На луѓето што ги следат состојбите во грчката политика во последниве триесетина години им е совршено јасно зошто на крајот со претседавањето на ЕУ на први јули во Брисел грчкиот премиер Самарас ги прекрши сите европски и сите дипломатски правила изјавувајќи дека македонскиот јазик е измислен од комунистите, а подоцна и дека комунистите измислиле многу други работи, индиректно посочувајќи дека Сталин и другарите ја измислиле и македонската нација, со што го кажа тоа што е длабоко закотвено го грчката наука и академија.
Самарас во Брисел го кажа тоа што како официјален став го имаат не само државните институции и универзитети, туку и тоа што како позиција го изразуваат невладините организации, јавни личности од редовите на црквата и на војската и институти, кои во исто време додека се борат 2.000 Грци во Истанбул да добијат привилегии и статус на грчко национално малцинство во согласност со меѓународните стандарди, во случајот со Македонија не сакаат ни да чујат дека луѓето што живеат овде имаат право да се нарекуваат како што сакаат.
Еден од документите, кој може да се нарече камен-темелник на сегашната официјална позиција во поглед на идентитетот, е напишан во 1992 година, а е надграден за време на конфликтот во 2001 година од страна на неколку видни грчки аналитичари и научници. Неговиот назив е „ Причините зошто најјужната поранешна југословенска Република не може да ги користи термините’Македонија‘ и ’Македонец‘ за да се дефинира себеси како независна држава и посебна националност“. Во анализата точно можат да се препознаат зборовите на Самарас, кој не се ни трудеше да вметне дипломатска нота во својата изјава. Македонскиот идентитет е узурпиран затоа што тој е идентитет и на Грците, се вели во анализата, според која Македонија е грчки збор, македонскиот јазик е грчки исто како и историјата и цивилизацијата на која се гради македонската држава. И таму се споменува дека Македонија е измислица на Сталин и на Тито, кои ја преименувале Јужна Србија во Македонија и тоа со две цели, за да ја ослабнат Србија и за да овозможат излез на Егејско Море и контрола на солунското пристаниште. Крајната цел, според анализата, е да се формира егејска псевдомакедонска држава, што било спречено од САД, кои по Втората светска војна се противеле да се споменува македонското прашање на сметка на Грција.
Главните причини зошто Македонија не смее да се нарекува „Македонија“, а Македонците – „Македонци“, според грчката наука се следниве:
- Ниту една земја што е дел од географски регион нема право да се дефинира своеволно на официјален начин како претставник на целиот регион.
- Со оглед на тоа што нема македонски народ, ниту една етничка или политичка реалност не може да ги користи термините „Македонија“ или „Македонци“, кои се од грчко потекло.
- Од античко време Македонците се нарекувале припадниците на регионот Македонија, исто како и Атињаните, Спартанците, Кипарците, а сите тие биле Грци.
- Користењето на терминот македонски, според грчката наука, може да предизвика територијални претензии од соседите, како што, наводно, се случило во 1992 година, кога Македонија ја презела ѕвездата од Вергина на националното знаме.
- Во новата држава нема хомогеност на населението, во неа има 40-45 проценти Словени, 30 проценти Албанци, 10 проценти Грци, 10 проценти Роми и затоа таа не може да се нарекува Македонија.
- Македонскиот јазик е грчки.
- Славомакедонците на балканот дошле по шести век, кога тука веќе живееле Македонците од грчко потекло.
Се актуелизираат стари стратегии
Случајно или не, на насловната страница на интернет на Грчкиот институт за стратегиски студии (ХЕЛИСС) деновиве стои текст на вицеадмиралот Георгиос Деместикас напишан пред десетина години, поточно во 2003 година. Деместикас, кој е почесен шеф на Грчката воена флота, во својата анализа на институтот што има цел да се соочува со проблеми од стратегиска природа во соседството, пишува дека во односите со Македонија грчката држава треба да го следи идеалот според кој во одредени околности би можела да се создаде „Голема Бугарија“, во која би влегла и Македонија. Грчкиот адмирал притоа укажува дека ваквиот процес треба да се следи и доколку има потреба од тоа да се преземат соодветни конкретни акции. Според оваа анализа, автономија во Западна Македонија е една од опциите што ги разгледуваат грчките власти, кои во исто време мораат да ги следат можностите за криза во земјите на западниот Балкан, каде што по распадот на Југославија се создале вештачки држави. Се разбира, според високиот грчки офицер, Македонија е една од нив.
Според грчката наука, Македонците припаѓаат на постарите грчки племиња, нивни најблиски роднини се Тесалијците, односно Магнезијците со кои го делат еолското потекло. Македонскиот јазик, според анализата за која, очигледно, се држи и Самарас, е еден од постарите грчки дијалекти и има заеднички корени со аркадискиот, кипарскиот и микенскиот дијалект. Во обидот да се докаже дека Македонија има само Грчки карактер грчките научници наведуваат дека во Стариот завет Македонците и Грците се прикажуваат како еден народ, притоа не кажувајќи дека, како сега англискиот јазик, тогаш сите постојни народи и цивилизации како комуникациски код го користеле грчкиот јазик.
По сите овие делумни или целосни небулози, јасно е дека не само Самарас, туку и сите други грчки политичари во иднина ќе бидат со слични позиции. Наводните научни документи што ги презентираат грчките политичари и научници се толку длабоко вкоренети во грчкиот живот што е неверојатно да се очекува дека наскоро, со темелна промени во образованието, медиумите и науката, Македонија може да се надева на промени што ќе доведат до решение на спорот. Едноставно, засега кај јужниот сосед нема никаков потенцијал да признае дека се работи за мит, кој од практични територијални и културни причини спречува цела една нација во нејзиниот цивилизациски развој.
Ако не сте послушни ќе ви ја одземеме и Македонија
Во анализа подготвена минатата година од страна на Грчката фондација за европска и за надворешна политика (ЕЛИАМЕП), која се смета за една од највлијателните научни институции, официјална Атина директно се заканува дека доколку Скопје не се откаже од, според нив, максималистичките барања, тогаш под влијание на грчката дијаспора дури и терминот Македонија нема да биде прифатлив во евентуално компромисно име. Фондацијата ЕЛИАМЕП, преку која творецот на грчката стратегија за името, професорот Евангелос Кофос, советник на неколку грчки премиери, цели две децении ја туркаше агендата за непостоење македонска нација, и денес важи за главен ресорен центар од кој грчката политика црпи научни аргументи за своите шовинистички дипломатски тези. Според нив, и покрај јасното грчко историско право на терминот Македонија и на неговите деривати, Македонија сака ексклузивност во именување на јазикот, ентитетот и името на земјата. ЕЛИАМЕП во една од своите анализи, кои ги користи и сегашниот лидер Самарас, вели дека во обидот да го оствари своето право на самоидентификација, Скопје не признава никаква друга варијација на македонизмот и со тоа ги узурпира правата на соседните земји Бугарија , Албанија и, особено, Грција.
(објавено во 100. број на неделникот „Република“, 1.08.2014)
Ставовите искажани во рубриката Колумни се лични ставови на авторите и не се автоматски и ставови на редакцијата на Republika.mk. Редакцијата на Republika.mk се оградува од ставовите во објавените колумни, а одговорноста за изнесеното во нив е исклучиво на авторот.
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.