| четврток, 6 декември 2018 |

Форест Гамп е најголемиот филмски јунак на сите времиња

На­је­мо­тив­на­та сце­на во це­ли­от филм е таа ко­га до­а­ѓа по­руч­ни­кот Ден, со но­зе­те од ти­та­ни­ум, и го за­поз­на­ва Фо­рест со сво­ја­та же­на. Се­ко­гаш се расп­ла­ку­вам на оваа сце­на, ве­ли Том Хенкс

Го­ди­на­ва се на­вр­ши­ја два­е­сет го­ди­ни од сни­ма­ње­то на фил­мот „Фо­рест Гамп“. Фил­мот е адап­та­ци­ја на са­ти­рич­ни­от ро­ман на Вин­стон Грум за аван­ту­ри­те на мен­тал­но за­о­ста­на­ти­от ју­нак Фо­рест Гамп, чиј­што жи­вот те­че во не­пред­вид­ли­ви на­со­ки и во ни­за слу­чај­ни си­ту­а­ции за­поз­на­ва го­лем број слав­ни лич­но­сти и со тоа го ме­ну­ва те­кот на исто­ри­ја­та.

Ова е уште еден при­мер на не­за­до­волс­тво на пи­са­те­лот од адап­та­ци­ја­та на филм­ско­то сце­на­рио. Име­но, Вин­стон Грум бил тол­ку огор­чен од тоа ка­ко не­го­ва­та кни­га би­ла при­ка­жа­на на филм, што из­ја­вил де­ка чо­век не смее да им доз­во­ли на фил­ма­џи­и­те да на­пра­ват филм за ни­чи­ја жи­вот­на при­каз­на. Авто­рот не бил за­до­во­лен би­деј­ќи го­лем дел од кни­га­та не бил при­ка­жан на екра­нот. Исто та­ка, Грум го ту­жел филм­ско­то сту­дио за три про­цен­ти од про­фи­тот што му би­ле ве­те­ни, но кои не ги до­бил за­тоа што про­ду­цен­ти­те твр­де­ле де­ка бла­го­да­ре­ние на тро­шо­ци­те на фил­мот не бил ос­тва­рен про­фит. Ка­ко врв на сè, име­то на Грум во­оп­што не би­ло спо­ме­на­то на до­де­лу­ва­ње­то на на­гра­да­та „Оскар“.

Не­ма чо­век што не го гле­дал овој филм, но не зна­ат си­те ка­ко на­ста­на­ла ед­на од нај­поз­на­ти­те сце­ни.Том Хенкс, ѕвез­да­та на фил­мот „Фо­рест Гамп“ во ед­на при­го­да из­ја­вил де­ка сни­ма­ње­то на овој филм ги раз­би­ло си­те до­то­гаш по­стој­ни пра­ви­ла за сни­ма­ње фил­мо­ви. Ту­ка не­ма гла­вен не­га­ти­вец, не е стру­кту­и­ран во три чи­на, а глав­ни­от лик не по­ми­ну­ва низ дра­ма­тич­ни про­ме­ни. Фил­мот, ед­но­став­но, ги сле­ди аван­ту­ри­те на мен­тал­но за­о­ста­на­ти­от чо­век ко­му му ус­пе­а­ло да оста­не за­па­ме­тен. Фил­мот до­би „Оскар“ за нај­до­бар филм, нај­до­бар актер и за нај­до­бар ре­жи­сер.

Forest-Gump-106-2

Ме­ѓу­тоа, иа­ко на по­че­то­кот бе­ше фа­лен, де­не­ска си­ту­а­ци­ја­та е мно­гу по­и­на­ква. Име­но, мно­гу­ми­на сме­та­ат де­ка тоа е еден од најс­ла­би­те до­бит­ни­ци на „Оскар“. Без ог­лед на тоа што мис­лат за фил­мот, на мно­гу­ми­на им се вре­жа во ме­мо­ри­ја­та сце­на­та ко­га Фо­рест ре­ша­ва да поч­не со тр­ча­ње. До­де­ка еден ден се­ди на сво­јот трем, без ка­ква би­ло по­себ­на при­чи­на, ре­ша­ва да на­пра­ви „мал круг“. Ма­ли­от круг на­ско­ро се пре­тво­ра во мал­ку по­го­лем, а тој во уште по­го­лем. На кра­јот Фо­рест са­мо про­дол­жу­ва по­на­та­му без да за­пре. На кра­јот, не­го­во­то тр­ча­ње се пре­тво­ра во тр­ча­ње што трае три го­ди­ни, два ме­се­ци, 14 де­на и 16 ча­са низ це­ла Аме­ри­ка, а во фил­мот се­то тоа трае се­дум ми­ну­ти.

– При­лич­но сум умо­рен. Мис­лам де­ка се­га ќе си одам до­ма – ре­че Гамп на кра­јот.

Ме­ѓу­тоа Хенкс, се­пак, не се из­мо­рил тол­ку до­де­ка ги сни­мал овие сце­ни би­деј­ќи не­го­ви­от брат Џим му слу­жел ка­ко двој­ник на мно­гу мар­шру­ти.

Авто­ри­те на фил­мот пр­во са­ка­ле да вне­сат не­кои дру­ги двој­ни­ци, но има­ле проб­лем со ими­ти­ра­ње­то на Фо­ре­сто­ви­от на­чин на тр­ча­ње.

– Toа e на­ши­от глу­пав на­чин на тр­ча­ње, на нас Хен­ксо­но­ви – ве­ли Џим Хенкс.

Forest-Gump-106-3

Фо­рест Гамп е нај­го­ле­ми­от филм­ски ју­нак на си­те вре­ми­ња. Тој е прог­ла­сен за „Нај­го­лем филм­ски ју­нак на си­те вре­ми­ња“ во истра­жу­ва­ње­то што го спро­ве­доа те­ле­ви­зи­ја­та „Еј-Би-Си“ (ABC) и ма­га­зи­нот „Пипл“ (People) ме­ѓу по­ве­ќе од 500.000 гле­да­чи.

Фил­мот на Ро­берт Зе­не­кис по­стиг­на го­лем ус­пех и за­ра­бо­ти по­ве­ќе од 800 ми­ли­о­ни до­ла­ри, а е поз­нат по слав­на­та ре­че­ни­ца на Гамп: „Жи­во­тот е ка­ко бон­бо­ни­е­ра, ни­ко­гаш не зна­еш што ќе изв­ле­чеш“, ка­ко и по „Тр­чај Фо­рест, тр­чај“.

Си­те тие што го гле­да­ле фил­мот зна­ат де­ка изо­би­лу­ва со сце­ни на кои гле­да­чи­те, ед­но­став­но, не мо­жат да ги до­др­жат сол­зи­те, па осо­бе­но ин­те­рес­но е и да се слуш­не ко­ја сце­на би­ла најв­пе­чат­ли­ва за акте­рот. Име­но, во ед­но не­о­дам­на да­де­но ин­терв­ју, акте­рот Том Хенкс откри­ва ко­ја сце­на од сни­ма­ње­то на фил­мот за не­го би­ла нај­е­мо­тив­на.

– На­је­мо­тив­на­та сце­на во це­ли­от филм е таа ко­га до­а­ѓа по­руч­ни­кот Ден, со но­зе­те од ти­та­ни­ум, и го за­поз­на­ва Фо­рест со сво­ја­та же­на. Се­ко­гаш се расп­ла­ку­вам на оваа сце­на – ве­ли Хенкс.

Тој до­да­ва и де­ка во те­кот на сни­ма­ње­то на си­те сце­ни во кои Фо­рест игра аме­ри­кан­ски фуд­бал тој, всуш­ност, бил „мр­тов бо­лен“ од грип.
„Фо­рест Гамп“ на акте­рот Том Хенкс му го до­не­се и вто­ри­от „Оскар“ во не­го­ва­та ка­ри­е­ра, а во­ед­но овој филм ва­жи и за еден од оми­ле­ни­те се­меј­ни фил­мо­ви во Аме­ри­ка и по­ши­ро­ко.

 

(Пишува: Невена Поповска
Текст објавен во 106. број на неделникот „Република“, 12.09.2014)

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Top