Премиерата на претставата „Стјуардеси“ во Театар Комедија, која се случи неодамна, ја наполни салата во Драмски театар. Текстот на Марк Камолети, чијашто праизведба се одржала пред точно 50 години во Париз и оттогаш, па до деведесеттите години на минатиот век била толку поставувана, што влегува во листата на Гинис како најизведувана комедија, предизвика големо интересирање и на оваа изведба.
Публиката во салата беше разновидна, но преовладуваа помлади лица, кои допрва навлегуваат во тајните на добрите и квалитетни претстави. Приказната за плејбој-архитектот Бернард и за неговите три девојки стјуардеси – Глорија, Габриела и Грета, со својата свежина, едноставност, луцидност и забава беше одлично примена од публиката, која многу добро се забавуваше. Режисер на претставата е Синиша Евтимов, кој направи одличен потег што оваа фарса ја смести во шеесеттите години на минатиот век и ја поврза со музиката на легендарниот македонски музичар Драган Ѓаконовски – Шпато.
Во претставата игра млада екипа: Атанас Атанасовски (Бернард), Валентин Костадиновски– Тино (Роберт), Нина Деан (Глорија), Кристина Ласовска (Габриела), Тања Мицков (Грета) и поискусната Марија Кондовска (Берта). Сите, освен Кондовска, која гостува, се членови на Театар Комедија.
На репертоарот на Театар Комедија има шест претстави, а Деан, Мицков и Лесовска играат речиси во секоја претстава. Театарот сѐ уште нема матична сцена, а претставите се играат во Драмски, но откако МНТ ќе се пресели во новиот објект, тогаш Театар Комедија ќе добие и своја сцена. Нивите претстави, пред сѐ, се посетени од помладата публика, но, како што велат актерките, тоа најмногу се должи на тоа што тие се млад ансамбл.
– Се надеваме, но потсвесно и знаеме дека нашиот театар станува многу пријатна и среќна зараза. Во еден период недостигаше публика по театрите воопшто, немаше редица за карти пред билетарниците во театар. Сега веќе не е така и многу ни е драго што е така – вели Тања Мицков.
Сите три актерки признаваат дека не сакат да се добие впечаток дека се фалат, но тие никогаш не играле пред празна сала.
– Ние никогаш не сме имале недостиг од публика откако постои Театар Комедија. Тоа дека сме млад ансамбл повлекува и помлада публика и тоа е факт. Нашата публика е мешовита, но забележуваме дека има и помлада публика, што ни е мошне драго. Додека бевме студенти бевме сведоци дека немаше многу публика во театарот, барем онолку колку што би требало да има. Многу е важно кој го менаџира театарот. Во нашиот случај, мислам дека ние го имаме најдобриот менаџер – Јелена Жугиќ. Таа влегува рано наутро во театарот, заминува доцна навечер од него и дава сѐ од себе. Затоа имаме богат репертоар и претставите ни се посетени. На секој актер му посакувам таков менаџер. Сите се согласуваме со тоа – вели Кристина Ласовска.
Во Театар Комедија не се млади само актерите, туку и помошниот персонал: мајсторот за светло, мајсторот за тон, шминкерот.
– Ние сме млада екипа. Сите заедно носиме една нова енергија, младешка сила, која ја привлекува публиката да оди во театарот не затоа што мора или затоа што така им наредиле од училиште, туку затоа што сакаат. Добрите вести брзо се шират. Ако е добра претставата, тоа ќе се расчуе и уште повеќе луѓе ќе дојдат да ја видат – смета Нина
Денес е потешко некого да насмееш отколку да расплачеш
Живееме во време кога е многу потешко некого да насмееш, отколку да расплачеш. Затоа и одговорноста на актерите во Театар Комедија е уште поголема.
– Ние ги носиме притисокот и товарот. Но, сѐ се исплатува кога доаѓаме до добар резултат и комуникација со публиката – вели Ласовска.
Тоа го признава и Мицков.
– Во принцип, многу е тешко да насмееш некого, посебно во ова време. Но, мислам дека секој ја добива својата порција насмевки и тоа не е од „фастфуд-насмевките“ туку точно дозирана, нешто што ќе се почувствува и вистински ќе те стопли. Публиката го чувствува тоа и си заминува задоволна – вели Мицков.
Тоа што сите три се вработени во Театар Комедија не ги детерминира дека секогаш ќе се занимаваат со овој жанр. Сите имаат гостувања и во другите театри во Македонија, искуство во филмски проекти…
– Кога некој се запишува на драмски студии, не знае што ќе работи понатаму. Некој што смета дека е многу добар во драма или во трагедија, животот може да го однесе во сосема поинаков правец. На факултет не те учат – ти си за комедија, ти си за трагедија. Никој професор не ти го кажува тоа. Со комедијата човекот почнува да се осознава на еден поинаков начин. Се гледа себеси од некоја астрална точка и ќе се насмее над самиот себе.
Комедијата е за тоа – да ги оттргне сите дамки од човечката убавина. Најважното во секој лик е да се извлече најдобрата карактерна црта. Кога ќе се заокружи ликот, да си заминеш со нешто ново научено, со убаво чувство – вели Мицков.
Со новиот објект ќе се добие и нова публика
„Стјуардеси“ има одлични сценски решенија и костими, чијшто комплетен дизајн е дело на Илина Ангеловска. Режисерот Евтимов многу добро ја води претставата и успева да направи солидно жанровско дело.
– Евтимов е многу суптилен, многу деликатен режисер со префинета естетика. Тој е човек со кој многу лесно се работи и провокацијата што ја буди кај актерите е исто таква каква што е и тој. Затоа е задоволство да се работи со него – вели Мицков.
Актерките се согласуваат дека овој проект е еден од поубавите во Театар Комедија. Иако на прв поглед женските ликови се исти, тие, навистина, се потрудија да направат сосема различни ликови еден од друг.
– Ова беше еден од поубавите и поотпуштени проекти во Театар Комедија. Имаше одлична дружба, сите си помагавме во актерските креации, што е многу важно за еден ансамбл, и мора да признаам дека е реткост. Секој од нас играл и во други ансамбли и, можеби, ќе звучам малку нескромно и субјективно, но ние во Театар Комедија функционираме како еден тим и мислам дека тоа се гледа – вели Ласовска.
И Деан го дели истиот впечаток.
– Во „Стјуардеси“ бевме мала екипа и сѐ беше некако поинтимно и тоа се гледа во финалниот производ. Синиша одлично нѐ водеше. Тој многу суптилно знае да те доведе до таму каде што замислил. Не е нападен, знае што сака и нема тоа директно да ти го каже, туку од околу. На почетокот бевме малку скептични, мора да признаам бидејќи пробите прво беа многу лесни. На крај излезе суперпретстава – вели Деан.
На репертоарот на Театар Комедија има шест претстави и месечно се играат шест до осум претстави во Драмски театар.
– Често се случува една претстава да не се одигра цел месец, што е многу голема штета и за нас и за претставата. Се губи од континуитет. Ќе се добие на квалитет кога ќе добиеме наш објект. Тогаш ќе имаме наша сцена и наша публика, а и театарот ќе добие нова публика воопшто – завршува Ласовска.
Пишува: Александра М. Бундалевска
Фото: Александар Ивановски
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Поврзани вести
-
Култната „Викенд на мртовци“ премиерно на сцената на Ттеатар Комедија
-
По пауза од 25 години Коле Ангеловски повторно ја режира „Не сега, драга“, сега за шестиот роденден на Театар Комедија
-
Коле Ангеловски ја режира „Не сега, драга“ во Театар Комедија
-
Синиша Евтимов во Театар Комедија ја подготвува претставата „Жена ми се вика Борис“