| четврток, 6 декември 2018 |

Д-р Венко Филипче: Кон­ти­ну­и­ра­на­та еду­ка­ци­ја е клуч за на­пре­до­кот во ме­ди­ци­на­та

Ме­наџ­мен­тот ста­на со­ста­вен дел од на­ша­та ра­бо­та, и са­мо со со­од­вет­на еду­ка­ци­ја или тре­нинг ус­пеш­но се со­о­чу­ва­ме со пре­диз­ви­ци­те на се­кое ни­во, ве­ли во ин­терв­ју д-р Фи­лип­че, кој на Свет­ски­от здрав­ствен са­мит во Бер­лин пре­зен­ти­ра­ше мо­дел за еду­ка­ци­ја што бе­ше при­фа­тен за нај­со­од­ве­тен за упо­тре­ба во зем­ји­те во раз­вој

Свет­ски­от здрав­ствен са­мит ре­ши де­ка мо­де­лот за еду­ка­ци­ја на ма­ке­дон­ски­от не­вро­хи­рург Вен­ко Фи­лип­че е нај­со­од­ве­тен за упо­тре­ба во зем­ји­те во раз­вој. Овој мо­дел во име на гру­па­та ле­ка­ри – ли­де­ри на ме­ѓу­а­ка­дем­ски­от ме­ди­цин­ски па­нел на са­ми­тот го пре­зен­ти­ра­ше ма­ке­дон­ски­от прет­став­ник д-р. Вен­ко Фи­лип­че во гер­ман­ско­то Ми­ни­стерс­тво за над­во­реш­ни ра­бо­ти, ка­де што се одр­жа Свет­ски­от здрав­ствен са­мит.

Са­ми­тот, кој е под по­кро­ви­телс­тво на гер­ман­ска­та кан­це­лар­ка Ан­ге­ла Мер­кел, фран­цу­ски­от пре­тсе­да­тел Фран­соа Оланд и пр­ви­от чо­век на Европ­ска­та ко­ми­си­ја Жан Клод Јун­кер, е нај­про­ми­нен­тен свет­ски фо­рум за адре­си­ра­ње гло­бал­ни здрав­стве­ни те­ми.

На са­ми­тот учес­тву­ваа  прет­став­ни­ци од на­ци­о­нал­ни­те ака­де­мии за на­у­ка, по­ли­тич­ки прет­став­ни­ци што ра­бо­тат на здрав­стве­ни те­ми, нев­ла­ди­ни ор­га­ни­за­ции актив­ни на по­ле­то на ме­ди­ци­на­та и на здрав­стве­на­та за­шти­та, прет­став­ни­ци на ком­па­нии и дру­ги учес­ни­ци што де­ба­ти­ра­ат и до­не­су­ва­ат зак­лу­чо­ци за бор­ба про­тив нај­а­кут­ни­те здрав­стве­ни пре­диз­ви­ци. Го­ди­на­ва цен­трал­ни те­ми на кои ра­бо­ти СЗС беа кли­мат­ски­те про­ме­ни и здрав­ство­то, гло­бал­на­та здрав­стве­на по­ли­ти­ка и вла­ди­на­та по­ли­ти­ка во нај­бо­га­ти­те зем­ји на све­тот, здра­во­то ста­ре­е­ње и пре­вен­ци­ја­та, ди­ги­тал­но­то здрав­је, на­уч­на­та вред­ност на ос­нов­на­та здрав­стве­на за­шти­та.

Мо­де­лот пред­ло­жен од ма­ке­дон­ски­от ле­кар Фи­лип­че од Кли­ни­ка­та за Не­вро­хи­рур­ги­ја при Уни­вер­зи­тет­ски­от кли­нич­ки цен­тар во Скоп­је, кој е при­фа­тен ка­ко нај­до­бар за еду­ка­ци­ја на ле­ка­ри, ќе би­де при­ме­ну­ван ка­ко дел од здрав­стве­ни­те еду­ка­тив­ни си­сте­ми во де­се­ти­ци зем­ји што ги сле­дат пре­по­ра­ки­те и зак­лу­чо­ци­те на Свет­ски­от здрав­ствен са­мит.

Venko Filipce 6 (Custom)

Мно­гу мла­ди ле­ка­ри во све­тот не­ма­ат мож­ност да се еду­ци­раат со­од­вет­но во сво­ја­та стру­ка, а тоа е при­чи­на да ја на­пу­штат сво­ја­та зем­ја

 

На свет­ски­от здрав­ствен са­мит во Бер­лин, Гер­ма­ни­ја Ва­ши­от мо­дел за еду­ка­ци­ја бе­ше при­фа­тен ка­ко нај­со­од­ве­тен за упо­тре­ба во зем­ји­те во раз­вој. Об­јас­не­те ни за ка­ков мо­дел ста­ну­ва збор?

ФИЛИПЧЕ: На са­ми­тот што се одр­жа во фе­де­рал­но­то Ми­ни­стерс­тво за над­во­реш­ни ра­бо­ти на Гер­ма­ни­ја во Бер­лин, при­сус­тву­вав ка­ко дел од про­гра­ма­та за мла­ди на­уч­ни­ци. Та­му се раз­го­ва­ра­ше за по­до­бру­ва­ње на при­ста­пот кон со­од­вет­на еду­ка­ци­ја на мла­ди­те ле­ка­ри што жи­ве­ат во зем­ји­те во раз­вој. Име­но, мно­гу мла­ди ле­ка­ри во све­тот не­ма­ат мож­ност да се еду­ци­ра­ат со­од­вет­но во сво­ја­та стру­ка, а тоа е при­чи­на да ја на­пу­штат сво­ја­та зем­ја или да се не­до­вол­но обу­че­ни, што ги пра­ви не­под­го­тве­ни ко­га ќе се со­о­чат со кли­нич­ка­та ра­бо­та. До­пол­ни­тел­но, не­до­сти­га и истра­жу­вач­ка ра­бо­та што прет­ста­ву­ва по­ле во кое се про­ве­ру­ва­ат мно­гу но­ви ме­то­ди или про­це­ду­ри. Спо­ред поз­на­ти­от па­то­лог Ру­долф Вирц­хоњ, нов ме­то­да се при­ме­ну­ва на па­ци­ен­ти­те ду­ри отка­ко ќе се про­из­ве­де ус­пе­шен екс­пе­ри­мент.

Во кои зем­ји ќе се упо­тре­бу­ва?

ФИЛИПЧЕ: Ана­ли­за­та и кон­цеп­ци­ја­та се од­не­су­ва­ше, пред сѐ, на зем­ји­те на афри­кан­ски­от кон­ти­нент, кои се со­о­чу­ва­ат со нај­мал­ку ре­сур­си за на­уч­но-истра­жу­вач­ка и ап­ли­ка­тив­на деј­ност во ме­ди­ци­на­та. Вни­ма­ни­е­то кон овие зем­ји во пос­лед­ни­те не­кол­ку го­ди­ни е по­ве­ќе­крат­но зго­ле­ме­но во смис­ла на под­др­шка со опре­ма, ма­те­ри­ја­ли и ле­ко­ви, ка­ко и со­од­вет­на обу­ка на мла­ди­те ле­ка­ри.

Да­ли тој мо­дел на еду­ка­ци­ја е при­мен­лив и во Ма­ке­до­ни­ја?

ФИЛИПЧЕ: Пред­ло­же­ни­от кон­цепт за еду­ка­ци­ја е ком­па­ти­би­лен са­мо за на­ве­де­ни­те зем­ји.

Пред­ла­га­те кон­ти­ну­и­ра­на еду­ка­ци­ја на мла­ди­те, истра­жу­вач­ка деј­ност и здрав­ствен ме­наџ­мент на се­кое ни­во. Кол­ку е тоа воз­мож­но и кај нас?

ФИЛИПЧЕ: Кон­ти­ну­и­ра­на­та еду­ка­ци­ја е клуч за на­пре­до­кот во ме­ди­ци­на­та. Но­ви­те­ти­те по­тек­ну­ва­ат од на­уч­но-истра­жу­вач­ка­та  ра­бо­та, а по­тоа нај­го­лем пре­диз­вик е нив­на­та транс­ла­ци­ја во кли­нич­ка­та ра­бо­та од­нос­но при­ме­на­та на но­ви­те­ти­те кај па­ци­ен­ти­те. Ме­наџ­мен­тот ста­на со­ста­вен дел од на­ша­та ра­бо­та и са­мо со со­од­вет­на еду­ка­ци­ја или обу­ка ус­пеш­но се со­о­чу­ва­ме со пре­диз­ви­ци­те на се­кое ни­во.

Venko Filipce 3 (Custom)

Ме­наџ­мен­тот ста­на со­ста­вен дел од на­ша­та ра­бо­та и са­мо со со­од­вет­на еду­ка­ци­ја или обу­ка ус­пеш­но се со­о­чу­ва­ме со пре­диз­ви­ци­те на се­кое ни­во

 

За што дру­го се раз­го­ва­ра­ше на Свет­ски­от здрав­ствен са­мит во Бер­лин? Кои беа те­ми­те? Кои зем­ји учес­тву­ваа?

ФИЛИПЧЕ: Освен за еду­ка­ци­ја­та, акту­ел­но бе­ше со­о­чу­ва­ње­то со бе­гал­ска­та кри­за, су­ми­ра­ње на ре­зул­та­ти­те од на­чи­нот на кој се ре­ши проб­ле­мот со ебо­ла­та, гло­бал­на здрав­стве­на по­ли­ти­ка, здра­во ста­ре­е­ње, ди­ги­тал­но здрав­ство, раз­вој на аген­да за по 2015 го­ди­на, проб­ле­мот со от­пор­но­ста на ан­ти­би­о­ти­ци и кли­мат­ски­те про­ме­ни. На са­ми­тот при­сус­тву­ваа учес­ни­ци од 60-ина зем­ји од све­тот.

Раз­го­ва­ра­ше: Але­ксан­дра М. Бун­да­лев­ска

Фо­то: Ѓор­ги Ли­чов­ски

 

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Top