5 мај 2015 година и 15 март 2016 година. Една работа ги спојува двата датума. При првиот, СДСМ на насилни протести сакаше да влезе во Влада и повреди повеќе од 30 полицајци. Еден од обвинетите социјалдемократски хулигани во текот на судскиот процес се вадеше дека бил пијан, биле и многумина со него. Истовремено, само 30 километри посеверно, границата илегално ја поминуваа терористите од Диво Насеље… На 15 март 2016 година, или 10 месеци потоа, партијата не сакаше да смени ништо, најмалку најавениот протест. Не ги премисли ниту фактот што минатата вечер македонската граница насилно ја поминаа повеќе од илјада емигранти. Единствената разлика беше што овој пат се работеше за јужната граница. Терористите меѓу емигрантите не се исклучуваат, за жал…
Очигледно, кога влогот е огромен и претпоставува сигурен пораз на избори, средствата не се избираат. Целта е повторно одложување, во недоглед, а се игра на картата на фаќање на противникот на кондиција. Проблемот е поголем затоа што нема ниту кондиција, ниту програма. Една работа е остварена. На 5 мај треба да се влезе во Влада, сега 10 месеци потоа се таму. И толку…
За нивна жал, министрите им се анти-реклама и суров најавен урнек за тоа како го замислуваат одмаздничкото владеење. Дополнителните министри, пак, се покажаа како дополнителен проблем за имиџот на партијата. Уште поголем проблем е што во текот на изминатите десет месеци бомбите се трансформираа во патетични петарди, а СЈО и Јанева потонаа со „Титаник“ и целосно политички и правно се девалвираа самите себеси. Ги дозакопа гевгелискиот интерес за смоквите во Мрзенци, кој го засени правото. Беатификацијата на Јанева ќе почека, а лидерот Заев ќе ја менува религијата. Не, нема да оди во ислам, иако, според најавите за нов Рамковен, албански од градинка за Македонците и прокламираната одбрана на убијците од Смиљковско Езеро, дефинитивно, му лежи. Сепак, воден од моментниот интерес што налага спас од дебаклот наречен пораз на избори, спасителот од Муртино, очигледно, има амбиција да стане бокор, вуду-волшебник. Настрана, одамна ги знаеме неговите канибалистички афинитети и лично прокламираната желба за јадење живи луѓе, толку карактеристична за зомбијата. Сега, целта е едноставна и јасна – оживување на одамна политички мртвата партија и нејзиниот самоубиен рејтинг…
Бокорот Заев и оживувањето на мртвата партија
Не залудно, уште помалку случајно, СДСМ на протестите против Уставниот суд се „приклучи“ токму на планираното бдеење. Уште еден религиски мотив поврзан со испраќањето на душата на покојникот, чин на кој социјалдемократските некрофили не можеа да му одолеат. Проблемот е во фаталната привлечност кон мртвото ткиво, па макар било и поим како бдеењето.
Според принципите на западно-африканската вуду-религија мртов човек може да биде оживеан само од бокор или волшебник, а според новокомпонираната социјалдемократска вуду-религија може да оживее и мртва партија. Маѓепсничките квалитети на Јанева се покажаа како утопија, па сега сите надежи се полагаат во зомбијата, кои, пак, се контролираат само од страна на бокор бидејќи тие не се во состојба свесно да донесуваат одлуки. Во нашиот случај, бокорот ја менува улогата. Де Заев, де Сорос. Во рамките на западноафриканската вуду-традиција постои астралното зомби, дел од човековата душа заробен од бокорот што ја користи со цел да ја засили својата моќ. Астралното зомби вообичаено се чува во шише, кое бокорот може да им го продаде на своите клиенти како амајлија за среќа, излекување од различни болести и успех во работата. Заев, пак, душата на своите зомбија ја чува во шест папки со снимени разговори. 1.050.000 на број. Не залудно, за време на протестите пред Уставен, тој гордо најави „Овие граѓани се иднината на РМ“. Настрана што, како и секогаш, ги подели граѓаните на ваши и на наши, неговиот проблем е реален и е ист како и тој во вуду-религијата, каде што постои верување дека по некое време Бог ја зема душата назад и поради тоа зомбито е привремено духовно битие. Истиот временски проблем го има и СДСМ, кој е свесен дека по избори, ниту еден граѓанин веќе нема да му верува. Уште два и пол месеци ќе го злоупотребува нивното телесно присуство на протести и на профилите на „Фејсбук“ и на „Твитер“. По 5 јуни, сѐ е залудно…
Општествени прошетки на зомбија во Македонија
Општествените прошетки на зомбијата редовно се одржуваат во некои земји. Понекогаш се само дел од надреалистичката уметност, но често се користат и како политички протест против властите. Во Македонија, пак, ги има секогаш кога СДСМ и нивните НВО ќе посакаат да предизвикаат криза или, во конкретниот случај, одложување избори.
Специфика на Македонија е и фактот што секоја НВО си има свој бокор или волшебник, чијашто крајна цел е да се приклучи кон зомби-врхушката лоцирана на „Павел Шатев“. Живи, иако зомби-докази за кажаното се трансформациите на Најчевска, Димова, Царовска, Поповски, Адеми и на ред други лидери на НВО и дежурни подбуцнувачи, кои откако си го одработија своето раскошно си се вгнездија во раководството на партијата. Истото се однесува на дузина „независни“ суштества од новинарската фела, кои добија и пратенички мандати и раководни функции. Сите добро одработиле за партијата за да ги заслужат придобивките. Хаитско-креолскиот термин „зомби“ фигуративно се користи за да се означи човек под хипноза, несвесен, но кој, сепак, може да се движи и да реагира на надворешните дразби. Ако може да оди на протести, уште подобро… Ова е и основната мисија на македонските филијали на зомби-НВО, кои заедно со медиумските роднини, јуришнички работат на перењето мозоци и на создавањето на грдата слика за државата. Па кој ја купи – купи, кој не – здравје. Секоја придобиена душа значи и поголема шанса за лезет од партиската погача. Во најмала рака, ќе ве вработат како министер, советник во МВР без никаква квалификација или, уште подобро – директор на Дом за доенчиња. Барем до 5 јуни 2016 година…
Трамвајот наречен желба за одложување избори
Желбата на врхушката на партијата, иако тешко остварлива, е едноставна и се вика одложување избори. За да ја остварат својата потреба , пак, им треба поддршка, но и камуфлажа дека не се работи за пусто одложување. За тоа им треба причина што ќе им ја продадат барем на своите гласачи – за тие, како и секогаш, да одработат за нив. Денес ќе биде Уставниот суд, утре Ставрески ќе трошел многу пари, задутре Иванов бил лош со емигрантите, прекутре… И така до недоглед, или до одложување. А за реализација ви треба живо месо за протести, чиишто души треба да ги инфицирате со лажни сомнежи и причини за излегување на улица. Веројатно, не е лесно да имате цел истребување на политичка констелација, особено кога таа со полна пареа работи за подобрување на условите за живот на сопствената нација. И тука си се тешите со паралела и со пример во светските трендови. Макар филмски, нели…
Не залудно, зомби-фантастиката во моментов претставува важен хорор-жанр, кој се занимава со истребувањето на цивилизацијата. Секогаш, мнозинството се претвара во зомби. Чудовиштата, како и одредени лидери, најчесто се крволочно жедни по човечко месо, но особено омилен им е човековиот мозок. Според ова, особено со мозоците, јасно е дека опозициските стратези, очигледно, се одушевени од зомби-идеологијата. Понекогаш, пак, самите зомбија се жртви на измислена пандемска болест, која ги воскреснува мртвите или ги принудува живите да се однесуваат на тој начин, но најчесто причината поради која настанала болеста не е дадена во приказната. И овде, паралелата со дејствувањето на јуришниците на СДСМ е повеќе од очигледна. По правило, вистината секогаш се извртува, а реалната причина зошто се протестира отсуствува од опозициската прикаска. Имате само лажни, еднострани толкувања смислени во партиската кујна. Често, конкуренција на кулинарите од СДСМ се гастрономите од филијалите на Сорос, кои даваат сериозен придонес во грдиот вкус на зомбификацијата на конечниот производ. Истражувачите на потеклото на прикаската за зомби-ефектот кај луѓето најчесто однесувањето на божемните зомбија го поврзуваат со употребата на одредени психотропни супстанции во регионите од каде што изворно потекнува вуду-културата. Во македонскиот случај, дефинитивно не се работи за нервотоксинот тетродоксин. Сепак, учеството на супстанцијата на која се вадеше еден од обвинетите за нападот врз полицајци на 5 мај 2016 година, беше очигледна кај експретседателот на фондацијата на Сорос на 15 март годинава, а најизвиканото новинарско чедо на протестите, без разлика што е без еден ден новинарско искуство во себе и поседува пароним на египетски бог, е познато по употребата на канабисот. Можеби, сепак, теоријата за настанокот на зомбијата на харвардскиот етноботаничар Вејд Дејвис држи само за дел од лидерите на НВО, 75 на број, кои некогаш кога СДСМ ќе дојде на власт не ќе можат да се нарекуваат невладини…
Каракамишева – Јовановска: Според обредниот карактер на фазата, крајот им е се поблискуПротестите се задолжителна, а во последно време и единствена алатка на политичко дејствување на СДСМ, вели проф. д-р Тања Каракамишева – Јовановска од Правниот факултет во Скопје, според која, во недостиг на паметни и, за граѓаните, потребни проекти, решенија, идеи и насоки за подобар и за поквалитетен живот, СДСМ го одбира од граѓаните најмалку посакуваното сценарио на политичко дејствување – исполнето само со протести, дестабилизација, немири, институционален и граѓански линч, одмаздољубивост, омраза, лаги, манипулации, дезинформации итн.
Каракамишева – Јовановска: Овие елементи им се замена на тоа што го бараат граѓаните од нив, а што тие никако не го прават – квалитетна политичка и економска понуда и програма. Во недостиг од квалитетен кадар, во недостиг од идеи и проекции, визии и замисли за развој и за унапредување на државата и на стандардот на граѓаните, СДСМ е фокусиран на мерење улици за протести и на бркање луѓе од работа. Од друга страна, раководството на СДСМ покажува иницијатива и за една друга активност поврзана со внесување нови религиозни обреди и ритуали во политиката. Протестот што го одржаа пред Уставниот суд го завршија со полноќно бдеење, демек за спас на Уставот и на македонскиот уставен поредок. Партијата што две години најбрутално ги гази темелните вредности на уставниот поредок, партијата што секојдневно се мајтапи и прави шеги на сметка на човековите слободи и права на неколку илјадници македонски граѓани, партијата што во најбрутална форма ги поткопува темелите на македонските уставни институции, и што на секаков можен начин се шегува со меѓународниот углед на државата, сега, види те молам, ќе бдеела демек за воскреснување на сѐ што до сега погази и уништи. Ама пред да се случи фамозното бдеење, идејата им била прво малку да пробладаат пред политичките институции што ги погазија, според редоследот по кој почна нивното уривање (Влада, Собрание, Уставен суд). Крајот на партиското бладање се случи пред Уставниот суд каде што бладањето го конвертираа во ритуално бдеење. Македонската социјалдемократија, во својата комплетна политичко-идеолошка дезориентираност и целосна замаеност, почнува нов процес на промовирање на религиозните обреди за политички цели.
Според религиозната обоеност и обредниот карактер на фазата, крајот им е сѐ поблиску. Се чини дека се сосема на крај да издишат и да се трансформираат во зомби-партија. Бдеењето е партиска симболика на состојбата во која се наоѓа нивниот ум и нивниот дух. Место зрела акција и партиска програма со рационални и издржани решенија, СДСМ им нуди на граѓаните зомби-политика. Место политички, економски и социјални идеи и визии за прогрес на државата и на граѓаните, СДСМ реши да нуди квази-успенија, бесмислени политички псалми, и надгробен политички живот. Оваа поврзаност на раководната структура на СДСМ со бдеењето како вид религиозен обред е во тесна врска со психолошката состојба во која се наоѓа човек пред да умре. Болниот човек пред да се соочи со смртта одненадеж добива голема енергија, која секогаш е лажна, но, сепак, му дава кураж дека можат да се случат чуда. Човекот влегува во надеж на оздравување и на продолжување со животот. Иако таа енергија трае релативно кратко, човекот остава впечаток дека е подобро и дека може да функционира нормално. За жал, поблиското семејство ја знае вистината. Знае дека тоа е последната сила на душата, која многу брзо ќе исчезне, по што следува вистинскиот крај. Така е и со раководството на СДСМ. И тоа е свесно дека политичкиот крај им е пред порти, поради што со последните атоми енергија, претсмртно, решаваат да се приклучат кон процес што и самите се свесни дека нема никаква здраворазумна логика. Но, тоа е последната енергија на ова раководство. По нејзиното канализирање во ритуалното бдеење, природно ќе замине во историјата како испуштена душа. Мора да се издржи и оваа игра на целосно колабираното раководство на СДСМ. Не треба да се падне на нивните последни провокации. Треба мирно и достоинствено да се испрати душата на покојникот.
Пишува: Љупчо Цветановски
(Текст објавен во 185. број на неделникот „Република“, 18.03.2016)
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.