тре­бат сво­и­те по­тен­ци­ја­ли.

Образ­ло­жу­вај­ќи ги при­чи­ни­те, тој ве­ли де­ка тие со лич­на ко­ри­сти има­ле комп­ле­кси по­ра­ди не­до­стиг на та­лент, па пре­ку по­ли­ти­ка­та ги ле­ку­ва­ат пре­ку тие што се до­ка­жа­ни во сво­ја­та про­фе­си­ја. Дру­ги­те, пак, ве­ли, се свес­ни, са­мо­у­ве­ре­ни и ви­стин­ски ве­ру­ва­ат де­ка мо­жат да соз­да­дат ус­ло­ви во кои ќе ги упо­тре­бат сво­и­те по­тен­ци­ја­ли. За не­го по­ли­ти­ка­та е по­лес­на, но мно­гу лес­но ста­ну­ва те­а­тар на же­сток су­дир во кој ус­пе­ва­ат најс­по­соб­ни­те.

За­поз­на­е­ни низ го­ди­ни­те со по­тен­ци­ја­ли­те на Та­сев­ски, сил­но ве­ру­ва­ме де­ка тој вле­гол во по­ли­ти­ка­та по­ра­ди пр­ва­та при­чи­на.

Са­мо пред два ме­се­ца пи­са­те­лот за кур­ви и за тин­ка­џии бе­ше згро­зен од ка­дров­ски­от из­бор на СДСМ – Дра­ги Ра­шков­ски да би­де ге­не­ра­лен се­кре­тар на вла­да­та. Па ко­га слег­на пра­вот, се кре­на во са­мо­од­бра­на на из­бо­рот на Бу­бо Ка­ров за не­ка­ков над­во­ре­шен со­ра­бот­ник на ми­ни­стерс­тво­то за про­па­ган­да и за цен­зу­ра, а де­не­ска е бла­го­да­рен што ста­нал ди­ре­ктор. И не, не е по­греш­но да се ка­же де­ка од­бра­на­та на из­бо­рот да пад­не на Бу­бо Ка­ров е са­мо­од­бра­на. Бра­неј­ќи го из­бо­рот на Цац­ко, Та­сев­ски се од­бра­ни се­бе­си.

„Бу­бо Ка­ров ви пре­чи што го зе­ле за со­вет­ник за ме­ди­у­ми и за ко­му­ни­ка­ции? Па чо­ве­кот е 40 го­ди­ни во ме­ди­у­ми. По­ми­нал си­то и ре­ше­то. Бил ус­пе­шен. Здо­бил огром­на по­пу­лар­ност со сво­и­те про­е­кти за­што го на­шол па­тот до пуб­ли­ка­та. Го знае неј­зи­ни­от нерв. Што? Спо­ред глу­па­ви­не вмров­ци, кои до вче­ра ги гол­та­ле не­го­ви­те ске­чо­ви и буц­ка­ло­но гру­е­ви­стич­ко Ван­ков­ска, не бил ком­пе­тен­тен. Кој е ком­пе­тен­тен, ако не Бу­бо. Или не ви од­го­ва­ра за­што не­ма дип­ло­ма за но­ви­нар или ко­му­ни­ко­лог. Па тој по­ве­ќе знае од не­кои ре­тар­ди­ра­ни, кои има­ат де­сет до­кто­ра­ти за ме­ди­у­ми и за ко­му­ни­ка­ции“.

Очиг­лед­но, Са­шо не знае де­ка цр­на ман­ти­ја не те пра­ви поп, „ау­ди“ не те пра­ви гос­по­дин, ни­ту функ­ци­ја до­де­ле­на од оваа вла­да до­ка­жан про­фе­си­о­на­лец, вре­ден за по­чит. Тоа што си до­бил функ­ци­ја зна­чи де­ка уста­та ти е зат­на­та со др­жав­на циц­ка. И ни­што по­ве­ќе. Са­шо до­бил ли­жав­че.

„Бла­го­дар­ност до си­те на кои мо­јот из­бор за ди­ре­ктор на Драм­ски те­а­тар им дој­де ка­ко при­јат­но из­не­на­ду­ва­ње би­деј­ќи ре­тко кој по­мис­лу­ва­ше на тоа ре­ше­ние. Не знам кол­ку вре­ди да се ка­же тоа, но вре­ме­то е та­кво што неб­ла­го­дар­но е да се пре­мол­чи. Ко­га прв­пат ме по­ка­ни­ја на раз­го­вор не­кои лу­ѓе од ми­ни­стерс­тво­то и ко­га на мое из­не­на­ду­ва­ње ми ја со­оп­шти­ја по­ну­да­та, пр­во што ре­ков бе­ше: Не­мам про­тив, ама да зна­е­те, не­мам пар­ти­ска кни­шка.
Ед­ни­от од нив ме пог­лед­на и кра­тко ми од­го­во­ри: Баш ми е гај­ле!
Тол­ку“.

Ете, ве­ќе ни е по­лес­но, не­мал кни­шка чо­ве­кот. На „Тви­тер“ и на „Фејс­бук“ ве­ќе кру­жат му­а­бе­ти за ка­ква кни­шка се ра­бо­ти. Не, ни­кој од тие буц­ка­ла не по­мис­лу­ва на пар­ти­ска или на уче­нич­ка. Но, на здрав­стве­на…

Ома­жот на лич­но­ста и де­ло­то на овој чо­век што за­вр­шил на Фа­кул­те­тот за драм­ски умет­но­сти, но го ви­ка­ат и ко­лум­нист и пи­са­тел за пе­пе­ру­ги и за тин­ка­џии ќе го за­вр­ши­ме со ед­на не­го­ва па­мет­на мис­ла. Да, па­мет­на, за­што се­ко­му мо­же да му се слу­чи.

„Вие од СДСМ пра­ви­те ли про­вер­ка на тие што ги ста­ва­те на важ­ни функ­ции? Или тоа го пра­ви­те са­мо по чу­ен убав глас за не­ко­го? Ка­кви ре­фор­ми ќе пра­ви­те ако во нив­но спро­ве­ду­ва­ње ги вклу­чи­те пол­тро­ни­те на Гру­ев­ски? Тре­ба да зна­е­те де­ка во под­ли­зур­ков­ци­те ‘рти се­ме­то на про­па­ста на се­ко­ја власт. Изг­ле­да­ат без­о­пас­но и ли­га­во, но, во су­шти­на, се опас­ни за­што се лес­но по­ткуп­ли­ви и скло­ни да му се од­маз­дат на се­кој гос­по­дар“.

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Top