| четврток, 6 декември 2018 |

Вечерва почнува 68. Кански филмски фестивал, посветен на жените на филмот

На Кан­ски­от фе­сти­вал ќе се прет­ста­ви и Ин­тер­на­ци­о­нал­ни­от филм­ски фе­сти­вал „Бра­ќа Ма­на­ки“, а про­е­ктот се ре­а­ли­зи­ра во со­ра­бо­тка со Аген­ци­ја­та за филм на Ре­пуб­ли­ка Ма­ке­до­ни­ја и Ки­но­те­ка на Mаке­до­ни­ја. Прет­ста­ву­ва­ње­то ќе би­де под мо­то „Об­је­кти­ви низ вре­ме­то“, а ќе би­де прет­ста­ве­но тво­реш­тво­то на бра­ќа­та Ма­на­ки

Швед­ска­та актер­ка Ин­грид Берг­ман ќе би­де за­штит­но ли­це на го­ди­наш­ни­от 68. Филм­ски фе­сти­вал во Кан, кој ќе се одр­жи од 13 до 24 мај. Нас­ме­а­но­то ли­це на филм­ска­та ди­ва е на по­сте­рот на ме­сто­то на Мар­че­ло Ма­стро­ја­ни, ко­му ми­на­та­та го­ди­на му бе­ше од­да­де­на по­чит. Оваа го­ди­на се на­вр­шу­ва­ат 100 го­ди­ни од ра­ѓа­ње­то на Берг­ман и ор­га­ни­за­то­рот ре­ши на овој на­чин да го од­бе­ле­жи овој ју­би­леј.

– Филм­ска­та ико­на, со­вре­ме­на же­на и хра­бра актер­ка, Ин­грид Берг­ман исто­вре­ме­но бе­ше и хо­ли­вуд­ска ѕвез­да и фи­гу­ра на не­о­ре­а­лиз­мот. Се се­ле­ше од ед­на во дру­га уло­га и од ед­на во дру­га зем­ја во сог­лас­ност со сво­и­те стра­сти, не гу­беј­ќи ни­што од сво­ја­та прив­леч­ност и не­по­сред­ност – ве­ли ор­га­ни­за­то­рот.

Актер­ка­та, чи­и­што парт­не­ри беа Ке­ри Грант, Хем­фри Бо­гарт и Гре­го­ри Пек бе­ше си­но­ним на сло­бо­да­та, хра­бро­ста и мо­дер­низ­мот.

За вре­ме на фе­сти­ва­лот во Кан ќе би­де еми­ту­ван омаж за Берг­ман, а ќе се при­ка­же и до­ку­мен­тар­ни­от филм „Со неј­зи­ни збо­ро­ви“ на Шве­ѓа­не­цот Стиг Бјорк­ман. Фил­мот ќе би­де при­ка­жан во се­лек­ци­ја­та кан­ски кла­си­ци.

– Мо­е­то се­мејс­тво и јас сме мно­гу по­че­сте­ни што Кан­ски­от фе­сти­вал ја од­брал на­ша­та пре­крас­на мај­ка за офи­ци­јал­ни­от по­стер и тоа во го­ди­на­та ко­га се од­бе­ле­жу­ва­ат 100 го­ди­ни од неј­зи­но­то ра­ѓа­ње – из­ја­ви Иза­бе­ла Ро­са­ли­ни, ќер­ка­та што Берг­ман ја до­би до­де­ка бе­ше во брак со ита­ли­јан­ски­от ре­жи­сер Ро­бер­то Ро­са­ли­ни.

Швед­ска­та актер­ка е три­крат­на до­бит­нич­ка на нај­пре­стиж­на­та филм­ска на­гра­да „Оскар“, а Аме­ри­кан­ски­от филм­ски ин­сти­тут ја прог­ла­си за че­твр­та нај­го­ле­ма актер­ка во исто­ри­ја­та на ки­не­ма­то­гра­фи­ја­та.

Фил­мот „До­ли­на на љу­бо­вта“ на фран­цу­ски­от ре­жи­сер Ги­јом Ни­кол со Же­рар Де­пард­је и со Иза­бел Ипер во глав­ни­те уло­ги ќе би­де во тр­ка за „Злат­на пал­ма“, со­оп­шти ор­га­ни­за­то­рот. Тоа е при­каз­на за ед­на брач­на двој­ка, ко­ја ќе го за­гу­би си­нот и ре­ша­ва да го че­ка во до­ли­на­та на смрт­та, ко­ја за нив двај­ца е до­ли­на на љу­бо­вта.

Де­пард­је во 1990 го­ди­на до­би на­гра­да во Кан за фил­мот „Си­ра­но де Бер­же­рак“ на Жан Пол Рап­но, ла­ни, на Кан­ски­от филм­ски фе­сти­вал го прет­ста­ви фил­мот „До­бре дој­до­вте во Њу­јорк“ на Абел Фе­ре во кој се го­во­ре­ше за се­ксу­ал­ни­от скан­дал на по­ра­неш­ни­от ге­не­ра­лен ди­ре­ктор на Ме­ѓу­на­род­ни­от мо­не­та­рен фонд (ММФ), До­минк Строс-Кан.

По­крај „До­ли­на на љу­бо­вта“, во кон­ку­рен­ци­ја за „Злат­на пал­ма“ е и фил­мот „Кро­ник“ на ме­кси­кан­ски­от ре­жи­сер Ми­шел Франк.

Во глав­на­та кон­ку­рен­ци­ја се и фил­мо­ви­те на ита­ли­јан­ски­от ре­жи­сер На­ни Мо­ре­ти, Фран­цу­зи­нот Жак Оди­јар, Тај­ва­не­цот Хуа Хси­ао-Хси­ен и Аме­ри­ка­не­цот Тод Хејнс, чиј­што филм „Ке­рол“ ја сле­ди љу­бов­на­та при­каз­на за две же­ни за вре­ме на 50-ти­те го­ди­ни од ми­на­ти­от век со Кејт Блан­шет и со Ру­ни Ма­ра во глав­ни­те уло­ги.

Вкуп­но 19 фил­ма ќе би­дат при­ка­жа­ни во кон­ку­рен­ци­ја за глав­на­та на­гра­да на Кан­ски­от фе­сти­вал.

Со го­ди­наш­но­то жи­ри ќе пре­тсе­да­ва­ат аме­ри­кан­ски­те ре­жи­се­ри, бра­ќа­та Џо­ел и Итан Ко­ен, е ме­ѓу чле­но­ви­те на жи­ри-ко­ми­си­ја­та ќе би­дат и ре­жи­се­ри­те Ха­ви­јер До­лан и Гил­јер­мо дел То­ро, ка­ко и актер­ки­те Си­е­на Ми­лер, Со­фи Мар­со и Ро­си де Пал­ма.

Бра­ќа­та Ко­ен се до­бит­ни­ци на „Злат­на пал­ма“ од 1991 го­ди­на за фил­мот „Бар­тон Финк“.

На цр­ве­ни­от ки­лим се оче­ку­ва­ат мно­гу­број­ни ѕвез­ди, ме­ѓу кои и Шар­лиз Те­рон, На­та­ли Порт­ман, Реј­чел Вајз, Кејт Блан­шет, Мајкл Фас­бен­дер, Бе­ни­сио дел То­ро.

Ор­га­ни­за­то­рот нај­а­ви де­ка но­ви­от изум, та­ка­на­ре­че­ни­те др­жа­чи за по­се­ти­те­ли­те да се са­мо­фо­то­гра­фи­ра­ат со поз­на­ти­те, ќе би­дат за­бра­не­ти.

Ди­ре­кто­рот на фе­сти­ва­лот, Тје­ри Фре­мо ги на­ре­че овие фо­то­гра­фии смеш­ни и гро­теск­ни.

Кри­ти­ку­ва­ни де­ка ре­тко се­ле­кти­ра­ат фил­мо­ви, чи­и­што ре­жи­се­ри се же­ни, ор­га­ни­за­то­ри­те оваа го­ди­на, прв­пат по 25 го­ди­ни па­у­за ре­ши­ја да го отво­рат фе­сти­ва­лот со филм, чиј­што ре­жи­сер е же­на. Ста­ну­ва збор за фил­мот „Возвишена глава“ (La Tete haute) на фран­цу­ска­та ре­жи­сер­ка Ема­ну­ел Бер­ко. Во фил­мот во кој се го­во­ри за ма­ло­лет­на де­ли­квен­ци­ја игра и фран­цу­ска­та ди­ва Ке­трин Де­нев.

Не­ре­тко об­ви­ну­ва­ни за се­кси­зам, ор­га­ни­за­то­ри­те ќе се оби­дат на ова из­да­ние на Фе­сти­ва­лот да ја уб­ла­жат оваа по­ле­ми­ка со во­ве­ду­ва­ње се­лек­ци­ја што има за цел да го истак­не и на­гра­ди при­до­не­сат на же­на­та во сед­ма­та умет­ност.

– Ова е единс­тве­на шан­са да се пот­тик­не раз­мис­лу­ва­ње за не­оп­ход­но­ста за по­го­ле­ма за­ста­пе­ност на же­на­та и неј­зи­но­то тво­реш­тво во ки­не­ма­то­гра­фи­ај­та – из­ја­ви ди­ре­кто­рот на фе­сти­ва­лот Тје­ри Фре­мо за фран­цу­ски­те ме­ди­у­ми.

За вре­ме на фе­сти­ва­лот во про­гра­ма­та „Же­ни во дви­же­ње“ ќе би­дат одр­жа­ни не­кол­ку раз­го­во­ри на те­ма ме­сто­то на же­на­та во ки­не­ма­то­гра­фи­ја­та, неј­зи­на­та за­ста­пе­ност во про­фе­си­ја­та и на екра­нот, ка­ко и жен­ски­от при­стап во на­ра­ци­ја­та и сни­ма­ње­то.

Од оваа го­ди­на, по тој по­вод, ќе би­дат до­де­ле­ни и две на­гра­ди – ед­на со ко­ја ќе би­де од­да­де­но приз­на­ние на не­кој од истак­на­ти­те лич­но­сти на филм­ска­та ин­ду­стри­ја, ко­ја зна­чи­тел­но при­до­не­ла за про­мо­ци­ја на же­на­та, а дру­га­та на­гра­да ќе ѝ би­де вра­че­на на не­ко­ја мла­да ре­жи­сер­ка.

– При­до­не­сот на же­на­та во филм­ска­та ин­ду­стри­ја, на екран или зад ка­ме­ра­та е не­про­цен­лив и е од су­штин­ско зна­че­ње. Се на­де­ва­ме де­ка со оваа про­гра­ма ќе ја пот­тик­не­ме нив­на­та ра­бо­та и за­ла­га­ње – ре­че Фре­мо.

Ге­о­граф­ски гле­да­но, фил­мо­ви­те кои се во тр­ка за „Злат­на пал­ма“ до­а­ѓа­ат од си­те кра­е­ви – од Евро­па, пре­ку Ки­на и Јуж­на Ко­ре­ја до Аме­ри­ка и Ме­кси­ко. Жа­нров­ски се дви­жат од дра­ма, пре­ку три­лер и бо­рач­ки ве­шти­ни, па сѐ до на­уч­на фан­та­сти­ка.

На Кан­ски­от фе­сти­вал ќе се прет­ста­ви и Ин­тер­на­ци­о­нал­ни­от филм­ски фе­сти­вал „Бра­ќа Ма­на­ки“, а про­е­ктот се ре­а­ли­зи­ра во со­ра­бо­тка со Аген­ци­ја­та за филм на Ре­пуб­ли­ка Ма­ке­до­ни­ја и Ки­но­те­ка на Ма­ке­до­ни­ја. Прет­ста­ву­ва­ње­то ќе би­де под мо­то „Об­је­кти­ви низ вре­ме­то“. Фе­сти­ва­лот ќе се прет­ста­ви во рам­ки­те на па­вилјoнот на зем­ји­те од Ју­го­и­сточ­на Евро­па. Во го­ди­на­та ко­га Кан од­бе­ле­жу­ва 120 го­ди­ни од пр­ва­та про­ек­ци­ја на бра­ќа­та Ли­ми­ер, Ма­ке­до­ни­ја и Бал­ка­нот се гор­де­ат со 110-го­диш­ни­на­та од тво­реш­тво­то на пр­ви­те фо­то­гра­фи и сни­ма­те­ли на Бал­ка­нот. Про­мо­тив­ни ма­те­ри­ја­ли ка­ко разг­лед­ни­ци, бро­шу­ри, ле­то­ци, ди­ви­ди­ја со фил­мо­ви­те на Ма­на­ки ќе им би­дат до­де­ле­ни на вид­ни лич­но­сти од филм­ска­та ин­ду­стри­ја, аген­ти за про­даж­ба, ди­стри­бу­те­ри. На мар­ке­тот во Кан ќе би­де про­мо­ви­ран про­е­ктот „Би­то­ла – филм­ски град“.

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Top