Ниту еден уметник во американската историја не бил познат, ценет, сакан и влијателен како Енди Ворхол. Тој е типичен „лавмаркс“ на американски начин. Уметник е само едно од неговите звања бидејќи тој, исто така, беше издавач на магазини, музички промотор, режисер, сликар, колекционер, културен критичар, дизајнер и што ли уште не… Без разлика на изборот на медиумите, делата на Енди Ворхол, главно, беа шокантни (и сè уште се), навредувачки, провокативни, генијални и многу влијателни врз јавното мислење. Влијанието беше на начин на кој не успеала дотогаш ниту една културна фигура во современа Америка. И покрај ширината и обемот на неговата уметност, главната преокупација на Ворхол беше тој самиот. Успеа од себе да направи непроценлива марка, еден вид културен бренд со најмоќни обележја. Прифаќајќи го парадоксот, тој самосвесно создаде слика која истовремено беше неизмерно софистицирана и неверојатно наивна, во еден дел дебитантска, а во друг дел критичар на општеството. Тој со пасивност го контролираше, а со срамежливост го предизвикуваше вниманието.
Инспирација за своите слики, филмови, публикации и дизајни Ворхол црпеше од популарната култура, главно од претставите кои толку беа присутни во секојдневието на луѓето, што тие ризикуваа да не ги сфатат нивната специфична убавина и сила. Додека многу набљудувачи инсистираа на оценката дека напорите на Ворхол, иако погодни, се тривијални и провокативни, сепак критичарите го препознаа и го почитуваа неговиот единствен талент и ја прифатија неговата јасна порака. Ворхол му даде на дизајнот статус на икона. Тој го натера гледачот да не ги цени само естетски примамливите композиции на боја, форма и линија, туку и степенот до кој дизајнот стана дел од колективната свест. Ворхол имаше вистински квалитет на гениј: способност да ги спои спротивностите. Во неговите трудови очигледното преоѓа во мистериозно, а бизарното во нормално. Сите овие контрадикторности вткаени во неговата уметност никаде не беа толку многу изразени колку во неговата јавна личност. Со својата платинеста перика, безизразно лице, андрогени манири и смртничко бледило, тој истовремено изгледаше и сензитивно и грубо, ангелски и ѓаволски, збунето и брилијантно. Токму затоа неговите соработници, кои уживаа во енигмата на неговата личност, му го дадоа прекарот Дрела, што е комбинација од зборовите Dracula (Дракула) и Cinderella (Пепелашка). Исто така, многу често го викаа и „Сфинга без тајни”.
Ворхол е познат по тоа што ја поддржувал и помагал кариерата на „Велвет андерграунд“ (Velvet Underground), успешна рок-група која го лансирала панк–стилот, кој подоцна го развиле Мик Џегер, Дејвид Боуви и Дејвид Бирн. Инаку, тој е автор на логото на „Ролинг стоунс“ – исплазен јазик од уста, јазикот на Мик Џегер.
Доколку на тоа ги додадеме познатите автопортрети на Ворхол од 1986 година, портретите на Мик Џегер од 1973 (се наоѓаат во Музејот за модерна уметност во Техеран), портретот на Херман Хес од 1984 година, оригиналната насловна страница на албумот на „Ролинг стоунс“ од 1971 година со патент и фармерки, насловните страници на албумите на Квин и на Дијана Рос од 1982 година и генијалната банана од насловната страница на албумот на „Велвет андерграунд“ од 1967 година, ќе сфатиме дека тој е водечки моден илустратор, поточно најафирмиран дизајнер на комерцијалната илустрација во светот на тоа време. Постојана тема на уметноста на Ворхол беше расчекорот меѓу јавниот и приватниот живот. Всушност, тој постојано ги сликаше познатите личности (наведените) кои беа симбол на тој расцеп, чиишто приватни животи беа во расчекор со нивната слава и со сликата приспособена за јавноста. Ворхол себеси се претвори во шифра, впивач кој отворено и непрекинато ги следеше приливот и одливот на американскиот живот. Сепак, можеби најимпресивни се неговите автопортрети. Автопортретите, кои традиционално во историјата на западната уметност го претставуваат субјектот кој се открива самиот себе, во рацете на Ворхол се свртени против самиот него. Во неговите автопортрети тој истовремено го открива и го сокрива идентитетот, при што се користи со камуфлирање со цел да создаде слика на сопственото самозатворање (self-closeting). Всушност, тој е соодветен тотем за човек кој создаде марка одбивајќи да говори јавно. Тој се смееше кога стана најмногу цитиран уметник во светот. Во некоја смисла тоа е и парадоксално бидејќи во голем број пригоди неговиот омилен речник се состоел од „вау”, „ух”, „ееј”, „супер”, „ауч” поради што привидно тој изгледаше како пасивен набљудувач. Сепак, неговите епиграми помогнаа да се дефинира новата ера во американската култура. Тој секогаш беше креативен катализатор за луѓето околу себе, а пред сè неуморен работник и генијален уметник со неизмерна енергија. Вистински воркохолик.
Kако дипломиран дизајнер за илустрации дизајнираше за списанијата Вог, Гламур, Бергдорг голдман, како и честитки за „Тифани“, излози за „Бонвит телер“ и пакувања за „Бонвит телер“. Тој во галеријата „Стејбл“ во Њујорк постави изложба на слики од долари, шишенца од „кока-кола“ и конзерви од супа. Со тоа ги постави основите на поп-арт, виден како уметнички правец на иднината. По тој настан Ворхол го нарекоа и папа на поп- и арт-културата. Инаку, неговите портрети на познатите личности, како што се Елвис Присли, Мерлин Монро, Џејмс Дин, Жаклина Кенеди, Џими Картер, Лајза Минели и дизајнерот Халстрон, го оживеаја портретирањето како уметничка форма, додека, пак, неговиот дизајн (слики на цвеќе со јак колорит, тродимензионални кутии „брило“, поставки на шишенца „кока-кола“, доларски банкноти и конзерви од супа) воспостави нова врска помеѓу високата уметност и светот на модата и на рекламата. Од тој период и започнува современото брендирање, односно создавањето на брендовите.
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.