| четврток, 6 декември 2018 |

На здравје со „златен даб“ или со „пепси“

Иа­ко со по­го­ле­ми­от дел од про­из­во­ди­те пи­вар­ни­ца­та е при­сут­на са­мо на ма­ке­дон­ски­от па­зар, со „злат­ни­от даб“ и со „га­зо­за“ е при­сут­на и на стран­ски­те па­за­ри. „Га­зо­за“ на стран­ски­те па­за­ри до­жи­ву­ва ви­стин­ски ус­пех, пред сè, по­ра­ди автен­тич­ни­от вкус, не­ти­пи­чен и не­поз­нат за за­пад­но­е­вроп­ски­те по­тро­шу­ва­чи, со што си обез­бе­ди ме­сто на по­ли­ци­те во Ав­стри­ја, Швај­ца­ри­ја, Швед­ска, Ав­стра­ли­ја и во Со­е­ди­не­ти­те Аме­ри­кан­ски Др­жа­ви

Ни­ту ед­на прос­ла­ва и сре­ќен на­стан не мо­же да се за­мис­ли без пи­ја­лак. Би­ло да е тоа „зла­тен даб“, „пеп­си“ или „ми­рин­да“, наз­дра­ву­ва­ње­то, до­жи­ву­ва­ње­то и осве­жу­ва­ње­то е ед­на­кво до­бро. А зас­лу­га­та за нив­но­то при­сус­тво во се­којд­нев­ни­от жи­вот ѝ при­па­ѓа на „При­леп­ска пи­вар­ни­ца“, ко­ја со де­це­нии ги збо­га­ту­ва си­те тр­пе­зи и си­те уба­ви на­ста­ни. Пи­вар­ни­ца­та е ос­но­ва­на во 1924 го­ди­на, пер­и­од што е од­бе­ле­жан со ма­ну­ел­но про­из­водс­тво, но се­пак со рас­теч­ка тен­ден­ци­ја на про­из­водс­тво­то, за на по­че­то­кот на Вто­ра­та свет­ска вој­на да до­стиг­не про­из­водс­тво до 8.000 хе­кто­ли­три пи­во го­диш­но. Во овој долг пер­и­од од 90 го­ди­ни пи­вар­ни­ца­та има­ла по­де­ми и па­до­ви, но си­те иску­ше­ни­ја ги над­ми­на­ла и се­га стои ис­пра­ве­на пред ид­ни­те пре­диз­ви­ци, гор­да на ми­на­то­то, жи­ве­еј­ќи ја се­гаш­но­ста. Ед­ен од најз­на­чај­ни пре­свр­ти на пи­вар­ни­ца­та се слу­чил во 1980 го­ди­на, ко­га ја до­би­ва ли­цен­ца за про­из­водс­тво на свет­ски­те мар­ки „пеп­си“ и „ми­рин­да“, за во 1991 го­ди­на да до­бие и приз­на­ние за нај­го­ле­ма про­даж­ба на „пеп­си“, во ап­со­лу­тен во­лу­мен, во ре­ги­о­нот на по­ра­неш­на Ју­гос­ла­ви­ја.

– Лич­но за ме­не 2000 го­ди­на е најз­на­чај­на за­тоа што то­гаш е лан­си­ра­но пи­во­то „зла­тен даб“, пи­во што ус­пе­ав­ме да го из­гра­ди­ме во од­лич­на ма­ке­дон­ска мар­ка со пре­поз­нат­ли­вост, автен­тич­ност и со вр­вен ква­ли­тет. Де­нес „При­леп­ска пи­вар­ни­ца“ е мо­де­рен про­из­водс­твен ка­па­ци­тет, всуш­ност, спо­ред опре­ма­та што ја има­ме, се вбро­ју­ва­ме во пет­те пи­вар­ни­ци во Евро­па што има­ат ин­ста­ли­ра­но опре­ма за бе­ски­сел­гур­на фил­тра­ци­ја. Го­диш­ни­от ка­па­ци­тет на ва­рил­ни­ца­та е 582.000 хе­кто­ли­три пи­во го­диш­но. По­крај тоа, сѐ уште ги пол­ни­ме пи­ја­ла­ци­те со ли­цен­ца „пеп­си“, „ми­рин­да“, „се­ве­нап“. Има­ме 252 вра­бо­те­ни, а над­вор од оваа број­ка се ов­ла­сте­ни­те ди­стри­бу­те­ри, кои се на­ши парт­не­ри и со­ра­бот­ни­ци – ве­ли пр­ви­от чо­век на пи­вар­ни­ца­та, Сашко Са­мар­џи­о­ски.

Ekonomija112-Sasko-Samardzioski

Тој ве­ли де­ка за ус­пеш­но­то оп­сто­ју­ва­ње и че­ко­ре­ње на­пред на пи­вар­ни­ца­та се зас­луж­ни ква­ли­те­тот на нив­ни­те про­из­во­ди и од­но­сот кон по­тро­шу­ва­чи­те, кои се во фо­ку­сот на нив­но­то вни­ма­ние.

– Мо­жам да збо­ру­вам за пер­и­о­дот од ко­га јас све­до­чам на ус­пе­хот на пи­вар­ни­ца­та, до­де­ка, пак, за прет­ход­ни­те 80 го­ди­ни збо­ру­ва са­ма­та исто­ри­ја. Нес­по­рен е фа­ктот де­ка да се оп­стои на па­за­рот це­ли де­ве­де­сет го­ди­ни и во тој пер­и­од да се слу­чат нај­су­штин­ски­те про­ме­ни во тех­но­ло­шки­те про­це­си, во со­ци­о­ло­шко-кул­ту­ро­ло­шка­та свест, со ог­лед на фа­ктот де­ка ра­бо­ти­ме со спе­ци­фи­чен про­из­вод, ка­ко и на па­зар­ни­те ус­ло­ви, е ус­пех сам по се­бе. Но, па­ра­лел­но со тоа и ед­на дру­га, исто та­ка, без­вре­мен­ска ка­те­го­ри­ја е важ­на во одр­жу­ва­ње­то на па­за­рот. Ква­ли­те­тот и од­но­сот на по­тро­шу­ва­чи­те кон ви­стин­ски­от ква­ли­тет. Име­но, исто­ри­ја­та на „При­леп­ска пи­вар­ни­ца“ не­ма­ше да би­де тол­ка­ва и де­нес не­ма­ше да ја од­бе­ле­жу­ва­ме оваа зна­чај­на број­ка ако не ну­дев­ме со­вр­ше­но и бес­пре­кор­но ви­со­ко­ква­ли­тет­но пи­во. Без раз­ли­ка на ус­ло­ви­те, ме­наџ­мен­тот или на вре­ме­то, на­чи­нот или обе­мот на про­из­водс­тво, при­о­ри­тет се­ко­гаш бил ква­ли­те­тот на про­из­во­дот. Тоа не е тај­на во „При­леп­ска пи­вар­ни­ца“, тоа е по­ли­ти­ка на пи­вар­ни­ца­та, не­про­ме­не­та кон­стан­та, ко­ја е при­фа­те­на од се­ко­го што до­шол на че­ло на овој ка­па­ци­тет – об­јас­ну­ва Са­мар­џи­о­ски.

Ед­ни од по­не­у­ба­ви­те пер­и­о­ди за ра­бо­те­ње на си­те, вклу­чи­тел­но и пи­вар­ни­ца­та, се­ка­ко се кри­зи­те, кои со до­бро упра­ву­ва­ње до­се­га ус­пеш­но се над­ми­ну­ва­ле. Клу­чот на ус­пе­хот ле­жи во ин­ве­сти­ра­ње­то.

– Се­ко­ја кри­за, без раз­ли­ка да­ли до­а­ѓа од не­кои бер­зан­ски и мо­не­тар­ни дви­же­ња на гло­бал­но ни­во или, пак, е на­ша, ло­кал­на, не е из­не­на­ду­ва­ње и не се по­ја­ву­ва ин­стант­но, се­ко­гаш има не­кои на­ве­сту­вач­ки зна­ци. Но, уште по­бит­но од тоа е кри­за­та да се до­че­ка под­го­тве­но, а тоа не е не­кое по­себ­но сце­на­рио, са­мо се спро­ве­ду­ва про­из­водс­тве­ни­от про­цес, по­сто­ја­но се ра­бо­ти рен­та­бил­но и за про­фит што ја да­ва си­гур­но­ста за во вре­ме на кри­за. Дру­го не­пи­ша­но пра­ви­ло е де­ка тре­ба ед­на­кво да се про­дол­жи со ин­ве­сти­ции ду­ри и во та­ков пер­и­од. Во из­ми­на­ти­ве де­сет го­ди­ни, што и ло­кал­но и гло­бал­но ги од­бе­ле­жа пер­и­од на ре­чи­си кон­стант­на кри­за, ние во пи­вар­ни­ца­та ин­ве­сти­рав­ме опре­ма по­вред­на од 20 ми­ли­о­ни евра. Но­ва­та опре­ма го по­до­бри про­из­водс­тво­то, ка­па­ци­те­тот, ква­ли­те­тот, а се­то тоа се одра­зи по­зи­тив­но врз на­ше­то ра­бо­те­ње – ве­ли пр­ви­от чо­век на „При­леп­ска пи­вар­ни­ца“.

Ekonomija112-2

Тој за ус­ло­ви­те за ра­бо­те­ње по­ши­ро­ко, но и ло­кал­но, ве­ли де­ка ги соз­да­ва­ат са­ми­те учес­ни­ци на па­за­рот, а ка­ко ка­ра­кте­ри­сти­ка на ма­ке­дон­ски­от па­зар ги ак­цен­ти­ра разд­ви­же­но­ста, ди­на­мич­но­ста, при­сут­на­та и рес­пе­кта­бил­на кон­ку­рен­ци­ја.

– Се нат­пре­ва­ру­ва­ме и со до­маш­ни и со стран­ски мар­ки, а исто­вре­ме­но и сме дел од тие мар­ки. Има­ме стра­те­ги­ја и ви­зи­ја, ко­ја за­ед­но со на­ши­те со­ра­бот­ни­ци и парт­не­ри ус­пеш­но ја спро­ве­ду­ва­ме. Иа­ко со по­го­ле­ми­от дел од про­из­во­ди­те сме при­сут­ни са­мо на ма­ке­дон­ски­от па­зар, со два про­из­во­да пи­вар­ни­ца­та е при­сут­на и на стран­ски­те па­за­ри. Тоа се до­бро поз­на­ти­от „зла­тен даб“ и „га­зо­за“. Нес­пор­но, „га­зо­за“ на стран­ски­те па­за­ри до­жи­ву­ва ви­стин­ски ус­пех, пред сѐ по­ра­ди автен­тич­ни­от вкус, не­ти­пи­чен и не­поз­нат за за­пад­но­е­вроп­ски­те по­тро­шу­ва­чи. Ток­му со тие ка­ра­кте­ри­сти­ки таа си го отво­ри па­тот и си обез­бе­ди ме­сто на по­ли­ци­те во Ав­стри­ја, Швај­ца­ри­ја, Швед­ска, Ав­стра­ли­ја и Со­е­ди­не­ти­те Аме­ри­кан­ски Др­жа­ви. Но, ни­што не е по­и­на­ку и на на­ши­от па­зар. И на­ши­от, до­ма­шен по­тро­шу­вач ги ба­ра исти­те ка­ра­кте­ри­сти­ки и се­кој про­из­вод што се ка­ра­кте­ри­зи­ра со ква­ли­тет, пре­поз­нат­ли­вост и со автен­тич­ност, ќе ус­пее. На тоа, се­ка­ко, тре­ба да се до­да­де и со­од­вет­на ко­му­ни­ка­ци­ја. „При­леп­ска пи­вар­ни­ца“ се из­гра­ди во си­но­ним за од­ли­чен ква­ли­тет, по­сто­ја­ност, пи­ја­ла­ци што ста­наа на­ци­о­нал­на вред­ност и по­сто­ја­на ко­му­ни­ка­ци­ја со ку­пу­ва­чи­те – ве­ли мла­ди­от Са­мар­џи­о­ски, кој на ме­сто­то ге­не­ра­лен ди­ре­ктор дој­де по пов­ле­ку­ва­ње­то на не­го­ви­от та­тко од таа функ­ци­ја, про­дол­жу­вај­ќи ја тра­ди­ци­ја­та на ус­пеш­но ра­бо­те­ње.

– Со за­ми­ну­ва­ње­­то на на­ши­от та­тко од ра­ко­вод­на­та по­зи­ци­ја во „При­леп­ска пи­вар­ни­ца“, функ­ци­о­ни­ра­ње­то на ком­па­ни­ја­та го пре­зе­дов­ме јас и се­стра ми Пан­де Са­мар­џи­о­ска. Во ком­па­ни­ја­та вла­де­ат вред­но­сти што се сле­дат уште од ос­но­ва­ње­то на фа­бри­ка­та. Ед­на од тие вред­но­сти е ква­ли­те­тот, од­нос­но да се по­ну­ди про­из­вод со вр­вен ква­ли­тет и да се одр­жи и по­на­та­му, да се по­чи­ту­ва­ат и да се при­др­жу­ва­ат по­стиг­на­ти­те стан­дар­ди. Но, ус­пеш­но­ста на ед­на ком­па­ни­ја не се све­ду­ва са­мо на ква­ли­те­тот и на про­из­во­дот. Се­меј­ни­те вред­но­сти што ги не­гу­ва­ме, но и са­ми­те вра­бо­те­ни, со нив­на­та по­све­те­ност на ра­бо­та­та при­до­не­су­ва­ат во ус­пеш­но­ста во це­лост. „При­леп­ска пи­вар­ни­ца“ во сво­ја­та ра­бо­та е по­вр­за­на и со сво­и­те парт­не­ри и со­ра­бот­ни­ци, кои во го­ле­ма ме­ра при­до­не­су­ва­­ат во на­ши­от ус­пех. Та­ка што ус­пе­хот на „При­леп­ска пи­­вар­ни­ца“ не е са­мо де­ло на ме­наџ­мен­тот, ту­ку на ком­па­ни­ја­та во це­лост – об­јас­ну­ва Са­мар­џи­о­ски.

Ме­наџ­мен­тот на пи­вар­ни­ца­та сме­та де­ка со ра­бо­та­та и со ус­пе­си­те во из­ми­на­ти­те го­ди­ни ве­ќе ги по­ста­ви­ле те­ме­ли­те на нив­на­та ид­ни­на.

– Нѐ оче­ку­ва мно­гу ра­бо­та, но­ви про­сто­ри за осво­ју­ва­ње, но­ви ви­со­чи­ни и до­стиг­ну­ва­ња. Из­ми­на­ти­те приз­на­ни­ја и на­гра­ди што ги до­бив­ме се са­мо пот­тик за тоа, та­ка што оста­ну­ва са­мо да про­дол­жи­ме со по­све­те­на­та ра­бо­та, да се при­др­жу­ва­ме кон пред­ви­де­ни­те пла­но­ви и це­ли – до­да­ва­ат од „При­леп­ска пи­вар­ни­ца“.

 

(Пишува: Александрија Стевковска
Текст објавен во 112. број на неделникот „Република“, 24.10.2014)

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Top