Тие тројца самостојно веќе одамна се втемелени во македонската музичка историја. Но, заедно оставија три вредни белези во вид на песни, кои идните генерации несомнено ќе ги нарекуваат евергрини. Роберт Билбилов, Игор Џамбазов и Тамара Тодевска создадоа совршена музичка фузија, која публиката ја обожава, а фестивалските награди ја избегнуваат.
Како дојде до соработката со Игор и со Тамара?
Билбилов: Спонтано, во секој случај. Со Тамара работиме одамна, уште од нејзиниот почеток имав среќа таа да почне со мене. Почнавме во 2001 година, бевме и на „Сунчане скале“, таму освоивме награда за песната „Дали знам“. Во 2003 година застанавме со „1003“ и по некое време се смирија страстите и повторно почнавме да работиме. Со Игор Џамбазов соработката почна на наше барање. Игор е еден од најдобрите текстописци, барем за мене, навистина вреди да се почека, некогаш е малку бавен, но знае да протолкува некои зборчиња, да направи повеќе од два стиха, да ги сврзе, што е многу ретко и тешко да се направи, а тоа е за симнување капа. Многу е лесно да напишеш каков било текст, да импровизираш, но многу е тешко да ги напишеш вистинските зборови, кои ќе допрат до слушателот и ако пејачот ги пее тивко.
Песните допреа до народот, но никако да стигнат до првото место на фестивалите…
Билбилов: Овој пат стигнавме на одличните 8., 9. и 10. место, но тоа не е знак дека песната е добра или лоша. Тоа не е поразително бидејќи е најбитно да имаш песна која ќе биде хит, која ќе се врти, која ќе остане. Да не го трошиш времето во студио попусто. Навистина не е лесно да живееш со една песна секој ден. Некогаш е убаво да ја наградат таа песна, но, сепак, јас знам дека кога слушаш 30 песни на еден фестивал, на кој сите звучат буквално исто, бидејќи е истиот спектар инструменти, само пејачот се менува, нормално е луѓето да не ја видат разликата и да направат грешка. Не сакам да кажам дека тука се направи грешка, луѓето си ја одбраа песната што им се допаднала во моментот. Некогаш може да се случи некоја песна што е добра, да не се погоди поради енергијата или слично, бидејќи некако се мешаат емоциите. Како и да е, знам дека имаме хит.
Планирате да продолжите со создавање заедно или можеби е време за пауза?
Билбилов: Ќе направиме пауза од фестивали, не дека сме разочарани, туку имаме таква стратегија. Тамара го подготвува новиот албум, моментално сме фокусирани на тоа.
Редовен си на „Макфест“ и најдобро можеш да ја почувствуваш разликата од минатите години. Како гледаш на промените во овогодишното издание?
Билбилов: Тоа е за пофалба бидејќи не е толку едноставно да го направиш сето тоа. Сепак, тоа е цел оркестар, 60 различни инструменти свират одеднаш. Тоа се луѓе кои се одлични музичари, но, сепак, имаат 30 песни кои се тотално различни. Нормално, ти можеш да ги напишеш нотите, но не можеш да им дадеш душа на тие ноти.
Тамара не е твој единствен проект. Што следува од студиото на Билбилов?
Билбилов: Во моментов работам на неколку проекти што се завршени. Во принцип, изминатиов период беше многу бурен. Сега треба да се појави нова песна на Сара Мејс, се надевам дека таа песна ќе биде добра и слушана бидејќи, пред сѐ, е радиохит. Тие што се разбираат во ритам, ќе видат колкава разлика има во ритамот, каков експеримент има, но, сепак, добар за слушање, а тежок за правење. Потпишав договор и со Соња Мембрењо од Бугарија, деновиве треба да излезе видеоспотот за новата песна, кој изгледа светски. Подоцна ќе го работиме и целиот нејзин прв албум.
Засега не доби место меѓу песните што се субвенционирани од државата, но веројатно планираш повторно да се обидеш. Како гледаш на тој нов чекор за помош на музичарите?
Билбилов: Тоа е одличен чекор. Во првиот круг имаше некои недоразбирања и дупки во законот, што е и нормално. Секогаш има луѓе што ги размислуваат и ги фаќаат тие дупки, се надевам дека тоа ќе се исправи бидејќи има категории и во тие категории ако некој пејач има повеќе концерти или настапи, а, се разбира, дека секогаш ќе има некој подобар и може да се случи некои пејачи поради таа категорија никогаш да не можат да земат песна, а тоа би било апсурд. Треба да се избира песна, а не категорија пејач. Ако имаш добра песна, имаш субвенции, ако немаш добра песна, биди кој сакаш, немој да ја труеш публиката, дај ѝ добра песна. Кога македонската естрада беше во една криза, во период кога ништо не функционираше, ние, авторите, продолживме, ние бевме последните херои што се обидуваа да ја вратат естрадата. А, сите што спиеја тогаш, сега се разбудија и сега ајде ќе правиме песна. Нормално, секој е гладен, жеден за песна, за пари, бидејќи некои егзистираат од тоа, но дајте прво да ја вратиме естрадата во првобитната состојба бидејќи навистина имаме квалитетни пејачи, текстописци, композитори, аранжери. Треба да ни завидуваат, треба да се споредуваат со нас, да речат дека Македонија навистина има квалитет. Треба само да им дадеме акцент на некои луѓе да одат напред, после тоа ќе има простор за сите.
Кога ќе се тргне настрана работата, што останува за Роберт?
Билбилов: Среќен сум во секој сегмент од животот, онолку колку што треба да бидам, во одредени дози. Сепак сум уметник, уметникот секогаш си бара начин како да не му биде убаво. Ние уметниците сме такви, деструктивни, но среќен сум, правам убава музика, тоа најмногу ме исполнува. Луѓето ја кажуваат својата емоција, тоа што го чувствуваат, во песните што ги правам и тоа ми причинува задоволство.
(Пишува: Марина Костовска
Текст објавен во 94. број на неделникот „Република“, 20.06.2014)
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.