| четврток, 6 декември 2018 |

Босанските воздухопловни власти се подеднакво одговорни за падот на „кингерот“ како пилотите

Соз­да­де­ни се си­те пре­дус­ло­ви за истраж­ни­те дејс­тва и ана­ли­зи да до­би­јат фи­на­ли­за­ци­ја иа­ко во ме­не ег­зи­сти­ра чув­ство­то де­ка бо­сан­ска­та ко­ми­си­ја пра­ви обид да по­ме­сти до­пол­ни­те­лен про­цент на ви­на кон пи­ло­ти­те, од­нос­но еки­па­жот на воз­ду­хоп­ло­вот одо­што тоа ре­ал­но е та­ка

По­ра­неш­ни­от на­чал­ник за обез­бе­ду­ва­ње во МВР, Зо­ран До­рев­ски, кој де­сет го­ди­ни ја сле­ди истра­га­та за смрт­та на пре­тсе­да­те­лот Бо­рис Трај­ков­ски, бе­ше еден од не­за­вис­ни­те струч­ња­ци што го ана­ли­зи­раа но­ви­от из­ве­штај за па­дот на вла­ди­ни­от „кин­гер“ што пред Но­ва го­ди­на бе­ше пре­зен­ти­ран во јав­но­ста. До­рев­ски во ин­терв­ју за „Ре­пуб­ли­ка“ оце­ну­ва де­ка из­ве­шта­јот на ме­ѓу­на­род­ни­от тим, пред­во­ден од бо­сан­ски­от екс­перт Омер Ку­лиќ, да­ва но­во свет­ло на не­сре­ќа­та и нед­вос­мис­ле­но обез­бе­ду­ва од­го­вор на клуч­ни­те не­јас­ни пра­ша­ња, со што се соз­да­де­ни си­те пре­дус­ло­ви по точ­но 10 го­ди­ни слу­ча­јот ко­неч­но да би­де ста­вен ад акта.

 

Zoran-Dorevski-2

Бе­вте ан­га­жи­ран ка­ко не­за­ви­сен струч­њак да да­де­те мис­ле­ње за зак­лу­чо­ци­те од но­ви­от из­ве­штај за па­дот на „кин­ге­рот“. Има­вте ли не­кои за­бе­ле­шки или пред­ло­зи ка­ко да се до­пол­ни за це­лос­но да се рас­чи­сти ми­сте­ри­ја­та за смрт­та на пре­тсе­да­те­лот Трај­ков­ски?
ДО­РЕВ­СКИ: На на­црт-из­ве­шта­јот ра­бо­тев­ме ин­тен­зив­но во из­ми­на­ти­те две не­де­ли за­ед­но со уште не­кол­ку струч­ња­ци од по­ве­ќе об­ла­сти, по што се­кој по­е­ди­неч­но се из­јас­ни за пра­ша­ња од об­ла­ста за ко­ја бе­ше ан­га­жи­ран. На са­ми­от по­че­ток експ­ли­цит­но бе­ше до­го­во­ре­но де­ка оваа екс­перт­ска гру­па не пра­ви но­ва истра­га, ту­ку при­мар­на за­да­ча ѝ е про­у­чу­ва­ње и ана­ли­за на тек­стот во на­црт-из­ве­шта­јот и фор­ми­ра­ње мис­ле­ње по не­го. Се­ка­ко, не­кои мо­мен­ти, по­точ­но фа­кти или до­ка­зен ма­те­ри­јал, ги тол­ку­вам по­и­на­ку и во екс­пер­ти­за­та до­ста­ве­на до ко­ми­си­ја­та ги на­ве­дов пре­циз­но:

Кон­цеп­ту­ал­но, на­црт-из­ве­шта­јот има спе­ци­фич­на стру­кту­ра (ко­ја на обич­ни­от чи­та­тел ќе вли­јае не­јас­но) би­деј­ки на­ве­де­ни­те точ­ки не за­вр­шу­ва­ат со подв­ле­чен и раз­го­ве­тен ко­мен­тар, ту­ку тоа мо­же да се нај­де во зак­лу­чо­ци­те или упа­ту­ва­ња­та на одре­де­ни при­ло­зи. Во сог­лас­ност со мо­е­то убе­ду­ва­ње, оваа за­бе­ле­шка не ја на­ма­лу­ва вред­но­ста на на­црт-из­ве­шта­јот, ту­ку го пра­ви до­ста по­те­ме­лен иа­ко е нес­по­рен фа­ктот де­ка чи­та­те­лот мо­же да се за­гу­би во ла­ви­рин­тот на при­ло­же­ни ма­те­ри­ја­ли.

Соз­да­де­ни се си­те пре­дус­ло­ви за истраж­ни­те дејс­тва и ана­ли­зи да до­би­јат фи­на­ли­за­ци­ја иа­ко во ме­не ег­зи­сти­ра чув­ство­то де­ка бо­сан­ска­та ко­ми­си­ја пра­ви обид да по­ме­сти до­пол­ни­те­лен про­цент на ви­на кон пи­ло­ти­те, од­нос­но еки­па­жот на воз­ду­хоп­ло­вот одо­што тоа ре­ал­но е та­ка.

 

Дел од зак­лу­чо­ци­те во но­ви­от из­ве­штај ги пред­ви­ду­ва­вте во Ва­ша­та кни­га „Кон­тро­вер­зии на ле­тот Зу­лу 3 Бра­во – Ал­фа-Бра­во“, во ко­ја ги ана­ли­зи­ра­те кон­тро­вер­зи­и­те што се по­ја­ви­ја во јав­но­ста. Сме­та­те ли де­ка из­ве­шта­јот ста­ви крај на те­о­ри­и­те на за­го­вор и, ко­неч­но, ја из­ва­ди на по­вр­ши­на ви­сти­на­та за тра­гич­ни­от на­стан?
ДО­РЕВ­СКИ: Но­ва­та истра­га, а осо­бе­но но­ви­от во­лу­мен до­ка­зен ма­те­ри­јал, обе­мен и те­ме­лен, обез­бе­ден ка­ко ре­зул­тат на ин­тен­зив­но тра­га­ње, се­ле­кти­ра­ње, кла­си­фи­ци­ра­ње и обра­бо­тка, да­ва но­во свет­ло на воз­ду­хоп­лов­на­та не­сре­ќа што се слу­чи на 26.02.2004 го­ди­на во бли­зи­на на Мо­стар на ма­ке­дон­ски­от воз­ду­хоп­лов „кин­гер Б 200З3 БАБ“ (King Air B 200Z3 BAB) и нед­вос­мис­ле­но обез­бе­ду­ва од­го­вор на клуч­ни­те не­јас­ни пра­ша­ња, со што се соз­да­де­ни си­те пре­дус­ло­ви по точ­но 10 го­ди­ни слу­ча­јот, ко­неч­но, да би­де ста­вен ад акта.

Про­фи­лот на се­вкуп­на­та ба­за на ма­те­ри­јал­ни по­да­то­ци ко­ја во из­ми­на­ти­те две не­де­ли ин­тен­зив­но ја про­у­чу­вав, јас­но го­во­ри за се­оп­фа­тен, дла­бин­ски при­стап во кој ме­ѓу­на­род­ни­от истра­жен тим го вло­жил сво­јот ма­кси­мум. Стру­кту­ра­та на при­ло­же­ни­от до­ка­зен ма­те­ри­јал кој е упо­тре­бен во ин­ди­ка­тор­ска­та рам­ка за об­јас­ну­ва­ње ка­ко на при­чи­ни­те, та­ка и на пос­ле­ди­ци­те, за и од не­сре­ќа­та, упа­ту­ва на си­лен ин­пут од ма­ке­дон­ски­те прет­став­ни­ци со што е до­би­е­на це­лос­на­та, од­нос­но за­врш­на­та сли­ка за не­сре­ќа­та на „кин­ге­рот“.

Се­то тоа што е по­вр­за­но со ле­тот, под­го­то­вки­те, по­ле­ту­ва­ње­то од скоп­ски­от ае­ро­дром и за­врш­ни­от при­стап ка­ко кри­ти­чен сег­мент во це­ла­та оваа сто­ри­ја, ве­ќе це­лос­но е јас­но.

Ќе оста­нат не­јас­ни не­кој мо­мен­ти што поч­ну­ва­ат вед­наш по ури­ва­ње­то на воз­ду­хоп­ло­вот и тра­ат до не­го­во­то офи­ци­јал­но про­на­о­ѓа­ње на­ред­ни­от ден, и, се­ка­ко, не­до­вол­но јас­ни оста­ну­ва­ат тра­ги­те на са­мо­то ме­сто кои се ре­зул­тат на по­жа­рот. По­треб­но е да се ка­же де­ка од оваа вре­мен­ска ди­стан­ца та­ков тип (кри­ми­на­ли­стич­ко-кри­ми­но­ло­шки) ана­ли­зи ре­чи­си е не­воз­мож­но да се на­пра­ви.

 

Уште пред офи­ци­јал­но да би­де со­оп­штен из­ве­шта­јот, одре­де­ни стру­кту­ри пре­ку ме­ди­у­ми­те се оби­доа да ја ди­скре­ди­ти­ра­ат со­др­жи­на­та на до­ку­мен­тот, ка­ко и кре­ди­би­ли­те­тот на са­ми­те струч­ња­ци што ра­бо­теа на не­го. Мо­же ли да се прет­по­ста­ват нив­ни­те мо­ти­ви?
ДО­РЕВ­СКИ: Овој из­ве­штај за­гре­ба по­ши­ро­ко и под­ла­бо­ко, ако мо­же та­ка да се ка­же, и лич­но сме­там де­ка чле­но­ви­те или ли­дер­ски­от дел на пр­ва­та истра­га во­де­на во 2004 го­ди­на се по­чув­ству­ваа за­сег­на­ти и по тоа што мо­жев да го слуш­нам и зак­лу­чам од пре­зен­ти­ра­но­то на Фе­де­рал­на­та бо­сан­ска те­ле­ви­зи­ја, се на­пра­ви обид да се по­и­сто­ве­тат со­др­жи­ни­те и зак­лу­чо­ци­те на два­та из­ве­штаи (тој од 2004 и тој од 2014 го­ди­на), што се­ка­ко е нес­по­ред­ли­во.

 

Zoran-Dorevski-3

 

Во из­ве­шта­јот се ве­ли де­ка си­те пат­ни­ци на­стра­да­ле уште при са­ми­от удар. Но, ед­на од го­ле­ми­те ми­сте­рии бе­ше на­чи­нот на кој из­го­ре­ле те­ла­та во ави­о­нот, од­нос­но не­об­јас­ни­во ви­со­ка­та тем­пе­ра­ту­ра ко­ја би­ла раз­ви­е­на на ме­сто­то. Има ли об­јас­ну­ва­ње за по­жа­рот?
ДО­РЕВ­СКИ: При ау­топ­си­ја­та кај дип­ло­ма­тот од МНР е кон­ста­ти­ра­но при­сус­тво на чад во диш­ни­те па­ти­шта, што упа­ту­ва на зак­лу­чок де­ка ко­га из­був­нал по­жа­рот, нај­мал­ку еден, а мо­же­би и по­ве­ќе од пат­ни­ци­те, бил жив. Вди­ше­ни­от чад е до­каз де­ка во бе­ли­те дро­бо­ви на пат­ни­кот се од­ви­вал рес­пи­ра­тор­но–инс­пи­ра­то­рен про­цес ко­га по­жа­рот поч­нал да се раз­ви­ва.

Во служ­бе­на­та вер­зи­ја на по­жа­рот е по­све­тен еден па­сус.

Се­кун­дар­на­та ана­ли­за на ин­фор­ма­ци­и­те со кои рас­по­ла­га­ме и по­вр­зу­ва­ње­то на фа­кти­те за со­стој­ба­та на пред­ме­ти­те од са­мо­то ме­сто, со по­да­то­ци­те за го­ри­во­то и не­го­ви­те ка­ра­кте­ри­сти­ки, со ка­ра­кте­ри­сти­ки­те на по­жа­ри­те и еле­мен­ти­те на воз­ду­хоп­ло­вот, ка­ко и оскуд­ни­те по­да­то­ци од суд­ско-ме­ди­цин­ски­от на­од, ре­зер­ви­ра­но мо­же да зак­лу­чи­ме:

  • Тем­пе­ра­ту­ри­те што се раз­ви­ле по не­сре­ќа­та со си­гур­ност се по­ви­со­ки од 1100 сте­пе­ни.
  • Ке­ро­зи­нот сам не мо­же да ја по­стиг­не таа тем­пе­ра­ту­ра и му е по­треб­но до­пол­ни­тел­на го­рив­на суп­стан­ци­ја (во при­ро­да­та ке­ро­зи­нот раз­ви­ва тем­пе­ра­ту­ра од око­лу 460 сте­пе­ни, а во ци­лин­дри­те на мо­то­рот до 680 сте­пе­ни).
  • Вре­ме­то на го­ре­ње би­ло мно­гу кра­тко, мо­же­би не­кол­ку се­кун­ди.
  • Дел од пат­ни­ци­те, иа­ко од над­вор, се це­лос­но из­го­ре­ни, но де­ло­ви од нив­ни­те ек­стре­ми­те­ти не се за­фа­те­ни од ог­нот, а и вна­треш­ни­те ор­га­ни во­оп­што не се из­го­ре­ни, што ука­жу­ва де­ка по­жа­рот бил со­се­ма кра­тко­тра­ен, но мно­гу си­лен. Од исти­те при­чи­ни и лес­но­за­па­ли­ви­те пред­ме­ти во бли­зи­на на по­жа­рот, нај­ве­ро­јат­но, оста­на­ле не­о­ште­те­ни.
  • По­жа­рот не поч­нал по уда­рот на ави­о­нот со дес­но­то кри­ло во др­во и не до­де­ка от­скок­ну­вал или се лиз­гал по ле­ди­на­та, ту­ку, нај­ве­ро­јат­но, отка­ко за­прел на пос­лед­на­та точ­ка.
  • За оваа хи­по­те­за тр­га­ме од фа­ктот што збо­ру­ва за со­стој­ба­та на пат­ни­кот што не е из­го­рен, а кој ис­пад­нал од ави­о­нот во пос­лед­ни­те два ме­тра од лиз­га­ње­то и по не­го­во­то пре­кр­шу­ва­ње во ви­си­на на зад­на­та вра­та (од ка­де и ис­пад­нал пат­ни­кот кој се­дел на опа­шка­та на ави­о­нот).
  • По­стои мож­ност дел од пат­ни­ци­те пред из­був­ну­ва­ње­то на по­жа­рот сè уште да би­ле жи­ви, спо­ред офи­ци­јал­ни­от суд­ско-ме­ди­цин­ски на­од, во кој стои де­ка во диш­ни­те па­ти­шта на пат­ни­кот на се­ди­ште­то бр. 6 е про­нај­ден (CO2) чад.
  • Про­мен­ли­ва­та ја­чи­на на ог­нот, про­мен­ли­ви­от пра­вец на ши­ре­ње и се­ле­ктив­но­то (не)го­ре­ње на пред­ме­ти­те и на пат­ни­ци­те во ка­би­на­та на воз­ду­хоп­ло­вот, те­шко мо­же да би­дат об­јас­нети со хе­ми­ско-фи­зички­те за­ко­ни­то­сти на по­жар при воз­ду­хоп­лов­ни несре­ќи.
  • Истра­га­та за вре­ме на уви­дот не ги ис­пол­зу­ва­ла си­те при­до­би­вки и дос-тиг­ну­ва­ња­та на фо­рен­зич­ки­те на­у­ки и не ги упо­тре­би­ла си­те фо­рен­зич­ки аду­ти во рас­вет­лу­ва­ње­то на окол­но­сти­те по­вр­за­ни со ог­нот.

 

Истра­га­та обез­бе­ди­ла до­ка­зи де­ка СФОР го про­наш­ле ави­о­нот не­полн час по ури­ва­ње­то и де­ка ја оп­стру­и­ра­ла по­тра­га­та пре­на­со­чу­вај­ќи ја на по­греш­ни ло­ка­ции. Што са­ка­ле да при­кри­јат?
ДО­РЕВ­СКИ: Не срет­нав цврст до­каз де­ка СФОР го про­наш­ле ави­о­нот не­полн час по ури­ва­ње­то, но по­сто­јат го­лем број из­ја­ви од ло­кал­но­то на­се­ле­ние од се­ло­то Ху­ско­виќ, ка­ко и мно­гу дру­ги ин­ди­рект­ни до­ка­зи, кои упа­ту­ва­ат на фа­ктот де­ка СФОР би­ле во мож­ност да го про­нај­дат ур­на­ти­от воз­ду­хоп­лов за еден час.
Впро­чем, тоа го на­пи­шав и во мо­ја­та кни­га уште во 2012 го­ди­на:

Ра­ди­ја­лот (пра­ве­цот) по кој се дви­жел ави­о­нот кон ае­ро­дро­мот, ви­си­на­та, од­да­ле­че­но­ста, ду­ри и бр­зи­на­та, мо­же да кон­ста­ти­ра­ме де­ка се­ка­ко им би­ле поз­на­ти на фран­цу­ски­те кон­тро­ло­ри, што се по­твр­ду­ва и со прес­лу­шу­ва­ње­то на цр­на­та ку­ти­ја (CVR) и раз­го­во­рот на еки­па­жот со кон­тро­ла­та:

Zoran-Dorevski-tabela

За таа 1 ми­ну­та, дви­жеј­ќи се со бр­зи­на ме­ѓу 200 и 150 км/час, ави­о­нот по­ми­нал не по­ве­ќе од 1750 ме­три. Би­деј­ќи кон­трол­на­та ку­ла го зна­е­ла при­од­ни­от ра­ди­јал, од­нос­но пра­ве­цот на дви­же­ње кон ае­ро­дро­мот, пос­лед­на­та ло­ка­ци­ја, бр­зи­на­та на дви­же­ње и мо­мен­тот ко­га ави­о­нот се за­гу­бил од кон­такт, со­се­ма е ло­гич­ки кон­тро­ло­ри­те за не­кол­ку ми­ну­ти да ја утвр­дат точ­на­та или приб­лиж­но точ­на­та ло­ка­ци­ја ка­де се ур­нал ави­о­нот. На 6 мил­ји (око­лу 10 км) од ае­ро­дро­мот и по­мал­ку од 100 се­кун­ди пред ури­ва­ње­то на ави­о­нот, кон­тро­ло­ри­те ги има­ле и да­ле­чи­на­та и пра­ве­цот во кој се на­о­ѓал ави­о­нот. Ста­ну­ва јас­но де­ка СФОР без те­шко­тии мо­же­ле да го ло­ци­ра кин­ге­рот најдоц­на до 9 ча­сот утро­то.

На Ва­ше­то пра­ша­ње што са­ка­ле да при­кри­јат: со ог­лед на фа­ктот де­ка се раз­јас­не­ти при­чи­ни­те за па­дот на воз­ду­хоп­ло­вот и де­ка по­го­лем дел од ви­на­та сно­сат пи­ло­ти­те, мис­лам де­ка ве­ќе не­ма про­стор да се раз­мис­лу­ва де­ка не­кој са­кал да со­крие не­што. Но, до­кол­ку ја при­фа­ти­ме те­за­та де­ка СФОР дош­ле на са­мо­то ме­сто мно­гу кра­тко по не­сре­ќа­та, а, се­пак, не ја обе­ло­де­ни­ле са­ма­та ло­ка­ци­ја, то­гаш ка­ко единс­твен ло­ги­чен зак­лу­чок се на­мет­ну­ва об­јас­ну­ва­ње­то де­ка кру­та­та во­е­но-хи­е­рар­хи­ска ор­га­ни­за­ци­ја мо­ра­ла да ги на­пра­ви си­те про­вер­ки и кон­тро­ли кои де­фи­ни­тив­но тре­ба да го убе­дат ви­со­ки­от ста­ре­шин­ски ка­дар оти СФОР не­ма ни­ка­ква ви­на ка­ко над­ле­жен авто­ри­тет над бо­сан­ско­то не­бо.

Во при­лог на тоа оди и из­ја­ва­та на ко­ман­дан­тот на спе­ци­јал­на­та еди­ни­ца на БиХ, Ви­киќ, кој на прет­по­ста­ве­но­то ме­сто на не­сре­ќа­та бил во 10.30 ча­сот. Тој ин­фор­ми­рал де­ка по­ши­ро­ки­от ре­ги­он на бр­до­то Хр­гуд е бло­ки­ран од СФОР и прет­по­ста­ву­ва де­ка тоа е ме­сто­то на не­сре­ќа­та. Хе­ли­коп­те­ри на СФОР вр­шат над­ле­ту­ва­ње, а два од нив се спу­шти­ле и по­втор­но по­ле­та­ле со па­у­за од 10 ми­ну­ти. Се­то тоа се слу­чу­ва­ло ме­ѓу 12.40 и 13.20 ча­сот.

 

Сме­та­те ли де­ка тоа е до­бра ос­но­ва ко­ја мо­же да при­до­не­се за раз­о­ткри­ва­ње на зад­ни­на­та на не­со­од­вет­ни­от од­нос и не­ху­ма­ни­те из­ја­ви на мно­гу до­маш­ни и стран­ски др­жав­ни­ци кои го прог­ла­си­ја пре­тсе­да­те­лот за мр­тов до­де­ка сè уште офи­ци­јал­но тра­е­ше по­тра­га­та по ави­о­нот?
ДО­РЕВ­СКИ: Пр­ва вест за ави­он­ска­та не­сре­ќа во РМ пре­не­ла МИА во 8.45 ча­сот: Во бли­зи­на на Мо­стар кај Сто­лац утро­во ис­чез­на ави­о­нот кин­гер со кој па­ту­ва­ше ма­ке­дон­ски­от пре­тсе­да­тел Бо­рис Трај­ков­ски со чле­но­ви­те на ка­би­не­тот.

Вест вто­ра во 10.28 ча­сот: Ави­о­нот се ур­на… се ур­на ави­о­нот со кој па­ту­ва­ше ма­ке­дон­ски­от пре­тсе­да­тел Бо­рис Трај­ков­ски.

МИА 11.16 ча­сот – вест тре­та: Пре­тсе­да­те­лот за­ги­на…

Бер­ти Ахерн: Пре­тсе­да­те­лот Трај­ков­ски за­ги­на во ави­он­ска не­сре­ќа…

Даб­лин, 26 фе­вру­а­ри – Ир­ски­от пре­ми­ер Бер­ти Ахерн што­ту­ку со­оп­шти де­ка ма­ке­дон­ски­от пре­тсе­да­тел Бо­рис Трај­ков­ски де­не­ска за­ги­нал во ави­он­ска не­сре­ќа во Бос­на и Хер­це­го­ви­на. Ова го пре­не­су­ва из­ве­сту­ва­чот на Ма­ке­дон­ска­та ин­фор­ма­тив­на аген­ци­ја од Даб­лин, Или­ри­ја­на Шур­ла­ни.

Ре­ак­ци­и­те и со­оп­ште­ни­ја­та во јав­но­ста кои сле­ду­ва­ат во прв план ја исфр­лу­ва­ат пр­ва­та кон­тро­вер­зи­ја. Име­но, офи­ци­јал­на­та по­тра­га по ави­о­нот сè уште не е поч­на­та (на­вод­но по­ра­ди ло­шо­то вре­ме и не­де­ми­ни­ра­ни­те мин­ски по­ли­ња кои де фа­кто се опас­ност за по­тра­га­та), на­вод­но оста­то­ци­те од ави­о­нот не се про­нај­де­ни и спо­ред тоа не мо­же со си­гур­ност да се прет­по­ста­ви суд­би­на­та на пат­ни­ци­те, а ве­ќе ин­тен­зив­но се со­оп­шту­ва­ат из­ја­ви на со­чув­ство и вни­ма­тел­но до­зи­ра­ни ин­фор­ма­ции на по­твр­ди за за­ги­ну­ва­ње­то.

Де­сет ми­ну­ти по­ра­но, со­оп­ште­на од ир­ски­от пре­ми­ер (11.07), но ка­ко че­твр­та во Скоп­је стиг­на из­ја­ва­та на пре­тсе­да­ва­чот на Пре­тсе­да­телс­тво­то на БиХ, Дра­ган Чо­виќ, да­де­на ка­ко по­твр­да за за­ги­ну­ва­ње­то на пре­тсе­да­те­лот Трај­ков­ски: …де­не­ска во Мо­стар ави­о­нот на ма­ке­дон­ска­та де­ле­га­ци­ја, ко­ја тре­ба­ше да при­сус­тву­ва на ме­ѓу­на­род­на­та кон­фе­рен­ци­ја за ин­ве­сти­ции во БиХ, се ур­нал кај Сто­лац во Хер­це­го­ви­на.

До 20 ча­сот те­ле­гра­ма со со­чув­ство или из­ја­ва има­ат да­де­но ге­не­рал­ни­от се­кре­тар на Со­ве­тот на Евро­па, Вал­тер Шви­мер, пре­тсе­да­те­лот на Европ­ска­та ко­ми­си­ја, Ро­ма­но Про­ди, ру­ски­от пре­тсе­да­тел Вла­ди­мир Пу­тин, аме­ри­кан­ски­от др­жа­вен се­кре­тар Ко­лин Па­у­ел и пре­тсе­да­те­лот Џорџ Буш и мно­гу дру­ги, а воз­ду­хоп­ло­вот сè уште не бил про­нај­ден.

Во по­ли­ти­ка­та се­ко­ја од­лу­ка, се­кој по­тез, се­кој збор се ме­ри на ва­га, се гле­да низ лу­па, се ана­ли­зи­ра, про­це­ну­ва, вред­ну­ва и пре­ис­пи­ту­ва. Стро­ги­от дип­ло­мат­ски про­то­кол не би доз­во­лил ни­ту еден се­ри­о­зен по­ли­ти­чар, осо­бе­но не пр­ви­те во све­тот кои ги спом­нав, да ис­пра­тат те­ле­гра­ма со со­чув­ство или да да­дат из­ја­ва, а да не­ма­ат по­твр­да за ис­хо­дот на ави­о­нот, од­нос­но на пат­ни­ци­те.

 

Разговараше: Не­над Мир­чев­ски
Фото: Игор Ангеловски
(Интервјуто со Зоран Доревски е објавено во 122. број на неделникот Република, 2.01.2015)

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Top