Македонската компанија за анимација „Линкс студио“ неодамна ја прослави првата година од постоењето со објавување рекламен спот за првиот долгометражен македонски анимиран филм „Јон Вардар против галаксијата“. Премиерата на филмот се најавува за декември 2019 година. Гоце Цветановски, филмскиот режисер, е и автор на сценариото за филмот. Во интервју за „Република“ раскажува зошто толку долго се работи долгометражен анимиран филм, како настанала приказната и за идните планови на „Линкс студио“.
Каква е приказната во анимираниот филм „Јон Вардар против галаксијата?“
ЦВЕТАНОВСКИ: Филмот е пародија на сите научно-фантастични филмови од моето детство, како „Војна на ѕвездите“, „Одисеја во вселената“, „Sвездени патеки“. Главниот протагонист Јон Вардар е сосема обичен човек, кој еден ден ќе биде киднапиран од сосема необичен и малку налудничав робот, Зарк. Зарк шета по галаксијата и киднапира припадници на интелигентни и не толку интелигентни облици на живот за својата интергалактичка зоолошка градина. Но, бидејќи Јон е многу смотан, ќе успее по грешка да го зашрафи олабавениот шраф во матичната плоча на Зарк, по што тие двајцата ќе станат најдобри пријатели. Но, нивната авантура штотуку почнува бидејќи се покажува дека галаксијата е во опасност од вселенските пирати – Брутосите. Со здружени сили, Јон и Зарк ќе се обидат да ја спасат ситуацијата и да бидат херои на денот. Притоа ќе патуваат на многу различни планети, ќе паднат во многу неволји, меѓу кои и љубовни. Би можел да кажам дека понекогаш, навистина, ми е жал за нив (се смее).
Која е екипата што работеше на филмот?
ЦВЕТАНОВСКИ: Целата приказна датира од пред шест години, кога уметничкиот директорот Тхе Мичо (некои го знаат и под неговото цело име Михајло Димитриевски) почна да црта една серија илустрации на вонземјани и на чудовишта, секој ден по едно, за загревање пред да почне со работа. Мене овие цртежи ме инспирираа и почнав да пишувам приказна во соработка со Александар Ефтимов, косценарист на мојот прв краток анимиран филм, „Вистинската приказна за Хансел и за Гретел“. Приказната прво беше многу мрачна и наменета за повозрасна публика. Но како што поминуваше времето, сфатив дека треба да се смени жанрот за филмот да го доживее својот целосен потенцијал. Така што би можел со сигурност да кажам дека ова е досега мојот најдолг проект како сценарист и режисер. Уметнички директор, дизајн на ликови и на заднина е Тхе Мичо, најпознат по работата на „Петко“ и на „Еднооки“, инаку прилично познат и успешен илустратор во светски рамки. Има илустрирано игра со карти за „Игра на тронови” и уште многу други успешни игри за издавачи од целиот свет. Директорот на анимација, Французинот Бенжамин Хотон е голем вљубеник во Македонија. Главен продуцент е Алан Кастиљо, бизнисмен школуван на познатиот Универзитет „Вебстер“ во Виена, а засега имаме преддоговори за копродукција со уште неколку држави, меѓу кои Германија, Франција, Украина и Бугарија. Се разбира, тука е и целиот тим на „Линкс студио“, прекрасни луѓе со кои една година ми помина како еден миг на апсолутна среќа. Секој од нив со својата работа придонесе да имаме квалитетно спакуван производ и да стигнеме до моментот на почеток на продукцијата. Премиерата е планирана за декември 2019 година.
Вие сте, практично, пионери бидејќи вашето студио за анимација го работи првиот македонски анимиран долгометражен филм. Зошто досега не се снимале анимирани филмови во Македонија?
ЦВЕТАНОВСКИ: Работата на анимиран филм, без разлика од тоа за која техника на анимација се работи, е долга и макотрпна. Екипата на Волт Дизни, која се состоеше од 19 аниматори, го работеше „Снежана и седумте џуџиња“ околу три години. Без оглед на тоа што многу работи се поедноставиле оттогаш, без оглед на огромната помош од модерните компјутерски софтвери, анимацијата сѐ уште е екстремно бавен процес. Треба многу луѓе да работат долго време за да може да се направи долгометражен анимиран филм. Затоа и целиот процес е многу скап. Уште еден проблем е тоа што во целава држава имаме само една катедра специјализирана за анимација. Во студиото имаме интерен систем за обука на заинтересираните кандидати за вработување, но предуслов е да имаат силни цртачки способности. Во Македонија имаме мошне квалитетни и успешни студија за 3Д анимација, но претпоставувам дека, едноставно, не им се ризикува да потрошат две-три години на проект, чијашто судбина и комерцијален успех не може да се предвидат ни под разно. Мислам дека досега не е изработен долгометражен анимиран филм затоа што, едноставно, не се нашол некој доволно луд за да се нафати на тоа (се смее).
Неодамна Вашата компанија прослави една година од постоењето и во таа чест беше објавен и рекламниот спот за „Јон Вардар против галаксијата“. Дали работите и други проекти?
ЦВЕТАНОВСКИ: Да, уште од почетокот имавме три проекти во фаза на разработка. Следната недела одам за Тулуз , Франција каде што ќе го презентираме проектот за анимирана ТВ-серија „Змејска градинка”. Настанот се вика „Картун форум“, а е организиран од европската асоцијација на продуценти на анимација и е најголем пазар специјализиран за финансирање ТВ-серии во подготовка. Засега има пријавени 260 купувачи од целиот свет и горд сум не само затоа што влеговме во конкуренција со најсилните европски студија за анимација, туку и затоа што сме прва македонска компанија што била селектирана на овој пазар. Инаку, имаме и мал оддел за видеоигри. Досега објавивме две игри, а имаме уште четири што ќе излезат во наредните месеци. Исто така, продуциравме два кратки играни филма, кои веќе беа прикажани на повеќе од 10 фестивали, и копродуциравме еден краток игран, кој наскоро ќе излезе во јавноста. Работиме и за клиенти, најчесто странски. Досега сме работеле за Австралија, Америка, Англија, Хрватска, Данска и за уште неколку други земји. Во средината на септември ќе биде објавен музички спот за многу позната американска група на кој бевме копродуценти, но засега не смеам да кажам повеќе.
Колку е забавно да се пишува сценарио и да се режира детски филм?
ЦВЕТАНОВСКИ: Максимално е забавно, но и тешко и полно со предизвици. Цело време тестираме со различни групи деца, дали им се допаѓа приказната, дали им се смешни геговите и слично. Потоа внимаваме на секој детаљ, да нема агресивни шеги, да нема вулгарности и други несоодветни елементи. Помага и тоа дека сите вработени во „Линкс студио“ сѐ уште го имаат тој детски дух што го имаат повеќето уметници, така што тие се првиот филтер за подобрување на сценариото.
За која возраст е наменет „Јон Вардар против галаксијата“?
ЦВЕТАНОВСКИ: За целата фамилија. Децата ќе се смеат на физичкиот хумор и на честите претерувања во однос на акциите и на реакциите на ликовите, додека родителите ќе препознаат и посуптилен хумор и референции од светските филмски класици на научната фантастика.
Се забавувате ли додека се работеше филмот? Каква е пораката што ја носи „Јон Вардар…“?
ЦВЕТАНОВСКИ: Морам да признаам дека ова ми е досега најзабавен проект на кој сум работел. И покрај целата тежина и перипетии низ кои поминавме досега, а имаме уште речиси три години продукција додека да го завршиме.
Во однос на пораката, зад целата комедија, сепак, се кријат неколку сериозни пораки, за важноста на пријателството, како и на меѓусебната интергалактичка толеранција, односно дека љубовта и толеранцијата се секогаш подобра опција од војна.
Разговараше: Александра М. Бундалевска
Фото: Александар Ивановски
(текстот излезе во 211. број на неделникот „Република“)
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Поврзани вести
-
Специјална проекција на филмот „На мапата“ посветен на Тал Броди, кошаркар на „Макаби“
-
„Младешка осаменост“ – хибридниот документарец на Клер Симон во кината низ Македонија
-
Детскиот филм „Господин Мол и фабриката за чоколадо“ во кината низ Македонија
-
„Македокс“: Зимска реприза на филмот „Над возможното“ во кино Култура