Со оглед на тоа дека со наградата за млад актер „Трајко Чоревски“ почнала успешната кариера на многу докажани македонски актери, што претставува таа прво лично за тебе, а потоа и како сметаш дека ќе влијае врз твојот професионален живот?
Тино: Супер, не знаев дека сум најмладиот добитник на наградата, ете уште еден ќеф повеќе. Многу се изненадив кога дознав дека сум добил награда. Не ја очекував зашто ова ми е само втора претстава со која сум играл на фестивалот. Пред тоа само сум гледал (се смее). Како за мене, а верувам дека и за секој, не само актер, туку артист, наградите се многу важни. Пред сѐ, поради тоа што тие се потврда за добро сработена работа, доказ дека си на прав пат и дека некој го цени и вреднува тоа што го правиш. Без разлика каква и која е наградата, таа е огромна лична сатисфакција. Наградите истовремено носат одговорност, еден вид обврска кон самиот себе. Нешто што во иднина, пред сѐ, треба да го потврдиш и да не дозволиш да паднеш под нивото што си го поставил самиот на себе. Оваа награда и тоа како ми значи. Прво затоа што е прва, а понатаму затоа што е добиена на најголемиот македонски театарски фестивал „Војдан Чернодрински“, каде што се собираат најдобрите претстави од сите театри низ земјава. Сигурен сум дека оваа награда ќе влијае позитивно врз мене затоа што ќе ми даде поттик и мотив понатаму да работам и да си ги поместувам самозададените граници.
Колку се пронајде во улогата на Кочкарјов?
Тино: Н.В. Гогољ е огромен автор. Еден од најзначајните во светската драматургија. Темите во неговите текстови се безвременски и секогаш се актуелни. За мене, искрено, беше предизвик да се работи Гогољ и неговата „Женидба“. Уште на почетокот на процесот режисерот Дејан Пројковски рече дека кога ќе ја откриеме големината на авторот ќе направиме добра претстава. За мене големината на Гогољ, покрај другите работи, кои не би сакал да ги отворам затоа што ќе изгледа како да одговарам на испит по светска драматургија, е во тоа што, тој во неговите пиеси остава толку многу простор за мечтаење и за креирање на ликот, што е невозможно кој било актер да не ужива играјќи го неговиот текст. Кочкарјов вели дека ја разбира љубовта и бракот, а неговата дефиниција за љубов е: „Не ти е љубовта дојди и љубов, љубовта ти е повеќе оди и љубов“. Невозможно е да не се пронајдеш во ваков лик. Покрај сѐ, ликот на Кочкарјов ми легна и поради неговата енергичност, снаодливост, лукавост, верба, духовитост и најмногу поради тоа што тоа е еден од најголемите идиоти (во позитивна смисла) досега напишани (се смее).
Одличен впечаток остави кај публиката и со улогата во претставата „За секого има по една…“ Најголемиот аплауз го собравте токму ти и Жарко Димоски. Би можел ли да одвоиш која е улогата што подобро ти легна?
Тино: Идиотски е да кажам дека секоја улога е еднакво важна. Тоа не е така, секогаш има подраги и не толку драги улоги, сите се важни да, но не еднакво. Кога би требало да избирам меѓу овие два лика убаво би подразмислил и не знам на крајот дали би смислил. Двата лика се многу различни, тоа се два различни света, два различни стила на игра, два типа на хумор, две различни убавини. Ромот Рамбо од „За секого има по една…“ го сакаме и јас и публиката затоа што тоа е едно Ромче со кое ние секојдневно се среќаваме низ скопските улици. Тоа се тие ликови што секогаш нѐ тераат да се смееме и нѐ расположуваат, не затоа што се Роми, туку затоа што и покрај нивната ситуација ја имаат најдуховитата, најпозитивна и најведра енергија. Јас лично многу ги сакам како народ, токму поради ова. Што и да им се случува во животот, тие се позитивни, ведри, насмеани, тоа е еден исклучително музикален народ, кој ужива во чергарскиот живот и прави свадби по пет дена. Поради сето ова си го сакам Рабмо, навистина многу уживам додека го играм.
Театарот Комедија и самиот е „млад“ театар, а е составен, главно, од млади актери, добивате ли доволно внимание од јавноста и дали веќе ве гледаат како сериозен проект?
Тино: Сигурен сум дека добиваме доволно внимание. Кај нас како жанр комедијата е најбарана сакале ние или не, тоа е тоа што повеќето луѓе го сакаат, го бараат и уживаат гледајќи го. Тоа е и причината што е отворен нашиот театар. Ние за само една и пол сезона, откога функционираме, имаме полни сали, луѓето ги бараат претставите, ја сакаат комедијата. Шесте награди што ги освоивме,три на фестивалот во Мостар „Мостарска лиска“ и три на МТФ „Војдан Чернодрински“, двете меѓународни гостувања во Трабзон – Турција и во Мостар – Б и Х за само една и пол година постоење, и тоа како се потврда дека ние како театар сериозно сме забележани, видени и ценети по тоа што го работиме. Поголемиот дел од ансамблот сме млади и, според мене, тоа е тоа што е наша движечка сила сега и во иднина. Атмосферата во театарот е прекрасна, искрено има пожелувам на сите колеги да си најдат ваков ансамбл. Сите сме полетни, креативни, желни за работа, полни со енергија и со желба за докажување. Па, нели „На младите светот останува“. (се смее)
Кој имаше најголемо влијание во тоа ти да станеш актер? Беше нешто што отсекогаш го сакаше, од кој во семејството доби најголема поддршка?
Тино: Не, не сакав отсекогаш да бидам актер. На почетокот сакав да бидам космонаут, потоа едно време сакав да бидам гитарист, па фудбалер, па каратист, па пливач, па едно време од дома ме викаа адвокат, ама мал бев не разбирав што е тоа и ги баталив, па сакав кошаркар, па едно време мислев психолог да бидам, дека психологот во школо многу сериозно и главно ми се чинеше, па потоа хемичар, па пак кошаркар, и кога видов дека за ништо не ме бива, реков ќе се обидам уште актер и ако и за тоа не ме бива да си го барам чарето. Ама ете се чини ова најмногу ми се допадна и воопшто не ми е криво дека не станав ништо од наброеното (се смее). Секоја чест за моите дома, за што и да се решев ми викаа со тебе сме сине (поздрав, татко). Шегата на страна, моите дома ме советуваа и ми зборуваа, како и сите родители, за тоа што мислеа дека е најдобро за мене, но на крајот секогаш ја почитуваа мојата одлука. Им благодарам.
Како поминува еден твој ден во моментите кога подготвувате нова претстава и како се подготвуваш за твојата следна улога? Што е следно со што ќе те гледаме на сцената во Драмски театар?
Тино: Кога работиме претстава денот изгледа : Проба- дома – проба, и сѐ меѓу тоа. Убавото е што и во тоа „сѐ меѓу тоа” ние работиме, креираме, создаваме и мислиме. Не можеш или барем не треба да работиш само додека трае пробата. Кога си во процес на работа, барем според мене, постојано во текот на тие два-три месеца треба да размислуваш за тоа што го работиш, да креираш, да истражуваш или, како што вика мојот професор, да го товараш магарето. Многу луѓе мислат дека нашата професија е „ајде глумец кажи смешка“. Тоа не е така, театарот бара многу труд, посветеност и работа. Во моментов ја работиме претставата „Хамлет во пикантен сос“, која ќе ја има својата премиера на „Охридско лето“ на 19 јули, а скопската премиера е некаде во септември.
Кој е, според тебе, „врвот“ што еден актер може да го постигне тука во Македонија? Дали театарот е вистинскиот предизвик за тебе или, можеби, би сакал да бидеш дел од некој филмски проект?
Тино: Тоа „врвот“ е некако сомнително кај нас. Ние немаме црвени теписи, слава и гламур. Единствениот „врв“ кај нас е личната сатисфакција на глумецот, кога тој е задоволен од тоа што го направил и кога публиката тоа искрено ќе го препознае и награди. Кога би требало да избирам меѓу театар и филм, дефинитивно би го одбрал театарот. За мене лично тоа е многу помоментна и жива убавина, жива материја, која се менува, нешто што се случува сега во моментов и никогаш повеќе нема да биде исто и тоа за мене е незаменливо чувство. Не викам дека филмот не е добар, се разбира дека и тоа како филмот си има своја убавина. Филмот и театарот се два различни медиума, со свои позитивни и негативни страни, но тоа кој што повеќе сака е субјективно од човек до човек. Можеби повеќе сакам театар затоа што не сум имал поголемо филмско искуство, можеби кога ќе имам ќе се премислам. Одам на сите кастинзи, ама не ме земаат (се смее). Ќе престанам да одам на кастинзи, ми ја убиваат самодовербата (се смее). Додека не ме земат ONE LOVE за театарот.
Која е улогата што посакуваш еден ден да ја одиграш? Можеби, Хамлет?
Тино: Хамлет… некако не. Сите денес сакаат да го одиграат Хамлет. Мене некако ми е многу депресивен (се смее). Шега на страна, не ми е омилен ама би сакал да го одиграм. Тоа е првиот интелектуалец напишан во светската драматургија. Инаку мој омилен е Амадеус од истоимениот текст на Питер Шефер, според кој има и сценарио и филм.
Колку тоа што си актер и тоа што си роден на толку љубовно експониран датум (14 февруари) влијае врз твојот приватен живот?
Тино: Тоа што сум актер, секако, многу влијае на приватниот живот. Ние работиме со самите себе, со нашите чувства и емоции, самото тоа влијае и врз нас како карактери и поединци. А тоа со љубовниот датум, не, мислам дека повеќе ми влијае овој нашиов св. Трифун (се смее).
Разговараше: Марина Костовска
Фото: Игор Ангеловски
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.