Како ја оценувате изборната програма на ВМРО-ДПМНЕ за предвремените парламентарни избори?
Неновски: Една од главните причини зошто ВМРО-ДПМНЕ едноподруго ги добива сите избори од 2006 година наваму е квалитетно изработената изборна програма, реализацијата на најголем дел од таа програма во планираните активности и временски рамки и отчетот пред јавноста за сработеното во претходниот (изминат) мандатен период.
И овој пат ВМРО-ДПМНЕ нуди обемна и детално образложена изборна програма составена на околу 400 страници, со наведување рокови и одговорни извршители на соодветните програмирани активности. Тоа значи дека станува збор за оперативна изборна програма, која е подготвена според потребите, барањата и интересите на граѓаните.
Според Вашето мислење, кои се најдобрите мерки што можат да го подобрат животот на граѓаните?
Неновски: Главен двигател на животниот стандард на населението секогаш и секаде е растежот на економијата. За негово остварување, во наши услови, потребно е натамошно подобрување на деловната клима, зголемување на домашните и на странските инвестиции, а со тоа и на производството и на бројот на нововработени, што сѐ заедно ќе го зголеми обемот на платите, потрошувачката, агрегатната побарувачка и, конечно, ќе го зголемува домашниот бруто-производ на земјата. Паралелно со тоа, неопходно е дејствување и во социјалната сфера преку давање разни бенефиции на социјалночувствителните групи или најсиромашните делови од населението (социјални случаи, пензионери со најниски пензии, студенти итн.). Тие генерални активности за подобрување на животниот стандард на граѓаните на РМ се операционализирани во повеќе мерки содржани во изборната програма на ВМРО-ДПМНЕ.
Колку се реални најавите за 30 нови инвестиции и за 64.000 нови вработувања?
Неновски: Ако бројот и обемот на странските инвестиции во РМ се зголемуваше во време на, можеби, досега најголемата светска економска криза и ако во такви услови бројот на вработени во земјата се зголеми за околу 120.000 лица, тогаш не е невозможно со реализација на планираните мерки во периодот по кризата бројот и обемот на инвестициите и натаму да се зголемува. Ефектот од зголемениот обем на инвестиции (домашни и странски) и од натамошното подобрување на деловната клима ќе биде зголемување на бројот на нови продуктивно вработени лица во економијата. Во такви услови, бројката од 64.000 нововработени лица е реално остварлива.
Дали мислите дека се остварливи најавите за отпис на долговите на социјалнозагрозените категории граѓани?
Неновски: Верувам дека Министерството за финансии направило реални процени на можностите за такви отпишувања од аспект на буџетските можности во периодот во кој ќе се вршат. Особено ако се има предвид најавената подготвеност на деловните банки, ЕВН и на телефонските оператори за нивно пристапување кон реализација на тој проект во разумно одложена временска рамка и на начин како што се предлага да се реализира.
Се најавуваат нови мерки за пензионерите, студентите, земјоделците, поточно, опфатени се сите категории граѓани. Каква порака испраќа владејачката партија со тоа?
Неновски: Пораката е многу јасна. Во претстојниот период владејачката партија ќе продолжи со интензивна реализација на планираните мерки и активности за подобрување на деловниот амбиент во земјава, а со тоа и за зголемување на стапката на економски растеж, што ќе услови нови вработувања и зголемување на платите на вработените. Тоа, во крајна линија, ќе води кон подобрување на статусот на т.н. средна класа во земјата. Слична квалификација може да се даде и за земјоделците на кои, за да им се подобрат работните и животните услови и така да станат попродуктивни во целината на националната економија, во претстојниот период ќе им се зголемува износот на субвенции. Но, разбирливо е дека не можат сите слоеви на населението да се најдат во таа група. Тоа, особено, се однесува на пензионерите со најниски примања, на социјалните случаи, хендикепираните и на лицата со инвалидност, па и на поголем дел од студентите кои сѐ уште се наоѓаат во т.н. непродуктивна фаза од животот. На сите тие категории луѓе им е потребна државна помош за надоместување на слабостите во нивниот животен стандард. На тој начин ќе се потврди принципот што е содржан во преамбулата на Уставот на РМ каде што стои дека, покрај другото, РМ е социјална држава.
Дали имате направено споредбена анализа на економските мерки на ВМРО-ДПМНЕ со тие на СДСМ и, според Вашето мислење, која е разликата меѓу нив?
Неновски: Во економските делови на изборните програми на двете водечки политички партии во земјава има сличности, но и големи разлики. Во економскиот дел од изборната програма на ВМРО-ДПМНЕ се нудат обемни и детално образложени мерки со наведување на рокови и на одговорни извршители на соодветните програмирани активности. Од друга страна, во економскиот дел од својата изборна програма СДСМ, во најголем дел, нуди рамковно и/или декларативно набележани активности што таа партија има намера да ги реализира ако ги добие изборите, но без нивна операционализација од организациско-персонален и временски аспект. Тоа значи дека во предизборието ќе се соочат оперативна економска изборна програма на ВМРО–ДПМНЕ изработена според потребите и барањата на граѓаните со примена на принципот дека е добро тоа што е потврдено и проверено од една, и глобална, временски и организациски непрецизно определена економска изборна програма на СДСМ, која навестува промени со кои земјата, а со тоа и економијата би се нашла на нов почеток во својот развој, од друга страна.
Какви ефекти се очекуваат врз економијата и животот на граѓаните од спроведување на мерките што ги предлага ВМРО-ДПМНЕ?
Неновски: Ефектите од реализацијата на тие мерки можат да се очекуваат во неколку пунктови: прво, натамошен пораст на економијата, која, ако не се случат некои нови изненадувања на светскиот и, особено, на европскиот пазар, во претстојниот период се очекува да бележи акцелерирачки стапки на растеж; второ, натамошно намалување на бројот на невработени и на бројот на сиромашни лица (т.н. социјални случаи) во земјата; и трето, вкупно просечно зголемување на животниот стандард на граѓаните на РМ.
Дали мислите дека има некои мерки што треба да се преземат, а не се предложени досега?
Неновски: Програмата на ВМРО-ДПМНЕ содржи 2.046 оперативни мерки, што е исклучително голема бројка. Но, тоа не значи дека во програмата се содржани сите можни и потребни мерки за натамошно подобрување на состојбите во економијата и дека не треба во од да се вршат одредени дополнувања на таа програма со нови мерки. Нејзината практична реализација најдобро ќе покаже дали и каде има потреба за одредено нејзино дополнување во интерес на остварување на нејзините главни цели: пораст на економијата, зголемување на животниот стандард на населението на РМ и остварување вкупен општествен развој на земјата.
(Пишува: Александрија Стевковска | Фото: Ѓорѓи Личовски
Текст објавен во 84. број на неделникот „Република“, 11.04.2014)
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Поврзани вести
-
Протестен марш на ВМРО ДПМНЕ во 17 часот (во живо)
-
Отворено и транспарентно: ВМРО-ДПМНЕ со Јавен повик за кандидирање на членови на Комисии
-
Стоилковски: Заев и Спасовски да одговорат колку Иван Савидис е економски присутен во Македонија и дали има поврзаност со Владата
-
Што говореше за Уставот пред да се предомисли предавничката Александрова и да ги гласа измените? (видео)