Ведри, расположени, секогаш насмеани, актерите Билјана Драгичевиќ – Пројковска и Зоран Љутков ја очекуваат премиерата на претставата „Живот во тесни чевли“ во Драмски театар на 7 март. Текстот е на српскиот драматург и режисер Душан Ковачевиќ, а режијата е на Ненад Витанов.
Драгичевиќ – Пројковска и Љутков повторно се партнери во театарска претстава. Заедно беа на сцената и во „Огнени јазици“ на Слободан Унковски, потоа во „Солунски патрдии“, имаат кратка но забележителна и впечатлива сцена во „Грев или шприцер“, партнери се и во „Последните Македонци“. Но, јавноста најмногу ги знае и ги препознава по серијата „Сашо и Сашка“, која се емитуваше на Македонската телевизија во 2005 година. Дејството во серијата се одвиваше околу главните ликови – една млада, убава еманципирана интелектуалка и еден стабилен, современ маж, кои се сосема различни по карактер, сфаќања и пристап кон животот. Има една нишка што ги поврзува, а тоа е љубовта и само поради тоа што многу се сакаат, решаваат да живеат заедно. Режисер на серијата беше Драган Велјановски.
Во „Живот во тесни чевли“ Љутков е менаџер на телевизија, а Драгичевиќ – Пројковска е посредник меѓу работниците што штрајкуваат и таа телевизија. Пиесата говори за работници што штрајкуваат во пропадната фабрика за производство на летни и на зимски чевли „ЛИЗО“. Претставата е омаж на денешното време со сите свои приказни и проблеми што нѐ мачат, каде што се чувствуваме како да шетаме во исклучително тесни чевли.
– Кога зборуваме за „Живот во тесни чевли“ претставата има среќен крај, има надеж дека тие луѓе ќе застанат и еден ден ќе газат без тесни чевли. Надежта последна умира и се надеваме дека комоцијата при одење и при живеење, на некој начин, ќе биде веројатна. Меѓутоа, ние како актери живееме комотно на сцена. Немаме никаква врска со политиката и со тоа што се случува надвор. Сепак, живееме во еден прекрасен свет што се вика театар и нашите чевли се секогаш комотни, удобни за газење. А тоа што се случува надвор од театарот мислам дека нам не ни е забавно – вели Драгичевиќ-Пројковска.
За Љутков Душан Ковачевиќ е мајстор една социјална драма да ја претвори во црн хумор и секогаш на крајот да даде некаква надеж.
– Тоа што тие се во тесни чевли го отсликува нашето време колку сме стегнати, обременети, колку не можеме да мрднеме никаде кога сме гладни и сиромашни. Но, дека еден ден ќе се ослободиме, тоа ќе се случи на другиот свет. Секогаш нашиот живот оди во таа насока – кога ќе се родиме сме голи и боси, кога живееме сме стегнати и оковани, имаме страшни проблеми и на крај ќе си ја олесниме душата и ќе бидеме голи и боси кога ќе заминеме од овој свет. Ковачевиќ успева таа паралела, драматика, да не биде сурова. Тој знае да направи хумор на кој ќе се смееме и се смееме – вели Љутков.
И двајцата велат дека на првите читачки проби имало многу смеење…
– Се смееме на нивната тага, а всушност не можеш поинаку, не можеш да се бориш против тоа што е реално црн хумор, а се смееш бидејќи инаку треба да плачеш многу. Треба да го жалиш целиот свет – велат актерите.
„Сашо и Сашка“ ги зближи како актери-партнери
Драгичевиќ – Пројковска и Љутков се познаваат долго време, играат заедно во многу претстави и, можеби, затоа лесно им оди дружбата и актерството на сцена.
– Додека Зоки студираше, а јас веќе бев дипломирана, работевме детски претстави и од таму тргна нашата дружба. Едноставно, се препознавме по енергија. Меѓутоа, тоа никогаш не се знае како ќе се развива понатаму во театар. Има разни случаи – јас сум 16 години во театар и се случува со некои колеги да не сме се сретнале на сцена, а супер се дружиме. Меѓутоа, никогаш не нѐ споиле на сцена. Со Зоки имаме пет-шест претстави каде што сме заедно на сцена. Но, факт е дека нѐ препознаваат по серијата „Сашо и Сашка“. Телевизијата е медиум што презентира сѐ – и добро и лошо. Во случајов ние имавме одлична шанса да ја реализираме серијата „Сашо и Сашка“ каде што станаме препознатливи. И по квалитет и по хумор и, најверојатно, визуелно како двојка – раскажува Драгичевиќ – Пројковска за почетокот на дружбата со Љутков.
Иако често се заедно во исти поделби на претставите, некогаш не се и директни партнери во иста претстава. Но, многу е веројатно дека режисерите ги препознаваат токму по таа енергија што ја носат и двајцата и која им е потребна на режисерите
– Имаме супер соработка и супер двојка сме кога ќе се погодиме во исти сцени. Во „Сашо и Сашка“ се направи голем кастинг што беше малку необично за снимање на телевизиска серија во Македонија. Имаше осум до десет двојки и сите бевме различни. Всушност, ние не ни бевме партнери. Бевме со сосема други партнери во сцените и на крај нѐ одбраа нас двајца, а немавме ниту една заедничка сцена во пилот-серијата што ја снимивме – вели Љутков.
Од времето на снимањето на серијата и двајцата носат многу убави спомени. Се сеќаваат на многу забавно снимање, многу дружење…Серијата имаше одличен формат – таа беше кратка, симпатична, а од актерите бараше многу внимание и посветеност бидејќи се снимаше во еден кадар, како театарска сцена.
– Има најава дека серијата ќе го продолжи својот живот бидејќи и публиката го бара тоа. Условно кажано, ние сме во преговори, но уште нема ништо официјално. Поминаа осум години, ама уште нѐ препознаваат по ликовите од серијата. Многу беше важно тоа што сценариото беше интересно, а тоа ретко го има – вели Драгичевиќ – Пројковска.
Сценариото за серијата го пишуваа десетина сценаристи и сите сцени беа вистинити.
– Форматот беше таков и продуцентот бараше да се препознаваат многу луѓе во серијата од седум до 77 години. Имаше случки што вклучуваа свекрви, мајки, роднини, кои беа затскриени, но беа присутни од профил. Многу ми е драго што ги има и на „Јутјуб“. Имавме граница до каде може да ги водиме ликовите – вели Љутков.
Специјално за серијата бил наместен и стан и се снимало повеќе од една година. Поминувале долго време заедно, повеќе од една година. Екипата со која ја работеа серијата била мала, што дополнително влијаела на целиот производ.
– Најверојатно и серијата нѐ зближи многу и многу се запознавме во текот на снимањето. Снимавме секојдневно. Баш станавме семејство, поминавме низ добри и низ лоши работи. И, едноставно, кога ќе поминеш низ сѐ, се разбираш со поглед. Можеме да си ги почувствуваме енергиите – вели Драгичевиќ – Пројковска.
– Екипата не се менуваше, бевме ист тим што ја работеше серијата. Многу се зближивме сите. Долго време немаше македонски производ. Екипата на МТВ заедно со продукцијата „Вокс“ направи добар производ. Се снимија 25 епизоди – додава Љутков.
Дома кај Љутков не се зборува за работа, Драгичевиќ – Пројковска секогаш се интересира за претставите на сопругот
И во приватниот живот нивните животни партнери се поврзани со театарот – Драгичевиќ – Пројковска е во брак со режисерот Дејан Пројковски, а Љутков е женет со актерката Маја Љуткова. Зоран и Маја ретко настапуваат заедно на сцена, а Билјана играла само во една претстава на својот сопруг, „Падот на невиноста“ – во која и се запознале.
– Јас и Маја многу ретко сме настапувале заедно на сцена. Тоа се случило во два проекта во театарот во Велес и тоа во претставите „Дон Жуан“ и во „Ноќите во бел сатен“. Супер се разбираме. Ние воопшто не разговараме дома за нашата работа. Не ги пренесуваме нервозите и проблемите од работа затоа што и двајцата ги имаме истите проблеми и ни се случуваат истите фини работи – вели Љутков.
За разлика од него, Билјана сака да зборува со Дејан за неговата работа и за тоа што му се случува на пробите во театарот.
– Тој, сепак, има поинаква професија од нашата. Поинаку е кога имаш дома режисер. Секогаш се интересирам за неговите проби и секогаш сакам да дојдам една недела пред премиерата и да гледам неколку проби. Имам и сугестии за него. Сепак, останува тоа што тој сака да го види од претставата. Секогаш ме слуша во одредени сегменти. Сакам да гледам како работи. Мислам дека е во ред тоа што не играм во неговите претстави. Секој си го тера својот пат. Кога јас константно би играла во неговите претстави тоа би било заморно и за дискусија воопшто. Вака имаме што да си кажеме. Нашата прва средба беше во неговата претстава „Падот на невиноста“, тогаш се запознавме и мислам дека супер функциониравме. Меѓутоа, забавно е и вака. Забавно е тој да ги гледа моите претстави, јас неговите – вели Драгичевиќ – Пројковска.
Најубавите години за живот и за театар
Повеќе од 15 години се во театарот, но и двајцата сега се во полна работна сила и ги жнеат најголемите успеси и ги живеат најубавите години.
– По триесеттата година актерите стануваат позрели и стануваат тоа што треба да биде еден актер. Мислам дека овие години ни се најдобри. Сега сме во полна работна сила и сега е период кога треба да работиме најмногу и да дадеме максимум од себе – смета Драгичевиќ-Пројковска.
Љутков на тоа додава дека тие се приспособливи како актери и го даваат тоа што режисерот го бара од нив. – Ние сме им потчинети на режисерите. Ние бараме ред и дисциплина, тоа ни е многу важно за нашата сигурност и креација – смета Љутков.
Задоволни се што досега биле дел од претставите на нивните почитувани професори и режисери. Драгичевиќ – Пројковска со задоволство се сеќава на периодот кога се играа претставите во кој таа беше дел од актерската екипа – „Падот на невиноста“, „Поблиску“, „Диво месо“, „Кандит“.
– Тоа е еден многу убав период во македонскиот театар. Тоа се претставите на мојот сопруг Дејан Пројковски, Слободан Унковски, Владо Милчин, Сашо Миленковски. Претставите се играа долго време. Откако сме партнери со Љутков, моја најомилена соработка е таа во „Солунски патрдии“, каде што јас го играм неговиот татко, потоа „Огнени јазици“. Во „Грев или шприцер“ имаме една куса сцена, но доволно впечатлива и таа ми е многу драга и значајна. Тука би ја вброила и „Последните Македонци“ – вели Драгичевиќ – Пројковска.
Љутков со задоволство говори за соработката со неговиот професор Милчин, но е среќен што работел и со Љубиша Георгиевски, Слободан Унковска, Мартин Кочовски.
– Со Милчин ги работев „Ревизор“, „Демони“, потоа „Дон Жуан“ на Дејан Дамјановски, потоа следеше некоја стагнација. Драго ми е што работев со сите режисери со кои сакав – со Љубиша Георгиевски, Унковски, Милчин, Мартин Кочовски. Жалам што уште не сум соработувал со Пројковски. Имав една кратка, епизодна улога, но се надевам дека ќе се најдеме во скоро време – вели Љутков.
Пишува: Александра М. Бундалевска
Фото: Александар Ивановски
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.