| четврток, 6 декември 2018 |

Револуциjа во автомобилската индустриjа

На авто­па­тот во бли­зи­на­та на ае­ро­дро­мот во Шту­тгарт авто­мо­бил­ска­та ком­па­ни­ја „Мер­це­дес-Бенц“, ко­ја освен авто­мо­би­ли про­из­ве­ду­ва и во­зи­ла за транс­порт, го прет­ста­ви пр­ви­от се­ри­ски про­из­ве­ден ка­ми­он „актрос“, кој има авто­но­мен ре­жим на ра­бо­та

Со пре­зен­та­ци­ја­та на на­чи­нот на функ­ци­о­ни­ра­ње пред го­лем број прет­став­ни­ци на ме­ди­у­ми­те, „Мер­це­дес“ до­би доз­во­ла од гер­ман­ски­те вла­сти да го пу­шти во упо­тре­ба це­ли­от си­стем за овој тип ка­ми­о­ни во се­ри­ско про­из­водс­тво.

Име­но, „мер­це­дес актрос“ ќе мо­же да се дви­жи по авто­пат без да го упра­ву­ва во­зач, кој, се­ка­ко, мо­ра да би­де во ка­би­на­та за да мо­же да ја пре­зе­ме кон­тро­ла­та над во­зи­ло­то во се­кој мо­мент.

Mercedes-Benz-Actros-001

По­ве­ќе­сен­зор­ска­та фу­зи­ја, во ком­би­на­ци­ја со до­ка­жа­ни­те си­сте­ми за без­бед­ност и со си­те сен­зо­ри од но­ва­та ге­не­ра­ци­ја што се ве­ќе вгра­де­ни во по­стој­ни­те ка­ми­о­ни на „Мер­це­дес“, овоз­мо­жу­ва овој тип во­зи­ла, кои, исто та­ка, се опре­ме­ни и со комп­лекс­ни­от си­стем за авто­мат­ско упра­ву­ва­ње, по­сто­ја­но да го сле­дат це­ли­от про­стор пред ка­ми­о­нот и са­ми да пре­зе­мат кон­тро­ла и упра­ву­ва­ње во одре­де­ни си­ту­а­ции. Тоа му овоз­мо­жу­ва на во­за­чот да ги трг­не и ра­це­те и но­зе­те од ко­ман­ди­те и од упра­ву­ва­чот без ни­ка­ков ри­зик.

Mercedes-Benz-Actros-002

На те­стот се пре­зен­ти­ра­ни по­ве­ќе си­ту­а­ции во со­о­бра­ќа­јот ка­де што си­сте­мот се по­ка­жа бес­пре­ко­рен и не­ма­ше ни­ту ед­на гре­шка. Вед­наш штом ќе се вклу­чи во со­о­бра­ќај на авто­пат, тој му ука­жу­ва на во­за­чот де­ка мо­же да ја пре­зе­ме авто­ном­на­та ра­бо­та и со ед­но обич­но при­ти­ска­ње на та­стер да се акти­ви­ра и да го про­дол­жи дви­же­ње­то. „Мер­це­дес актрос“ во тој
мо­мент бес­пре­кор­но ја др­жи сво­ја­та ли­ни­ја на дви­же­ње и го одр­жу­ва оп­ти­мал­но рас­то­ја­ни­е­то со во­зи­ла­та пред не­го. Ако рас­то­ја­ни­е­то се на­ма­ли, тој ги ко­ри­сти со­пи­рач­ки­те. До­кол­ку пред не­го има до­вол­но про­стор, за­бр­зу­ва до бр­зи­на­та спо­ред ус­ло­ви­те на па­тот или огра­ни­чу­ва­ње­то.

До­кол­ку во­за­чот има по­тре­ба да се иск­лу­чи од авто­па­тот или има си­ту­а­ци­ја ко­га се из­ве­ду­ва­ат ра­бо­ти на па­тот, си­сте­мот му пред­ла­га на во­за­чот да го пре­зе­ме упра­ву­ва­ње­то на во­зи­ло­то.

Ка­ми­о­нот го прид­ви­жу­ва мо­тор со 12,8 ли­три и со си­те до­ка­жа­ни си­сте­ми за по­мош и за без­бед­ност. Тие си­сте­ми се по­вр­за­ни со сен­зо­ри­те што се вгра­де­ни во ка­ми­о­нот, вклу­чу­вај­ќи ги и си­сте­мот за авто­мат­ско упра­ву­ва­ње со по­ве­ќе ра­да­ри и сте­ре­о­ка­ме­ри­те. Си­те овие си­сте­ми се са­мо­стој­ни и не е по­тре­бен ин­тер­нет за нив­но ко­ри­сте­ње.

Mercedes-Benz-Actros-007

Се­пак, овој си­стем не е на­пра­вен за да би­де за­ме­на за во­за­чот во во­зи­ло­то ту­ку за да му по­мог­не во упра­ву­ва­ње­то и да го од­мо­ри во мо­но­то­ни­те и дол­ги де­ло­ви од во­зе­ње по авто­пат. До­кол­ку на авто­па­тот не­до­сти­га­ат оз­на­ки или, пак, вре­мен­ски­те ус­ло­ви не доз­во­лу­ва­ат авто­ном­но упра­ву­ва­ње, са­ми­от си­стем со свет­лос­ни и звуч­ни зна­ци му ука­жу­ва на во­за­чот да го пре­зе­ме упра­ву­ва­ње­то. До­кол­ку во­за­чот го иг­но­ри­ра тоа од кои би­ло при­чи­ни, то­гаш са­ми­от си­стем са­мо­стој­но и без­бед­но го за­пи­ра ка­ми­о­нот.

Око­лу две тре­ти­ни од со­о­бра­ќај­ни­те не­сре­ќи на то­вар­ни­те во­зи­ла во све­тот се слу­чу­ва­ат по­ра­ди чо­веч­ки фа­ктор. За­доц­не­то со­пи­ра­ње, из­ле­гу­ва­ње од сво­ја­та лен­та, сон­ли­вост, одв­ле­ку­ва­ње на вни­ма­ние и слич­но се чест слу­чај на авто­па­ти­шта­та. Со овој си­стем што го раз­ви „Мер­це­дес“ тоа ни­ко­гаш не­ма да се слу­чи би­деј­ќи тој е аги­лен, кон­цен­три­ран, от­пу­штен и ра­бо­ти бес­пре­кор­но.

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Top