| четврток, 6 декември 2018 |

Десет француски дизајнери доаѓаат на четвртото издание на Неделата на дизајн во Скопје

По отворањето на 23. септември, во 20 часот, во наредните пет дена ќе следува интензивен ритам на паралелни и последователни програмски целини во кои се опфатени дизајнерски бизнис и едукативни презентации. Меѓу другото, ќе има и презентација и дегустација на француската кујна, а тоа ќе го стори Оливие Рош, готвач во ресторанот „Л’етанжер“ во Софија

nedela na dizajnot 2014 press (Custom)

Франција е земја во фокусот на четвртото издание на Неделата на дизјанот во Скопје, која ќе се одржи од 23 до 28 септември во Куршумли-ан во Старата скопска чаршија. Годинешното мото е „Четврта смена“,  а програмата е составена од активности кои ќе почнуваат во 10 часот претпладне, а ќе траат до доцна во ноќта.

– Бидејќи оваа година Франција е земја во фокусот, идејата е да се претстави францускиот дизајн, да се презентира нешто што е поинаку, да се презентираат дизајнерите на француската сцена. Идејата стана конкретна во април, а фокусот е на француското младо творештво, да се покаже францускиот дух во различни области – модата, изработката на мебел, накит, гастрономијата. Неделата на дизјан во Скопје е одлична шанса да се воспостави врска меѓу француските и македонските дизајнери – изјави амбасадорката на Франција во Македонија, Лоренс Оер.

Таа смета дека на Неделата на дизајн во Скопје нема да се остварат само културолошки врски меѓу македонските и француските дизајнери, туку  и дека соработката ќе биде и во духот на претприемаштвото, а ќе има и социјална димензија.

– Цел камион предмети од Франција доаѓаат во Македонија и тие ќе бидат изложени на просторот во Куршумли-ан за време на Неделата на дизајн. Потоа ќе бидат претставени и на други места во градот – додава амбасадорката Оер.

По отворањето на 23 септември, во 20 часот, во наредните пет дена ќе следува интензивен ритам на паралелни и последователни програмски целини во кои се опфатени дизајнерски бизнис и едукативни презентации. Меѓу другото, ќе има и презентација и дегустација на француската кујна, а тоа ќе го стори Оливие Рош, готвач во ресторанот „Летанжер“ во Софија.

Новина во ова издание на Неделата на дизајнот во Скопје е што ќе се случи  основачка конференција на Балканска дизајнерска мрежа, најави Александар Велиновски, директор на Неделата на дизајн во Скопје.

– И додека во Европа се случуваат отцепувања, ние во Неделата на дизајнот во Скопје имаме цел да се обединеме и да настапиме заедно. Од 2015 година ќе постои заедничка, балканска мрежа на дизајнери – рече Велиновски.

На годинешното издание ќе има експо-зона, патувачки и некомерцијални изложби, работилници и панел-дискусии, „Гастро талент зона“ на „Барбакан“, новата форма на фестивал во фестивал со „ Тело, ум и дух“ (Body, mind and spirit), промоција на иницијативи со кои ќе се зацврсти претприемачкиот дух во насока на  соработка помеѓу деловниот сектор и креативната индустрија, но и целовечерни диџеј-сетови на српски и македонски диџеи во забавниот сегмент на Неделата на дизајнот во Скопје. Основачката конференција на Балканска дизајнерска мрежа ќе се одржи на 24 и 25 септември. Балканската дизајнерска мрежа во првите две години од постоењето ќе се отвори кон сите дизајн-платформи, компании, студија, поедници и институции кои се тесноповрзани со дизајн на производи и кои сакаат да придонесат за развојот на дизајнерската сцена во регионот со цел да се оствари заедничката мисија.

Марта Наумовска-Грнарова, програмски директор на Неделата на дизајн на Скопје, најави шест нови македонски брендови.

– Важно е да работиме, да поттикенеме соработка и да стекенеме самодоверба во тоа што го работиме. Ќе имаме нови излагачи од Македонија оваа година и нормално е луѓето прво дома да ги изложат своите идеи и дизајни – додаде Наумовска-Грнарова.

Во сегментот на презентации од Неделата на дизајн во Скопје ги најавуаат настапите на Никола Радељковиќ од „Numen/For use“, едно од најавангардните дизајнерски студија во регионот, меѓу другото, кај нас познато и по сценскиот дизајн за филмот „Балканот не е мртов“ на Александар Поповски, потоа презентацијата на Рикардо Капузо, основач и сопственик на платформата „Design42Day“ во Италија, Ханспитер Џејмс Келин, архитект, СДА-дизајнер и архитект за внатрешно уредување ќе одржи бизнис-презентација со наслов „Пазарот за мебел во Европа – трендови во дизајнот, факти и бројки, сегментација на производ и цена“, а ќе ги претстави и www.ministryofpleasure.net.

Во сегментот на едукативни презентации тие ја најавуваат работилницата за млади талентирани луѓе кои работеле на развојот на софтверско решение кое ќе им овозможи на купувачите да создадат и дизајнираат сопствени комбинации на ЗАВАР дизајнираните радијатори.

Неделата на дизајн во Скопје ќе даде можност да се стекнат и практични вештини во повеќе области на продукт-дизајнот. Во забавниот сегмент потврдени се настапите на „Мјустрап“, „Лејт фор кофи“, „Лорна винг“, „Луз азул“, „Заа“, „Нејкед“, диџеј Ачим и диџеј Мед Хатер од Србија и македонските диџеи Флудер, Флуид, Васо и Томи Бојаџи.

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Top