| четврток, 6 декември 2018 |

Мисајловски: Се градат патишта низ целата земја, инвестирани се повеќе од 1 милијарда евра

Точ­но е де­ка Ре­пуб­ли­ка Ма­ке­до­ни­ја е пре­тво­ре­на во ед­но огром­но гра­ди­ли­ште и тоа не го го­во­ри­ме ту­ку-та­ка. Ако из­ле­зе­те на те­рен, ќе за­бе­ле­жи­те де­ка се гра­ди во си­те ре­ги­о­ни во зем­ја­ва. Ге­не­рал­но, оста­ну­ва­ме на исти­от курс, ин­ве­сти­ции во ин­фра­стру­кту­ра­та мо­ра да има и ќе има, ве­ли ми­ни­сте­рот за транс­порт и вр­ски, Вла­до Ми­сај­лов­ски, во ин­терв­ју за „Ре­пуб­ли­ка“

Ми­ни­стре Ми­сај­лов­ски, пос­лед­ни­те не­кол­ку го­ди­ни Ма­ке­до­ни­ја, бу­квал­но, е пре­тво­ре­на во ед­но огром­но гра­ди­ли­ште. Кол­кав е ин­ве­сти­ци­ски­от цик­лус во пат­на­та и во же­лез­нич­ка­та ин­фра­стру­кту­ра?

МИ­САЈ­ЛОВ­СКИ: Точ­но е тоа де­ка Ре­пуб­ли­ка Ма­ке­до­ни­ја е пре­тво­ре­на во ед­но огром­но гра­ди­ли­ште и тоа не го го­во­ри­ме ту­ку-та­ка. Ако из­ле­зе­те на те­рен, ќе за­бе­ле­жи­те де­ка се гра­ди во си­те ре­ги­о­ни во зем­ја­ва. Ин­ве­сти­ци­ски­от цик­лус кој трае ве­ќе не­кол­ку го­ди­ни кон­ти­ну­и­ра­но над­ми­ну­ва ед­на ми­ли­јар­да евра. Ту­ка вле­гу­ва­ат са­мо ин­ве­сти­ци­и­те во пат­на­та, же­лез­нич­ка­та и во ко­му­нал­на­та ин­фра­стру­кту­ра, од­нос­но ка­пи­тал­ни­те ин­ве­сти­ции са­мо во на­ши­от ре­сор. Тоа по­драз­би­ра из­град­ба на авто­па­ти­шта, ре­ги­о­нал­ни па­ти­шта, пру­ги, на­ба­вка на но­ви во­зо­ви и не по­мал­ку важ­но е из­град­ба­та или ре­кон­струк­ци­ја­та на ка­на­ли­за­ци­ски и во­до­вод­ни си­сте­ми се­ка­де ка­де што има по­тре­ба од тоа. Ге­не­рал­но, оста­ну­ва­ме на исти­от курс, ин­ве­сти­ции во ин­фра­стру­кту­ра­та мо­ра да има и ќе има. Вла­да­та и ние ка­ко ре­сор­но ми­ни­стерс­тво, во со­ра­бо­тка со ЈП за др­жав­ни па­ти­шта и ЈП „Ма­ке­до­ни­ја пат“, со кои има­ме од­лич­на со­ра­бо­тка и кои по­сто­ја­но се на те­рен, ќе про­дол­жи­ме да вло­жу­ва­ме во но­ви про­е­кти би­деј­ќи тие се од огром­но зна­че­ње за еко­ном­ски­от раст на др­жа­ва­та и за по­до­бру­ва­ње на ус­ло­ви­те за жи­вот на гра­ѓа­ни­те.

 

Кол­ку па­ти­шта, авто­па­ти­шта, ре­ги­о­нал­ни и ло­кал­ни па­ти­шта се гра­дат во мо­мен­тов?

МИ­САЈ­ЛОВ­СКИ: Актив­но на те­рен се ра­бо­ти на три­е­се­ти­на по­го­ле­ми про­е­кти во де­лот на пат­на­та мре­жа, дел авто­па­ти­шта, дел ре­ги­о­нал­ни и дел екс­прес­ни па­ти­шта. Ге­не­рал­но сум за­до­во­лен со кое тем­по се од­ви­ва­ат гра­деж­ни­те ра­бо­ти иа­ко ние би са­ка­ле и по­бр­зо, но тоа не за­ви­си се­ко­гаш од из­ве­ду­ва­чот. На Ко­ри­дор 10 не­кол­ку ме­се­ци се ра­бо­ти на ре­кон­струк­ци­ја на авто­пат­на­та дел­ни­ца од Скоп­је до Ку­ма­но­во, ин­ве­сти­ци­ја од 6 ми­ли­о­ни евра со средс­тва обез­бе­де­ни од ИПА; овој ме­сец поч­ну­ва­ме со ре­кон­струк­ци­ја на авто­пат­на­та дел­ни­ца од Не­го­ти­но до Де­мир Ка­пи­ја, ин­ве­сти­ци­ја од око­лу 5 ми­ли­о­ни евра; ин­тен­зив­но се ра­бо­ти на авто­пат­на­та дел­ни­ца Де­мир Ка­пи­ја – Смо­кви­ца, ин­ве­сти­ци­ја од 210 ми­ли­о­ни евра, ка­ко и на ре­кон­струк­ци­ја на авто­пат­на­та дел­ни­ца Смо­кви­ца – Ге­вге­ли­ја, ин­ве­сти­ци­ја од 4,2 ми­ли­о­ни евра, исто та­ка средс­тва обез­бе­де­ни од ИПА. Во исто вре­ме, актив­но се гра­дат и дру­ги­те два но­ви авто­па­ти­шта, Ми­ла­ди­нов­ци – Штип во вред­ност од 206 ми­ли­о­ни евра и од Ки­че­во до Охрид во вред­ност до 374 ми­ли­о­ни евра. Овој ме­сец го рас­пи­шав­ме тен­де­рот за ре­кон­струк­ци­ја на пат­на­та дел­ни­ца од Го­сти­вар до Ки­че­во. Во ме­ѓу­вре­ме, поч­на из­град­ба­та на екс­прес­ни­от пат од Град­ско до При­леп, а во за­врш­на фа­за е из­град­ба­та на екс­прес­ни­от пат од Ве­лес до Штип. Актив­но ра­бо­ти­ме и на ре­ги­о­нал­ни­те па­ти­шта, и тоа: Би­то­ла – Ре­сен – Бу­ко­во, Мо­кри­но – Смо­ла­ри, Бо­шков мост (Жи­ров­ни­ца) – Де­бар, Дел­че­во – Го­лак, Мел­нич­ки мост – Жу­па, Кри­во­га­шта­ни – Обр­ша­ни – Во­ѓа­ни, Ко­ча­ни – Дел­че­во, Со­пи­ште – Го­вр­ле­во, Сред­но Вод­но – с. Не­ре­зи, Скоп­је – Сон­чев Град, Опае – Бе­ља­ков­це – Стан­чиќ – гра­ни­ца со Ко­со­во, Град­ско – Дре­но­во. Во за­врш­на фа­за се пат­ни­те прав­ци Но­во Се­ло – Ма­вро­во, Нов До­јран – Ни­ко­лиќ, Те­то­во – Бр­ве­ни­ца- Че­гра­не – Го­сти­вар и Ка­ли­шта – Стру­га. Исто та­ка, во нај­ско­ро вре­ме ќе поч­не­ме да ги гра­ди­ме и екс­прес­ни­те па­ти­шта од Штип до Ко­ча­ни и од Штип до Ра­до­виш, ка­ко и од Ран­ков­ци до Кри­ва Па­лан­ка.

Во од­нос на ло­кал­на­та пат­на мре­жа, за­вр­шив­ме со про­е­ктот за об­но­ва на ло­кал­ни­те па­ти­шта пре­ку кој из­гра­див­ме или ре­кон­стру­и­рав­ме пре­ку 400 ло­кал­ни па­ти­шта. Има­ме и дру­ги па­ти­шта што ги ра­бо­ти­ме пре­ку ЈП „Ма­ке­до­ни­ја пат“, а, исто та­ка, след­на­та го­ди­на пла­ни­ра­ме да поч­не­ме со из­град­ба и на дру­ги пат­ни прав­ци што сме ги ве­ти­ле во Про­гра­ма­та за ра­бо­та.

 

Се ин­ве­сти­ра и во же­лез­ни­ца­та, не­што што со де­це­нии прет­ход­но не бе­ше до­пре­но, за кол­ка­ва ин­ве­сти­ци­ја се ра­бо­ти до­се­га, во кои сег­мен­ти и што е след­но во тој дел?

МИ­САЈ­ЛОВ­СКИ: Прв­пат во Ре­пуб­ли­ка Ма­ке­до­ни­ја се­ри­оз­но се при­ста­пи на овој сег­мент. Же­лез­ни­ца­та е еден од важ­ни­те се­кто­ри би­деј­ќи низ зем­ја­ва тран­зи­ти­ра го­лем дел од со­о­бра­ќа­јот кон Евро­па. Па, за­тоа е мно­гу важ­но да има­ме ква­ли­тет­на же­лез­нич­ка ин­фра­стру­кту­ра, ко­ја ќе овоз­мо­жи брз и ква­ли­те­тен транс­порт. Збо­ру­ва­ме за мо­мен­тал­ни ин­ве­сти­ции пре­ку 200 ми­ли­о­ни евра. Со ог­лед на тоа де­ка низ на­ша­та зем­ја ми­ну­ва и Ко­ри­до­рот 8, а тој е еден од важ­ни­те Па­не­вроп­ски ко­ри­до­ри, поч­нав­ме со нај­го­ле­ми­те ин­ве­сти­ции ток­му во из­град­ба на пру­га ко­ја ќе би­де ал­тер­на­ти­ва на Ко­ри­дор 10. Во тек е из­град­ба на пру­га­та од Ку­ма­но­во до Бе­ља­ков­це во вред­ност од 40 ми­ли­о­ни евра, те­че тен­дер­ска­та по­стап­ка за из­град­ба на де­лот од Бе­ља­ков­це до Кри­ва Па­лан­ка со про­це­не­та вред­ност за из­град­ба од 147 ми­ли­о­ни евра, а во исто вре­ме се вр­ши про­е­кти­ра­ње и на де­лот од Кри­ва Па­лан­ка до гра­ни­ца­та со Р. Бу­га­ри­ја. За да го комп­ле­ти­ра­ме Ко­ри­дор 8, поч­нав­ме и со про­е­кти­ра­ње пру­га кон Ал­ба­ни­ја. Во де­лот на со­о­бра­ќа­јот, на­ба­вив­ме 6 но­ви пат­нич­ки во­за, прет­ход­но се на­ба­ви­ја 150 то­вар­ни во­зо­ви, а во тек е тен­дер за на­ба­вка и на 3 но­ви ло­ко­мо­ти­ви. Со средс­тва од ИПА, за­вр­шив­ме со ре­кон­струк­ци­ја на 7 же­лез­нич­ки ста­ни­ци на Ко­ри­дор 10, вклу­чу­вај­ќи ја и Ме­ѓу­на­род­на­та же­лез­нич­ка ста­ни­ца во Скоп­је. Тие се се­ри­оз­ни ин­ве­сти­ции во же­лез­ни­ца­та со ог­лед на тоа де­ка де­це­нии на­на­зад ни­што не се ин­ве­сти­ра­ло во тој дел.

vlado-misajlovski-int211-gruevski-3

Ма­ке­до­ни­ја е ка­ко кр­сто­пат ме­ѓу Исто­кот и За­па­дот, ин­тен­зив­но ра­бо­ти на по­до­бру­ва­ње на ин­фра­стру­кту­ра­та, а во мо­мен­тов нај­ва­жен и нај­го­лем е про­е­ктот за град­ба­та на Де­мир Ка­пи­ја – Смо­кви­ца. До ка­де се актив­но­сти­те, кол­ку чи­ни ин­ве­сти­ци­ја­та и што зна­чи таа за др­жа­ва­та?

МИ­САЈ­ЛОВ­СКИ: Из­град­ба­та на авто­пат­на­та дел­ни­ца Де­мир Ка­пи­ја – Смо­кви­ца е со полн ин­тен­зи­тет. Спо­ред нај­а­ви­те на из­ве­ду­ва­чот, гра­деж­ни­те ра­бо­ти оче­ку­ва­ме да би­дат за­вр­ше­ни на кра­јот од пр­ви­от квар­тал во след­на­та го­ди­на, што зна­чи де­ка це­ла­та тра­са од 28 ки­ло­ме­три ќе би­де из­гра­де­на и асфал­ти­ра­на, по­ста­ве­на еле­ктрич­на енер­ги­ја, кон­тро­лен цен­тар, ка­ко и дру­ги про­прат­ни еле­мен­ти. Вкуп­на­та ин­ве­сти­ци­ја е 210 ми­ли­о­ни евра. Ме пра­ша­вте што ќе зна­чи таа за др­жа­ва­та. Из­град­ба­та на оваа авто­пат­на дел­ни­ца е по си­те ме­ѓу­на­род­ни стан­дар­ди. Прв­пат ќе има­ме авто­пат­но ре­ше­ние што ќе ги за­до­во­лу­ва си­те стан­дар­ди од ас­пект на без­бед­ност, со­о­бра­ќај итн. До­пол­ни­тел­но ќе го по­диг­не­ме ква­ли­те­тот на со­о­бра­ќај би­деј­ќи не са­мо оваа дел­ни­ца, ту­ку це­ли­от авто­пат на Ко­ри­дор 10 е ре­кон­стру­и­ран или е во фа­за на ре­кон­струк­ци­ја.

 

Сли­чен по зна­че­ње е и авто­па­тот Ки­че­во – Охрид. До ка­де е не­го­ва­та из­вед­ба, ко­га ќе би­де го­тов и кол­ку чи­ни?

МИ­САЈ­ЛОВ­СКИ: Из­град­ба­та на авто­па­тот Ки­че­во – Охрид прет­ста­ву­ва нај­го­ле­ма­та ка­пи­тал­на ин­ве­сти­ци­ја во Ре­пуб­ли­ка Ма­ке­до­ни­ја, ко­ја чи­ни над 370 ми­ли­о­ни евра. До овој мо­мент се ре­а­ли­зи­ра­ни по­ве­ќе од 30 про­цен­ти од вкуп­ни­те гра­деж­ни ра­бо­ти. Се ра­бо­ти на це­ла­та тра­са на авто­па­тот, асфал­ти­ра­ни се око­лу 2.700 ме­три и во на­ред­ни­от пер­и­од ин­тен­зив­но ќе се про­дол­жи со асфал­ти­ра­ње. Со до­бра ди­на­ми­ка се ра­бо­ти и на ту­не­лот кај Пре­се­ка, кој е про­би­ен око­лу 45 про­цен­ти. Ту­не­лот, пра­ктич­но, ќе би­де нај­долг во зем­ја­ва, со дол­жи­на од око­лу 2 ки­ло­ме­три. Ин­те­рес­но е тоа што та­му е ста­ци­о­ни­ра­на најм­но­гу­број­на ра­бот­на си­ла што до­се­га е ан­га­жи­ра­на на кој би­ло ка­пи­та­лен про­ект или во број­ки око­лу 530 ма­ши­ни и око­лу 1.200 гра­деж­ни ра­бот­ни­ци. Не­го­ва­та из­град­ба е мно­гу зна­чај­на би­деј­ќи са­ка­ме да го вр­зе­ме тој дел од Ма­ке­до­ни­ја пре­ку авто­пат, што е мно­гу важ­но од ас­пект на ре­ги­о­нал­но­то по­вр­зу­ва­ње ка­ко дел од Па­не­вроп­ски­от ко­ри­дор. До­пол­ни­тел­но, рас­пи­шав­ме тен­дер за ре­кон­струк­ци­ја и на дел­ни­ца­та од Го­сти­вар до Ки­че­во, но мо­рам да спом­нам де­ка оста­ну­ва­ме на пла­нот да гра­ди­ме нов авто­пат од Го­сти­вар до Ки­че­во и да на­пра­ви­ме комп­лет­но по­вр­зу­ва­ње до Охрид пре­ку авто­пат, па по­тоа и кон Стру­га. Дру­га ра­бо­та се еко­ном­ски­те при­до­би­вки и бе­не­фи­тот што ќе го има­ат гра­ѓа­ни­те од ас­пект на по­брз и по­ква­ли­те­тен со­о­бра­ќај на оваа тра­са.

Мо­рам да спом­нам де­ка актив­но се ра­бо­ти и на авто­па­тот од Скоп­је до Штип. Та­му сме во по­на­пред­на фа­за, це­ла­та тра­са е про­би­е­на, на ед­на тре­ти­на од авто­па­тот има по­ста­ве­но асфалт, а ре­чи­си по­ло­ви­на од гра­деж­ни­те ра­бо­ти се за­вр­ше­ни. Ста­ну­ва збор за се­ри­оз­на ин­ве­сти­ци­ја од 206 ми­ли­о­ни евра, а оче­ку­ва­ме тој да би­де за­вр­шен на по­че­ток на 2018 го­ди­на.

 

Ин­ве­сти­ци­и­те во па­ти­шта­та и во же­лез­ни­ца­та, освен по­до­бру­ва­ње на ин­фра­стру­кту­ра­та, зна­чат и ан­га­жи­ра­ње ра­бо­та си­ла. Кол­ку на­ши гра­ѓа­ни се ан­га­жи­ра­ни на си­те про­е­кти што се из­ве­ду­ва­ат во мо­мен­тов?

МИ­САЈ­ЛОВ­СКИ: Ге­не­рал­но опе­ри­ра­ме со број­ка ме­ѓу 2.500 и 3.000 ра­бот­ни­ци што актив­но ра­бо­тат са­мо на из­град­ба на па­ти­шта­та. Ту­ка не ги бро­и­ме ра­бот­ни­ци­те што ра­бо­тат во де­лот на же­лез­ни­ца­та или во из­град­ба на ка­на­ли­за­ци­ски и во­до­вод­ни си­сте­ми. Овој ин­ве­сти­ци­ски цик­лус, ге­не­рал­но, мно­гу при­до­не­су­ва за раз­вој на гра­деж­ни­от се­ктор, не са­мо од ас­пект на ан­га­жи­ра­ње на ра­бот­на­та си­ла, ту­ку и од ас­пект на ко­ри­сте­ње но­ви тех­но­ло­гии и пра­кти­ки во из­град­ба на об­је­кти­те. Тоа е до­пол­ни­тел­но искус­тво за до­маш­ни­те ком­па­нии би­деј­ќи тие нај­че­сто се ја­ву­ва­ат ка­ко по­диз­ве­ду­ва­чи на по­го­ле­ми про­е­кти. Дру­га ра­бо­та што са­кам да ја спом­нам е фа­ктот што на јав­ни­те по­ви­ци се ја­ву­ва­ат го­лем број ком­па­нии што на не­кој на­чин ја на­ма­лу­ва­ат це­на­та што сме ја пла­ни­ра­ле за одре­ден про­ект и со тоа обез­бе­ду­ва­ме до­пол­ни­тел­ни средс­тва за но­ви про­е­кти. Ин­те­ре­сот од фир­ми­те по­ка­жу­ва кол­ку Ма­ке­до­ни­ја е се­ри­оз­на зем­ја во ре­а­ли­за­ци­ја на ин­фра­стру­ктур­ни­те про­е­кти.

vlado-misajlovski-int211-gruevski-2

Ед­на од бол­ни­те точ­ки на лу­ѓе­то ко­га па­ту­ваа бе­ше и сла­бо­о­свет­ле­ни­от ту­нел пред Кат­ла­но­во. Да­ли е за­вр­ше­но не­го­во­то освет­лу­ва­ње и ка­ко изг­ле­да тој се­га?

МИ­САЈ­ЛОВ­СКИ: Ре­кон­струк­ци­ја­та, за­ед­но со освет­лу­ва­ње­то на ту­не­лот пред Кат­ла­но­во, на по­те­гот од Ве­лес кон Скоп­је е во тек. За­вр­ше­на е ед­на­та лен­та, а де­но­ви­ве поч­на да се ре­кон­стру­и­ра и дру­га­та стра­на на ту­не­лот. Освет­лу­ва­ње­то на ту­не­лот се вр­ши со ЛЕД-све­тил­ки во вна­треш­ни­от дел, ка­ко и треп­кач­ки све­тил­ки на над­во­реш­ни­от дел, со што зна­чи­тел­но се зго­ле­му­ва прег­лед­но­ста на во­за­чи­те. Прет­ход­но из­вр­шив­ме и освет­лу­ва­ње на ту­не­лот кај Кат­ла­но­во на авто­пат­на­та дел­ни­ца Скоп­је – Ве­лес, ка­ко и на два­та ту­не­ли пред Ве­лес. До крај на го­ди­на­ва ќе се из­вр­ши са­на­ци­ја на уште три ту­не­ли, и тоа: ту­нел Бла­це, ту­нел на па­тот Град­ско -При­леп, ка­ко и ту­не­лот на па­тот Би­то­ла – При­леп.

 

Суб­вен­ци­и­те во ави­о­биз­ни­сот до­не­соа мно­гу стран­ски ту­ри­сти, но им овоз­мо­жи­ја и на на­ши­те лу­ѓе да го ви­дат све­тот? Да­ли ќе про­дол­жи­те со оваа пра­кти­ка и ко­ја, спо­ред Вас, е при­до­би­вка­та од тоа?

МИ­САЈ­ЛОВ­СКИ: При­до­би­вка­та е вид­ли­ва, овоз­мо­жив­ме 34 ди­рект­ни ли­нии, од кои 24 ди­рект­ни ле­то­ви до европ­ски де­сти­на­ции со мно­гу по­вол­ни це­ни на би­ле­ти­те. Еве ако на­пра­ви­ме спо­ред­ба пред де­се­ти­на го­ди­ни и се­га, ре­зул­та­тот е сле­ден. Во 2005 имав­ме са­мо де­се­ти­на до пет­на­е­сет де­сти­на­ции. Се­га има­ме ди­рект­ни ли­нии кон Лон­дон, Ве­не­ци­ја, Мал­ме, Ба­зел (од Скоп­је), Ајнд­хо­вен, Дорт­мунд, Ми­ла­но, Мин­хен Ме­мин­ген, Сток­холм, Ге­те­борг, Бри­сел, Фран­кфурт, Келн, Па­риз, Бра­се­ло­на, Ос­ло, Нирн­берг, Хам­бург, Фри­дрихс­ха­фен, Ба­зел (од Охрид), Бер­лин, Ко­пен­ха­ген, Бра­тис­ла­ва, За­греб, Же­не­ва, Пра­га, Ду­баи, Бел­град, Љуб­ља­на, Рим, Истан­бул, Ви­е­на, Ци­рих. Од октом­ври ќе поч­не да се ле­та од Скоп­је до До­ха, а од но­ем­ври од Скоп­је до Ха­но­вер.

Пре­го­ва­ра­ме и со дру­ги ави­о­ком­па­нии кои се за­ин­те­ре­си­ра­ни за влез на ма­ке­дон­ски­от па­зар кои ќе по­ну­дат но­ви де­сти­на­ции. Са­мо ка­ко ре­зул­тат на ова, бро­јот на пат­ни­ци од ме­сец во ме­сец се зго­ле­му­ва, во про­сек, за 20 про­цен­ти.

 

Разговараше: Александрија Стевковска
Фото: Александар Ивановски
(Интервјуто со министерот Владо Мисајловски е објавено во 211. број на неделникот Република, 16.09.2016)

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Top