Владимир Кофчегарски ја напуштил Македонија во 1996 година, по завршувањето на средното училиште. Таму завршува студии по деловен менаџмент, а привремено работел како диџеј во сиднејските дискотеки.
– Секој почеток е тежок, но јас заминувањето во Австралија го гледав како предизвик да успеам сам, без помош од родителите и од пријателите. Впрочем, тоа беше и целта на моето заминување. Имав потреба од нови хоризонти, но и потреба да си докажам дека како Македонец може да се успее каде било во светов. Кога имаш 18 години сѐ е лесно, не размислуваш за тешкотиите, едноставно си среќен што имаш можност да создаваш во нова земја и да се соочиш со нејзините предизвици, се присетува Кофчегарски.
На почетокот својот професионален ангажман го наоѓа во музиката. Во 1999 година ја отворил својата прва компанија за продукција „I event management“ и негов прв поголем проект е дискотеката „Ричи“, која работела во рамките на хотелот „Хилтон“ во Сиднеј.
– Не беше лесно да се соочам со локалните менаџери. Имаше многу пречки, проблеми креирани од конкуренцијата, не беше лесно да бидеш нов во бизнисот, особено на 21 година. Тие мислеа дека набргу ќе се откажам, но мојата храброст и упорност ме одведоа на патот кон успехот. Набргу го проширив бизнисот низ цела Австралија, со три нови дискотеки и два ресторана – ни раскажа Владимир.
По извесно време почнува да дејствува во банкарскиот сектор. Десет години бил консултант за кредитни ризици и инвестиции во повеќе големи банки во Австралија: Сент Џорџ банк (St. George bank), Меквари банк (Macquarie bank) и Сити банк (Citi bank), но во своето деловно портфолио ги запишува и функциите менаџер во големи светски марки, како: „Фуџи“, „Ксерокс“, „Епл“, „Хонда“ и „Дел“, каде што раководел буџет од 250 милиони долари.
– Во 2011 година сфатив дека целта поради која дојдов во Австралија е остварена и дека имам потреба од поголеми предизвици. Бидејќи Македонија е неизоставен дел од мене, решив да го формирам Македонскиот совет за надворешна трговија во Азија, Пацифик. Целта на овој совет е промоција на Македонија во азискиот регион. Ова здружение е фокусирано на привлекување инвестиции, презентација на македонските туристички потенцијали и на креирање нови извозни пазари за македонските производители. Во советот јас сум единствениот Македонец, другите партнери доаѓаат од земјите во кои промовираме. Сметам дека на овој начин, со помош на локалните бизнисмени и дистрибутери во овие земји ќе бидеме попродуктивни – вели тој.
Оваа стратегија се покажала како добар потег, така што веќе создале платформа од триесеттина компании кои директно ќе можат да и помогнат на Македонија, а годинава ќе ги отворат и првите канцеларии во Манила, Банкок и Џакарта, а веќе следната во Виетнам и Тајван.
– Ги одбравме овие земји бидејќи Македонија нема претставници во тој регион. Апсолутно немаме намера да бидеме конкуренција на Владата, напротив, сакам да работиме заедно за поголема и поефикасна афирмација на нашата земја. Повремено ги информираме соодветните министерства и агенции за нашите активности, како и самите економски промотори во Азија, со кои наскоро ќе се сретнеме во Малезија – вели Владимир.
Свесен за напорите на македонската Влада во однос на привлекувањето на инвестиции, но и за критиките упатени во насока дека се трошат премногу пари, а инвестициите се во границата на нормалата, Владимир вели:
– Кога ќе видите колку напорно се работи за промоција на Македонија низ целиот свет, едноставно имате мотив да помогнете. Ја следам нивната работа секојдневно со цел да не се совпаднеме. Во моментов Македонија има 23 промотори во светот. Искрено мислам дека треба да се додаде уште една нула на моментниот број промотори, за да можеме да го покриеме пазарот. Мораме да бидеме поагресивни, Македонија има одлични бизнисмени и индивидуални, имаме одлична позиционирано во Европа, имаме одлични компании, кои знам дека можат да им парираат на најголемите гиганти на глобално ниво. А, на критичарите би им порачал само еднаш да го проследат нашиот работен ден, да видат со какви предизвици се носиме, не само ние, и владините промотори. Еве еден пример: Филипинскиот економски аташе во Австралија на состанокот во неговата канцеларија не можеше да ја најде Македонија на карта. Па, замислете само колку напор треба да објасниме која е и каде е Македонија, пред сѐ, а потоа следува убедување дека нашите производи се најдобри, а покрај земји како САД, Германија, Франција, Шпанија, Турција, тоа е ѓаволски тешка работа – вели Кофчегарски.
– Може да потрошите 12-18 месеци во контакти и сервисирање на потенцијалниот клиент и на крајот да нема никаков резултат. Не по ваша вина, едноставно компанијата ја менува глобалната политика и решава да не инвестира. Овде би го посочил примерот со една глобална компанија, која е слична со ОХИС. Потрошивме една година во средби и состаноци. ОХИС за нив беше идеална можност бидејќи работната сила има искуство, значи нема да губат време и средства за вработување соодветни кадри или нивна обука, а за инвеститорот тоа значи една година помалку време за губење. Им понудивме да ги преземат работниците и да отворат нова фабрика во развојните зони или да останат во постојната фабрика со нови машини. Ситуација поволна за сите, но, за жал, во меѓувреме бордот на директори реши да се репозиционира во Азија – раскажува Кофчегарски.
Тој неодамна како претставник на овој совет присуствуваше на Саем за храна во Манила со цел да воспостави трговски врски со партнери на Филипините.
– Во мојот речник не постојат зборовите „невозможно“ или „не може“. Верувам во Македонија и во македонските производи и, дефинитивно, можеме да имаме успех на Филипините. Една година ги анализиравме нивните пазари. Имаме квалитетни производи, кои се новитет во Азија и можеме да ги пласираме, а воедно самите ќе ја диктираме цената, а тоа е многу важно – смета Кофчегарски.
Тој смета дека секој Македонец, кој е надвор од земјава, може и мора да помогне на каков било начин.
-Тоа е наша обврска. Ние сме должници на Македонија, тука сме растеле, тука сме ги поминале најубавите години од животот, тука се нашите семејства и пријатели. Во моментов сме надвор, но тоа не значи дека треба да бидеме пасивни и да уживаме во благодатите на тие држави. Треба да црпиме искуство од нив, да ги одмеруваме силите со најдобрите во светот и сето тоа да биде капитал за Македонија. Јас стојам зад изреката дека нема подобри „војници“ за македонската економија од нас. Македонија е мала земја на која ѝ треба помош од дијаспората и затоа решив да го основам и финансирам целиов овој проект.
Во дијаспората функционираат и други организации како УМД и Македонија 2025 и за очекување е некако заеднички да се фокусираат на промоцијата.
– Овие две организации се одличен пример како треба да ѝ се помогне на Македонија. Досега немавме контакт бидејќи дејствувавме во различни региони, со различни агенди, иако морам да нагласам дека еден од членовите на Македонија 2025, Јован Ценев, кој работи во Хонгконг веќе контактираше со нас и ја понуди својата поддршка во овој регион, што, од друга страна, е уште еден доказ дека каде и да сме, Македонците сакаат и мораат да бидат сплотени, без разлика во која организација членуваат.
Животот во Австралија е динамичен. Таму живеат 165 нации од целиот свет, кои Австралија ја нарекуваат свој втор дом. Динамиката на животот и на работата се сосема поинакви.
– Овде нема етничка омраза, напротив, има љубопитност, културна оаза за сите народи од целиот свет, кои секојдневно сакаат да научат повеќе еден за друг. Еден работен ден овде ви поминува како еден час. Сѐ е организирано, до минута прецизно се знае кој што треба да работи и со кого да се види. И природните убавини ги има во изобилство. Австралија е преубава. На неполн час имате прекрасни места за одмор или рекреација. Јас моите батерии ги полнам со пријателите покрај плажите на Сиднеј. Доколку ми дозволува времето патувам и надвор од Сиднеј, но, сепак, Сиднеј е толку магичен и простран што немате потреба да одите некаде.
Пишува: Невена Поповска
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.