Прикаската за предавството на ближниот е многу пластично предадена во Новиот завет преку епизодата со Јуда Искариотски – дванаесеттиот Христов ученик, оној кој често поставуваше чудно прашања, загрижен и депресивен повеќето од времето, прилично скептичен во мисијата на Исуса од Назарет, посебно од времето кога луѓето во Јудеја почнаа да го препознаваат овој Рави, овој исцелител и чудотворец како месија.
Тогаш Јуда – најучениот меѓу Христовите ученици бидејќи беше писар во храмот Ерусалимски – почувствува како морници му лазат по телото.
„Што да се прави сега?“ – Јуда Искариотски го фати голем немир.
Тој не беше обичен човек. Јуда беше припадник на зилотското ослободително движење, кое никако не можеше да го поднесе римскиот окупациски јарем. Зилотите имаа поддршка во целата провинција, а челниците од Синедрионот беа тајно поврзани со нив, надевајќи се дека еден погоден ден целиот Израиљ ќе се крене и така ќе го отфрлат Рим од своите страдалнички плеќи. Секој Израелец сонуваше за денот кога слободата ќе блесне во нивната напатена земја.
И така, веројатно, и Јуда Искариотски, учен, со голем авторитет меѓу народот, делумно самоиницијативно, делумно по инструкции на дел од челниците на клерикалната елита од Ерусалим, доаѓа до Исуса и, некако насила, без некоја радост на Богочовекот се приклучи на братството.
Исус, кој сѐ гледа, веднаш виде дека Јуда е кодош, кој треба да ги следи и да го информира Синедрионот за нивното движење и дејствување.
„Тој се сневесели, но му допушти да дојде со нив“.
Садукеите и фарисеите, вискокосвештениците и велепоседниците, многу се заинтересираа за овој учител кога луѓето почнаа сѐ повеќе и повеќе да го гледаат како месија.
Тоа ги вознемируваше, но и интригираше. Некои од нив во него гледаа опасен еретик, кој се самопромовирал како месија, што ако не е, а како би бил, кога е роден во пештера и од сиромашно занаетчиско семејство, а не некој принц еврејски, тогаш прави тежок грев кој заслужува најдраконска казна. Другите, пак, верски и општествени моќници размислуваа што може да се извлече од оваа ситуација. Нешто, што би му било од корист на Израиљ.
„Кога народот толку го сака и верува дека Исус е месијата, тогаш ајде да го искористиме тоа и да го направиме наш водач, кој ќе го обедини народот против Рим, а така обединети може да ја победиме војската империјална и да се ослободиме од нивната ужасна тортура“.
Затоа и го пратија Јуда Искариотски при Исуса за да му влијае, да го подготви за големата ослободителна војна против римската тиранија.
Но, Исус не покажа ни најмала желба за вакви воено-политички авантури. Напротив, за него сите беа исти, и Јудејци и Римјани, и сите други, без остаток. За Исуса најважна беше чистотата на душата на човека, а не расата или општествениот статус.
И сето тоа се повторуваше и зголемуваше, а обидите на Јуда Искариотски да го воведе во улогата што му ја предодреди Синедрионот за ослободителен водач никако не успеваа. Напротив, Исус сѐ повеќе и повеќе избегнуваше да зборува со него, а кога, пак, Јуда ќе му се пуштеше со своите инсинуации, Исус, едноставно, ќе се повлечеше некаде или, пак, вешто ќе ја сменеше темата. Сето тоа почна да го излудува Јуда Искариотски, кој беше врвен интелект и еден од најучените писари во Палестина.
Конечно, Јуда со целата своја интелигенција и контакти што ги имаше насекаде по провинцијата скова пеколен план.
– Да го искористи Исуса од Назарет кога за Пасха ќе дојдат во Ерусалим и кога ќе се создаде голема мешаница и кога толпа народ ќе пристигне за да го види тој Божји Човек, Зилотите, неговите револуционерни другари да се смешаат со народот и да го кренат востанието. Тогаш можеби и Исус, конечно, ќе се свести дека неговата судбина е да застане на челото на овој преврат, кој ќе донесе слобода и живот.
Но, Исус воопшто не влезе во нивното сценарио, а востанието пропадна.
Така, разочаран, но и бесен, Јуда го предаде Исуса на Римјаните откривајќи го местото на Маслиновата гора, каде што братството Исусово се беше повлекло од Ерусалим и од страшниот метеж и колеж што се случи таму.
И потоа знаеме какви грозоморни ситуации следуваат. Но, вистината и совеста работат. Тие не мируваат, тие дејствуваат и на јаве, и на сон.
Кога сфатил за какво злосторство се одлучил, тој, Јуда, самиот си пресуди и се обеси на дрво во квечерината на најмачниот ден.
Предавството е грозоморен чин, во случајот само симболички претставен во триесетте сребреници. На Јуда овие пари веројатно не му ни требале. Тоа бил само хонорарот за да го верифицира своето предавство на Исуса Христа.
Триесет сребреници – триесет илјади денари просечна плата. Секој сребреник по илјада денари. Не е лошо, би рекол, дека е и сосема добро.
А, тоа што ќе ја изгубиме државата, нашиот Израиљ, нашата Света земја, скапо платена низ вековите борба за слобода, тоа нема врска. Тоа е само илузија.
– „Од тоа не се живее, но од петстотини евра може и добро да се помине. Затоа ќе гласаме за триесет илјади денари – за триесетте сребреници.“
– А совеста? Таа нема да ве пушти никогаш, ниту на јаве ниту на сон.
Ставовите искажани во рубриката Колумни се лични ставови на авторите и не се автоматски и ставови на редакцијата на Republika.mk. Редакцијата на Republika.mk се оградува од ставовите во објавените колумни, а одговорноста за изнесеното во нив е исклучиво на авторот.
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.