Денеска истекува рокот кога претседателот на државата Ѓорге Иванов треба да го даде мандатот за формирање влада на победничката партија на изборите. Во саботата албанските партии од Македонија излегоа со услови чие исполнување е потребно за влада воопшто да се формира со нивна партиципација. За новата ситуација во интервју за „Дневник“ зборува лидерот на ВМРО-ДПМНЕ, Никола Груевски.
Ќе се обидам да составам влада, но не по секоја цена. Ако се оди по досегашните установени принципи во Македонија, би требало да составам влада. Ако се прекршат, с` е можно, вели во интервјуто за „Дневник“ лидерот на ВМРО-ДПМНЕ, Никола Груевски, по повод платформата што ја објавија албанските партии од Македонија, а чие исполнување е услов за тие да коалираат со една од двете македонски партии во идната влада.
Помеѓу албанските партии се креира заедничка платформа за настап. Се создава атмосфера овој пат да не коалираат со ВМРО-ДПМНЕ.
-Да, повторно таа атмосфера како и во минатото и сега се создава од медиумите и лицата што водат или припаѓаат или се соработници на НВО финансирани од Институтот отворено општество. Вмешувањето на некои странски политичари и дипломати во приказната е дел од истата операција, водена од еден центар. Сепак, одлуката ќе биде наша, на ДУИ и на другите партии, и никој нема право да каже дека некој друг му сугерирал или му вршел притисок затоа што на крајот финалната одлука е наша.
Многу албански политичари и аналитичари тврдат дека албанскиот електорат посакува влада водена од СДСМ со албанските партии?
-Во 2008 година македонскиот електорат, особено вмровскиот, не сакаше коалиција на ВМРО-ДПМНЕ со ДУИ, па таа се случи најмногу затоа што Албанците во Македонија сакаа ДУИ да ги застапува во владата…
Но овој пат и албанските медиуми се на ист став?
-Да, исто како во 2008 кај македонските медиуми.
Велат и членството на ДУИ не сака коалиција со ВМРО-ДПМНЕ?
-Не знам дали така размислува членството на ДУИ, но знам како размислуваше членството на ВМРО-ДПМНЕ во 2008, па донекаде и во 2011 и 2014. Сепак, ВМРО-ДПМНЕ тогаш одлучи да коалира со ДУИ затоа што беше очигледно од изборите дека мнозинството граѓани Албанци сакаат ДУИ да е во владата.
Но не беше така во 2006?
-Во 2006 не можеше ни да биде поинаку бидејќи не само што воопшто не се познававме, туку с` уште беа свежи нашите спротивставености од времето на конфликтот во 2001 година, кога бевме на две спротивни завојувани страни. Сепак, и ние политичарите, но подоцна и нашите електорати најдовме сила да ги надминеме тие предизвици.
Сепак, ДУИ сега може да донесе поинаква одлука?
-ДУИ има право да донесе каква сака одлука. Исто како и ние.
Сакате да кажете дека во иднина не би коалирале со нив ако сега донесат одлука да не одат во коалиција со ВМРО-ДПМНЕ како партија која доби најмногу гласови и пратеници?
-Мислев генерално дека секој си носи одлука самиот, но ако сакате ќе одговорам и на ова прашање. Ако сега ДУИ отиде во коалиција со втората наместо со првата партија, со поразениот наместо со победникот, секако дека тоа ќе значи утврдување на една нова практика и традиција во Македонија, на која ние секако ќе се приспособиме, не само сега, туку и во иднина.
Значи, ако сега ДУИ не коалира со ВМРО-ДПМНЕ како победник, на следните избори ако победите, нема да бидат дел од владината коалиција?
-Ако ВМРО-ДПМНЕ како победничка партија биде изиграна од ДУИ, независно кои ќе бидат причините за тоа, бидете убедени дека наскоро ВМРО-ДПМНЕ ќе се врати на голема врата во владата и тоа најмалку два мандата по ред. И ќе бидеме без каква било обврска при составувањето на владата.
Што ако СДСМ сега им понуди подобри услови за коалирање?
-Поразениот обично нуди подобри услови. Поинаку не може ни да биде. Во 2008 и во 2014 и без ДУИ и без ниедна друга албанска партија ВМРО-ДПМНЕ можеше да формира влада. Прашањето е дали ќе постапуваме по принципите што до вчера ДУИ ги заговараше јавно или ќе ги смениме. Ние сме подготвени за двете варијанти. Но, не само на овие избори, туку и во иднина.
Но шест албански партии, односно три партии и една коалиција составена од три партии, излегоа со заедничка платформа?
-И ние и во минатото, и сега и во иднина ќе бидеме речиси 25 партии во коалиција со заедничка платформа. Ако сакаме да ја играме играта со платформи, нема проблем, така ќе тераме отсега.
Ахмети изјави дека за него најважни се интересите на Албанците и платформата на сите албански партии?
-За мене најважни се интересите и на Македонците и на сите граѓани на Македонија, вклучувајќи ги и Албанците. Инаку, верувам дека се свесни дека во коалиција со СДСМ, платформата што им ја составуваа, политички може да му помогне најмногу на СДСМ кај албанскиот електорат.
А зарем нема да им помогне на Албанците во Македонија?
-На Албанците во Македонија нема да им помогне ако имаат двојазичност на цела територија, вклучувајќи ги и Делчево, Берово, Гевгелија или Кавадарци. Ним може да им помогне ако во наредните четири години се отворат уште 100 или 150 нови фабрики, и се вработат илјадници луѓе, ако стандардот почне да расте и имаат поубав и поквалитетен живот, ако пораснат пензиите, платите, субвенциите, социјалната помош, ако се изгради потребната инфраструктура, ако добијат поддршка за градба на куќи, ако се направат многу реформи и земјата се придвижи напред.
Сепак, двојазичност на цела територија е нешто што е цел на ДУИ и албанските партии и можеби ќе направат с` што е во нивна моќ да ја остварат, макар и биле некој период во коалиција со СДСМ, па и по цена на помалку работни места за да го реализираат зацртаното.
-Двојазичност на цела територија и кантонизација не може да биде реализирано ако ВМРО-ДПМНЕ е против.
Како ќе го спречите тоа ако направат коалиција со СДСМ и сите албански партии?
-Знаат во ДУИ како.
Па, добро кажете ни и нам.
-Ќе ме разберете дека некои наши планови не сакам да ги откријам.
Некои луѓе од раководството на ДУИ, како, на пример, Невзат Бејта, излегоа отворено против коалиција со ВМРО-ДПМНЕ и Вас, велејќи дека сте ги иритирале, понижиле и навредиле Албанците и дека сте употребиле речник против Албанците. Тој кажа дека не сретнал Албанец кој рекол ,,да“ за владеењето на Никола Груевски.
-Албанците не сме ги навредиле со ништо, а уште помалку сме ги понижиле, и за тоа говорев многу во моето претходно интервју што деновиве се објавуваше. Дали некого сме иритирале не знам, но ако сме го иритирале со нешто, сигурно не било намерно и свесно.
Во однос на тоа дека Бејта не сретнал Албанец што рекол ,,да“ за владеењето на Никола Груевски, не можам да коментирам, но знам дека јас познавам многу такви кои мислат и анализираат со своја глава, а не со сервирани информации од албанските медиуми и платеници на Сорос. Еден од оние Албанци што ги познавам и кој се истакнуваше во тоа е токму Невзат Бејта.
Во што тоа се истакнувал Бејта?
-Тој беше дел од владата што ја предводев и можам да кажам е еден од оние албански политичари кои со највозвишувачки зборови говореле за мене и за мојата работа, не само во нашите неформални разговори, туку и на седниците на владата што сигурно стои низ стенограмите. Има една реченица која многу често ја повторуваше, особено откако му заврши мандатот во владата и кога стана градоначалник, а тоа е дека многу научил од мене говорејќи го тоа во најпозитивната смисла на зборот, и ми раскажуваше и дека тоа им го говорел и на Македонците во Гостивар, а особено на нашите активисти. Подоцна некои од нив ми го потврдија тоа. Одеше и понатаму кажувајќи што научил, но да не одам во детали, ќе кажам само дека Бејта сигурно од мене не чул и не научил да ги понижува и навредува Албанците.
Колку што се сеќавам, тој по првиот круг на изборите во Гостивар губеше, а во вториот кога се вклучија македонските гласачи победи. Од македонските партии таму ВМРО-ДПМНЕ ужива најголема доверба?
-Да, така беше. За жал, на последната моја посета на Гостивар забележав големо незадоволство од неговата работа кај Македонците, но и кај Ромите и Турците во Гостивар. Сепак, има уште малку време до мај да го подобри впечатокот со реални проекти и решавања проблеми, и тој и некои други градоначалници на ДУИ кои на секои избори ја бараат поддршката не само од Албанците туку и од Македонците и другите граѓани.
Една од точките во платформата е и работата на СЈО. Каков е Вашиот став за продолжувањето на 18-те месеци на СЈО?
-Имавме преговори летото 2015 година. Сите 4 партии се договоривме и потпишавме одредба со која СЈО ќе има 18 месеци за истражување и евентуално поведување обвинение ако против некој обезбедат докази. Ние испочитувавме с` од тој договор. Иако во договорот стоеше дека ќе се назначи специјален јавен обвинител, подоцна тоа, под надворешни влијанија се протолкува како цела институција со 14 обвинители, а еве и 100-ина вработени.
Дури наместо 18, добија 3 и пол месеци екстра време, во периодот помеѓу 15 септември и 30 декември 2015, кога објаснуваа дека им требало време да се екипираат, да набават сеф за креираните снимки, па мал бил тој сеф бараа поголем, па видовме дека им требало простор колку за три видеоленти, и слични лажни изговори. Во ред, добија три и пол месеци повеќе, период во кој тие работеа, бидејќи сите објавени снимки ги имаа на интернет и порталите. Два месеца подоцна, во февруари 2016 година, отпуштија две обвинителки од вкупно 14 обвинители со образложение дека немаат толку многу работа за толку многу обвинители. Јавно го кажаа тоа.
И одеднаш, по некоја недела, откако претходно некои надворешни фактори ни нафрлија дека ќе треба продолжување на 18-те месеци на СЈО, излезе и самото СЈО, тоа истото што еден месец претходно објави дека нема доволно работа за толку многу обвинители, со барање и обратна приказна дека им треба продолжување на рокот. Очигледно е, од авион се гледа, дека работат под сугестија на некои амбасади, и очигледно е дека некому надвор му треба СЈО за продолжување на кризата во Македонија, и за држење во заложништво на една политичка партија во Македонија, имајќи во обѕир дека се фокусирани само на една партија, иако, нели, се тврдеше претходно дека цела држава била прислушувана. Излезе дека само сами себе сме се прислушувале. Сето ова го кажувам за да објаснам дека нема правни или суштински потреби за продолжување на 18-те месеци на СЈО, туку има политички потреби на надворешни фактори заради остварување некои други нивни цели и интереси. Идејата за пролонгирање на 18-те месеци не потекнува од СЈО. Тоа го знам, не го претпоставувам.
Од овие причини ние донесовме одлука дека ВМРО-ДПМНЕ нема да се согласи за продолжување на рокот на СЈО и тоа неколку пати го објавивме. Ниту, пак, оние две други барања поврзани со Законот за заштитните сведоци и со судско одделение за предметите на СЈО. Ова беше наш јавно искажан став и пред изборите и повеќе пати за време на кампањата, кога гласачите ги запознавме со тоа дека ние сме против продолжување на 18-те месеци мандат на СЈО.
Тоа што го договоривме го почитуваме и покрај целата очигледност дека СЈО е идеја што на Заев му е сервирана однадвор и дека тие што ја сервираа, немаат цел работите реално да се истражат бидејќи тие одамна имаат преслушано и истражено с`, и свесни се дека нема никакви релевантни докази за никаков криминал против функционерите од ВМРО-ДПМНЕ, туку имаат потреба да ја држат земјата во заложништво за да реализираат некои други цели. Да реализираат некои прашања за кои подолг период се обидуваат да најдат решение и кои се и главната причина заради кои се создаде кризата како обид за отстранување на ВМРО-ДПМНЕ од власта.
Продолжувањето на СЈО и на политичката криза не е начин на кој можат да дојдат до тие цели, напротив со продолжувањето на СЈО само може да се дозаплеткаат некои и онака заплеткани работи. Македонија нема интерес кризата да се пролонгира. А со пролонгирање на роковите за СЈО со сигурност ќе се пролонгира кризата.
Нагласувам уште еднаш, дека ние с` што договоривме во врска со договорот на четирите партии, вклучувајќи го тука и договореното за СЈО, го испочитувавме и тука никој не може да ни приговори. Изговорите дека институциите не одговарале во законскиот рок, па божем затоа немале време се неточни. Напротив многу од институциите од страв нешто да не погрешат одговараа многу порано од вообичаените рокови за други постапки во минатото. Исто така, изговорите дека имало прекин во период на амнестијата се неточни, бидејќи СЈО во ниту еден момент не престана со работа, ниту суштински ниту правно.
Како сте толку сигурни дека е тоа во прашање, а не тоа што велат?
-Некаде март или април 2016 година, а неколку пати и подоцна, кога првпат ни беше спомнато дека ќе се бара продолжување на рокот, ние понудивме решение: ако навистина не можат да постигнат временски со работата, да го зголемат бројот на обвинители. Наместо потребните часови за сработување на задачата да се добијат со пролонгирање на рокот, истото да се постигне со повеќе вработени луѓе во СЈО кои ќе ги изработат тие работни часови во истиот рок. И тоа не се прифати, без да ни понудат контрааргументи. Јасна е работата зошто. Не им е до потребното време за работа, туку им треба време и СЈО за други цели.
Но, ДУИ праќа сигнали дека нема да коалира со партија што нема да поддржи продолжување на СЈО. Сега СЈО е внесено и во заедничката платформа.
-Прво, ќе бидам доволно коректен и ќе се воздржам од тоа да зборувам кое е мислењето на многу индивидуалци на високи позиции од ДУИ кои комуницираат со наши претставници и го кажуваат своето мислење на СЈО.
Второ, ако ДУИ не сака да коалира со нас заради тоа што не прифаќаме продолжување на 18-те месеци на СЈО, и тоа го правиме со силни аргументи на кои никој нема одговор, тогаш би одговорил дека тие можат да постапуваат како што ќе одлучат. Јас на почетокот кажав, ние нема да правиме коалиција по секоја цена. Сепак, ДУИ знае дека биле ние во владата или во опозиција, барањето за СЈО нема да се реализира, бидејќи и договорот од јуни-јули 2015 година и Законот за СЈО предвидуваат дека за негова промена не е потребно само двотретинско мнозинство, туку и согласност на сите 4 партии потписнички.
Тогаш зошто ДУИ толку притиска за СЈО?
-Затоа што според моите информации, што не ги добив од ДУИ туку од други заеднички пријатели, некој и нив ги притиска. Како што ги притискаа и нив и ДПА и на преговорите во јуни-јули 2015 да н` информираат дека ако не се поддржело основањето на СЈО, едните ќе излегле од владата, а вторите немало да влезат, што во тој момент ќе создадеше лимбо-ситуација за земјата и долгорочна заглавеност во кризата без да можеме да излезе на избори и да го потврдиме нашиот легитимитет, што сега веќе не е случај. Сега бевме на избори, кои никој не ги оспорува, и имаме нов легитимитет. Имаме јасен победник и поразен, со јасни позиции во кампањата на двете за многу прашања, вклучително и за СЈО.
Добро, а ќе ги кажете ли тие за кои велите дека имате информации дека вршат притисок врз ДУИ?
-Не треба јас да ги кажувам. Но можно е брзо сами да си се кажат. Сега тераат подзатскриено.
Морам да забележам дека некои работи не ги кажувате отворено.
– Како за политичар со ваква функција, во држава со ваква големина и моќ, кажувам повеќе од отворено и доволно. Јас не сум ни новинар, ни слободен аналитичар, ни поранешен или пензиониран политичар. Кажаното од мене, со мојата функција и актуелност на врвот на државната политика, може да ~ донесе проблеми и последици на цела држава и јас морам одговорно да се однесувам и точно да проценам што и во кое време можам да го кажам и до каде, без да предизвикам проблеми за земјата и за сите во неа.
Да се вратиме на платформата на албанските партии. Едно од барањата, кое е од поодамна, е и повеќе пари за Албанците од буџетот на Македонија, сметајќи дека повеќе придонесуваат отколку што добиваат?
-Тоа е тема што тешко може кратко во едно вакво интервју да се објасни. Треба поголем простор за дебата. Но ќе нафрлам нешто.
Некако можеби и може да се утврди кој колку придонесува во буџетот, иако нема да е лесно да се дефинираат критериумите и тоа ќе трае многу долго. Ако некој сака да почнеме таква постапка, јас сум за, само да нема каење потоа, откако ќе ги добиеме резултатите.
Но нека ми одговори некој како ќе пресметаме на кого се трошат парите кога ќе се гради автопат од Гостивар до Кичево или клинички центар во Скопје или кога станува збор за опрема за клиниката во Тетово итн. колку ќе се припише дека оди за Македонците, а колку за Албанците или Турците или останатите. Или пречистителна станица во Гостивар, чистење на каналите во Полог, колку ќе се припише дека е инвестиција за Македонците инвестиција, а колку за Албанците и по кој критериум. Што правиме со новите возови, градските автобуси во Скопје, трошоците за амбасадите во странство, авионите за гасење пожари, Македонската филхармонија, чистењето на коритата на реките, новите гасоводи… Ќе се заплеткаме во бескрајни математики и расправии.
Но, ДУИ е под постојан притисок од албанската опозиција дека Албанците во Македонија не добиваат доволно од буџетот?
– Секоја албанска партија во опозиција, во сите овие 25 години ја критикува албанската партија на власт дека малку издејствувала за местата каде што претежно живеат Албанци. Во сите 25 години е исто, и така и ќе биде секогаш. Легитимна политичка борба. Но дали е тоа реалност е сосема друго прашање. Ова е тема што јас можам со секого да ја дебатирам, но бара повеќе време.
Од друга страна, во вакво време и преговори поставување услови од ваков тип не би било ништо друго освен еден вид политичка уцена. Тоа би било исто како наредниот пат ВМРО-ДПМНЕ да победи со 63 пратеници и да ја уценува некоја албанска партија која очекува да влезе во владината коалиција, да прифати буџет по мерка што ние ќе ја скроиме по некој наш аршин користејќи ја моментната предност со пратеници. А таа предност денес ја имаш, утре ја немаш.
Знаете, ние треба тука долгорочно да работиме и да се разбираме во позитивен дух, а не со препирки и уцени, и со пристап од денес до утре. Околностите ќе се менуваат, но ние граѓаните и партиите остануваме. Амбасадорите ќе си заминат по некое време, партиите во нивните земји ќе се менуваат, меѓународните околности се менлива ситуација. Дипломатите доаѓаат и си заминуваат, ние треба тука да живееме и да соработуваме. Кога се донесуваат одлуките, треба да се мисли и долгорочно освен краткорочно.
Има ли други барања што ДУИ може да ги испорача? Од друга страна, јавноста е сведок дека албанските партии постојано се во офанзива, постојано имаат некакви барања?
– Дали ДУИ може да бара нешто плус, најдобро би ви одговориле самите тие. Но, да се разбереме, ние говориме цело ова интервју за работи што ДУИ ги отвора. ВМРО-ДПМНЕ исто така има многу прашања да дискутира со ДУИ во наредните 20 дена. Имаме и ние свои барања. Има многу проблеми што ги засегаат Македонците и воопшто сите граѓани или ако сакате и Албанците и мора да ги отвориме со нив и да бараме решение. Има повеќе слабости, аномалии, непочитувања закони, непочитување претходно политички договорени нешта, слабости што произлегуваат од нивни кадровски решенија, несоодветна примена на некои закони итн. Ние имаме долг список точки за разговори со нив.
Ние не планираме да разговараме само за овие 2-3 работи. Има многу прашања што треба да се расчистат. Има огромно незадоволство на Македонците што живеат во средини во кои ДУИ има градоначалници или каде што мнозинството население се Албанци, а малцинското население се Македонци, вклучувајќи ја и примената на Охридскиот рамковен договор во тие места.
Ако ја формирате коалицијата и владата, планирате ли кадровски промени и освежувања?
-Да, планирам. И тоа најмногу во т.н. трет ешалон. Одејќи во кампањата од место до место, увидов дека во многу места има оправдан револт од т.н. трет ешалон. Некои од нив се и предолго на иста позиција и почнале да се рутинизираат и да се однесуваат премногу бирократски. Ги загубиле жарот и енергијата. Има такви и во првиот и во вториот ешалон. Има и луѓе кај кој е видлив заморот. Има и такви што ги загубиле енергијата и високата мотивираност што ја имаа. Почнале премногу административно да одговараат, без да се потрудат да им помогнат на луѓето, туку само им даваат бирократски и административни одговори. Едноставно не ,,гризаат“ како некогаш кога станува збор за работење, за помагање, за креативност во секојдневната работа, во борбата секој ден, односно и одново да се докажуваш. Имаат капацитет, имаат знаење, имаат искуство, и с` е тоа во ред. Но немаат жар, го немаат еланот од порано, не се максимално мотивирани, опуштени се. Знаете секој што не се бори за успех на институцијата што ја води, со ист елан, енергија, мотив, жар како да се бори за своја приватна фирма од која му зависи личниот опстанок, значи дека го достигнал зенитот и треба да се замени со некој друг, кој можеби во почетокот ќе е помалку искусен или ќе има нешто помалку знаење, особено она што се добива од искуството, од работењето, но ќе има жар, мотивираност, силна амбиција, ќе создаваат возбудлива атмосфера во институциите со кои раководат, ќе ги мотивираат и другите во таа институција, ќе ги раздвижат работите, ќе внесат свежина, чувство за секојдневно себе докажување и напредок, индивидуи и тим кои постојат за да создадат големи нешта и кој победува. На секое микрониво на раководење. Вакви промени ќе има многу, помал дел во првата, поголем дел во втората половина од оваа година. Ова потреба во најголем дел произлезе од одењето на терен оваа година и разговор со многу луѓе, компании или самите раководители на различни нивоа. И мои и на моите соработници теренски посети. Има и такви што треба да се сменат поради создадени лоши навики, грешки и пропусти во работата, и воедно да се даде шанса и на други од кои ќе се очекува уште поголем учинок и успех. Ова ќе биде континуиран процес, но годинава ќе има еден посилен бран освежувања.
За македонската криза Сорос има соработка со двајца странски премиери
Господине Груевски, деновиве во делови го читавме Вашето специјално интервју за Сорос. Првпат во целата Ваша кариера имaвте интервју посветено на една личност? Зошто токму сега? Вие зборувате за човек кој 25 години преку својата фондација дејствува во Македонија, значи неговото дејствување е кажано со медицински термин хронично, а ние во периодот се соочуваме со акутна политичка криза што трае две и пол години. Дали Сорос, освен континуираната активност на неговиот институт, има некоја специјална улога во оваа две и полгодишна криза?
-Да, според информациите со кои располагам, покрај континуираното дејствување на неговиот институт, медиумите што ги финансира, НВО што ги финансира, голем број интелектуалци, професори, политички аналитичари и новинари што ги финансира во Македонија, како и проектот со платените луѓе за протести што самите се нарекоа шарена револуција, тој има и подиректен личен ангажман во создавањето на кризата во Македонија, чиј главен столб беа објавените креирани материјали од телефонски разговори. Ги имам информациите, но детали не сакам да објавувам во овој момент. Сепак, според информациите со кои располагам, тој има свој личен ангажман во крупни операции поврзани со подготовките на кризата во Македонија. За таа цел има остварено средби, разговори и соработка со премиер на земја членка на ЕУ и со премиер на една земја која не е дел од ЕУ. Слична операција имаат направено во уште најмалку една држава, ние сме втори, но во таа земја поинаква беше тактиката на остварувањето на целта, отколку во Македонија. Не е воопшто случајно што дадов специјално интервју за него. Кризата во Македонија не е подготвувана од еден центар, туку од најмалку два и оперативно е дејствувано од тие два центра. Овој за кој говорам е едниот.
Значи, говорите за негов директен и личен ангажман во подготовка на политичката криза?
-Да. Станува збор за моќен човек со огромно политичко влијание и моќ.
Дали дејствува сам или е инструмент на некоја држава?
-Од информациите со кои располагам, почесто со својата моќ и влијание државите преку одредени политичари врз кои има влијание ги прави негов инструмент отколку обратно. Се разбира и државите што ги користи, вмешувајќи се извлекуваат одредена корист и остваруваат свои цели во тие операции.
ПОЕНТА
Ако ВМРО-ДПМНЕ како победничка партија биде изиграна од ДУИ, независно кои ќе бидат причините за тоа, бидете убедени дека наскоро ВМРО-ДПМНЕ ќе се врати на голема врата во владата и тоа најмалку два мандата по ред. И ќе бидеме без каква било обврска при составувањето на владата
ПОЕНТА
Нека ми одговори некој како ќе пресметаме за кого се трошат парите кога ќе се гради автопат од Гостивар до Кичево или клинички центар во Скопје или кога станува збор за опрема за клиниката во Тетово итн. колку ќе се припише дека оди за Македонците, а колку за Албанците или Турците или останатите. Или пречистителна станица во Гостивар, чистење на каналите во Полог, колку ќе се припише дека е инвестиција за Македонците инвестиција, а колку за Албанците и по кој критериум. Што правиме со новите возови, градските автобуси во Скопје, трошоците за амбасадите во странство, авионите за гасење пожари, Македонската филхармонија, чистењето на коритата на реките, новите гасоводи… Ќе се заплеткаме во бескрајни математики и расправии.
ПОЕНТА
Имаме и ние свои барања. Има многу проблеми што ги засегаат Македонците и воопшто сите граѓани или ако сакате и Албанците и мора да ги отвориме со нив и да бараме решение. Има повеќе слабости, аномалии, непочитувања закони, непочитување претходно политички договорени нешта, слабости што произлегуваат од нивни кадровски решенија, несоодветна примена на некои закони итн. Ние имаме долг список точки за разговори со нив.
Ние не планираме да разговараме само за овие 2-3 работи. Има многу прашања кои треба да се расчистат. Има огромно незадоволство на Македонците што живеат во средини во кои ДУИ има градоначалници или каде што мнозинството население се Албанци, а малцинското население се Македонци, вклучувајќи ја и примената на Охридскиот рамковен договор во тие места.
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Поврзани вести
-
Виолета Џолева, режисерка: Со првиот мјузикл за деца сакам да им се заблагодарам на маестро Џамбазов и на Оливера Николова
-
Орбан: Немам време да дишам, а не пак да се сретнам со Груевски
-
Орбан: Сорос е впуштен во прогонот против Груевски, а тој е мој соработник!
-
Груевски: Добив сознание дека ми се подготвува ликвидација