Во рамките на програмата на осмото издание на Фестивалот на креативен документарен филм „МакеДокс“ од 21 до 25 август во Даут-пашиниот амам ќе се одвива работилницата за визуелна нарација, што е лајт-мотив на годинашното издание на фестивалот, која првите два дена ја води Кристина Первила Андерсон, а на 23, 24 и 25 август ќе се приклучи и Туе Стин Милер.
Родена во 1960 година, Кристина Первила Андерсон работи како независна продуцентка од Финска од 1988 година. Зад себе има околу 40 креативни долгометражни филмови за ТВ и кино, голем број меѓународни музички продукции и снимања на настапи во живо и на гостувања на странски оперски куќи во Финска и Шведска. Во април 1999 година ја формира „Милениум филм“. Оттогаш, работела и како аналитичарка, експертка, менторка и модераторка во „Еуродок“, Европската документарна мрежа (ЕДМ) и во програмите за обука на „Чиледок“.
Туе Стин Милер, најпознатиот светски експерт за документарци, никогаш нема фатено камера в рака. Но, доволно е што знае како документарците го менуваат светот. Цели 20 години работел како филмски уредник, дистрибутер и фестивалски менаџер во Данскиот филмски одбор. Десет години раководел со Европската документарна мрежа (ЕДМ), а бил и програмски директор на низа филмски фестивали. Како признат експерт за современите источно-европски документарни филмови, држи работилници и консултации за филмски режисери и предава на разни европски филмски школи, овие денови и на „МакеДокс“.
На првата сесија на работилницата, со примери од филмот „Со љубов“ на Илија Цветковски и Атанас Георгиев, Кристина Первила Андерсон даде неколку совети за филмските автори и фестивалски гости за продуцирањето на креативните документарни филмови.
„Во креативната документаристика границата на можностите зависи исклучиво од креативноста и талентот на авторот“, рече Кристина, и додаде „ако идејата е прецизна и приказната е чиста, тогаш авторот треба да настојува да создаде едноставен, но емотивен филм. Не секогаш треба да се претендира на комплексно дело со возвишена тематика (…) практично, репортажа е кога со помош на камерата се прикажуваат работите такви – какви што се. Креативен документарец се создава кога однапред ќе размислите како да ги прикажете работите какви што се, но со свој пристап, стил и поглед со внатрешното око кон нештата“, советува Кристина Первила Андерсон.
На 21 август во Куршумли-ан се одржа светската премиера на филмот „Град на светлината“ на словенечкиот автор Марко Кумер Мурч. Неговата документарна приказна се однесува на мало гратче во Словенија кое се наоѓа во близина на термоелектрана која го сменила природниот пејсаж. Ископот на јаглен се претворил во езеро кое полека го голта гратчето и се подлабоко навлегува во животот на неговите жители. Документарецот на Мурч има социјална, но и еколошка димензија.
„На почетокот се појави филозофската идеја дека градот може да се подели на три нивоа – темното ниво е езерото кое има свои тајни и околу кое живеат луѓе во загадена животна средина и кои постојано се борат за својот живот, во средниот и посветол дел се луѓето од градот кои имаат повисок животен статус, но има и луѓе кои живеат високо во планината и кои на целата ситуација гледаат со одредена дистанца. Таа поделба ја дава и политичката димензија на филмот“, објасни Мурч и на муабетите под смоквата и пред публиката во Куршумли-ан.
Своите нови филмови на „МакеДокс“ ги претставија и присутните гости Готфри Фајнберг, кој го донесе филмот „Висење“, и хрватската авторка Бојана Бурнач, која го претстави филмот „Мојот живот без воздух“ за хрватскиот шампион во слободно нуркање.
На 22 август, во 22.30 часот во Куршумли-ан, ќе се одржи втората премиера на македонски документарен филм. Станува збор за „Планински кавијар“ на авторот Јордан Дуков во продукција на ТВ Телма.
Осмото издание на Фестивалот на креативен документарен филм „МакеДокс“ е поддржано од Агенцијата за филм на Република Македонија, МЕДИА – потпрограма на „Креативна Европа“, Националната фондација за демократија од Вашингтон и Град Скопје.
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Поврзани вести
-
„Македокс“: Главна награда „Кромид“ за најдобар филм ја доби „Далечниот лаеж на кучињата“на режисерот Сајмон Леренг Вилмонт
-
Панел-дискусија со Вито Флакер, Дамијан Ненадиќ и Ана Замецка на „МакеДокс“
-
Студентската програма на „МакеДокс 9“
-
Избрани четири нови идеи за снимање документарен филм во рамки на проектот „Докуникулци“