Како се случи годинава на „Манаки“ да те гледаме во дури четири филма?
Коцев: Епа, Марфи – нема, нема, па кога ќе се зареди. Прво, „До Балчак“, тоа е големата, главна улога и големиот филм, потоа една епизода кај Митриќески, која не сум сигурен дали останала во монтажа, обично многу од епизодите се подоцна исечени, скратени, поради времетраење и континуитет, но мислам дека не е мојата, потоа студентски филм на Дина Дума и има еден филм за Букурешкиот договор, играно-документарен филм на Илија Пиперковски, кој не сум сигурен дали е завршен, не сум се чул со него, но имаше најава дека ќе биде промовиран на Манаки, така што оваа година, веројатно, ќе бидат четири филма…
Имаш ли и четири костуми?
Коцев: Замисли да требаше, па банкрот! Спонзор, спонзор! (се смее)

„До балчак“, како и „Трето полувреме“, е долгоочекуван филм, а и тој својата промоција ќе ја има на фестивалот „Браќа Манаки“. Имаш ли трема затоа што повторно првпат ќе биде прикажан пред битолчани? Сепак, знаат да бидат малку незгодни како критичари.
Коцев: Па, види, не можат да ми ја прекинат претставата, сепак е филм, па не се грижам. Значи, не можат да ме маваат со домати, затоа што не сум на сцена (се смее). Да, битолчани се со многу истенчен вкус, не само поради „Манаки“, туку воопшто тој град е со таков дух, но ние веќе се спријателивме. Тој филм го снимавме таму и останавме четири месеци, па веќе сме на „ти“ со битолчани.
Иако сѐ уште го немаш погледнато филмот, неколку пати изјави дека имаш големи очекувања за него. Во една пригода рече дека еве, иако се случи така, и со помал хонорар не ти е криво што си во него…
Коцев: Тоа беше филм што имаше многу поголем буџет од другите наши филмови, но и чинеше многу, па така што… Не, не ми е битен хонорарот, воопшто. Сега ме прашаа и дали ќе одам во Битола бидејќи продукцијата сѐ уште не е раздолжена со нас и многу колеги во знак на протест нема да одат, јас реков дека има адвокати, има суд и извршители за тој долг, а тоа, па, и не е некој долг што ќе нѐ направи сиромашни. Нас може да нѐ направи сиромашни само лош филм. Да не отидам на тој филм за мене е исто како да не сакам да си го видам детето затоа што сум се потскарал со жената.
Веруваш во филмот, заслужува ли, навистина, да замине на „Оскар“.
Коцев: Да, верувам во филмот, но којзнае, да се стигне до „Оскар“ е многу тешка работа и не верувам во тоа…

Значи, не е до филмот?
Коцев: Има врска со филмот, но многу малку зависи од него. Тоа се лоби-групи, пари, лобирање… Како што ми објаснуваше претседателот на филмски работници минатата година, ние треба да го пратиме филмот, па во тековното време до доделувањето на наградите „Оскар“ треба да го гледаат, да речеме, од сто членови на академијата, повеќе од педесет, па дури тогаш да оди во селекција за „Оскар“. Значи треба да оди по фестивали, да доаѓаат да го гледаат, да биде евидентирано дека биле на фестивалите, значи многу, многу е тешко тоа…
Како го издржа снимањето. Тоа се четири месеци со брада, коса, шминка, комитска облека, сето тоа тежи…
Коцев: Со сопругата сега прегледувавме некои фотографии и кога се видов со мустаќи, брада, коса… Брадата во филмот и не ми е многу голема, но меѓу снимањата, на пример, некогаш немав паузи од по една недела, десет дена, кога ќе пораснеше многу, а не смеев да ја чепкам. Ѝ велам на сопругата како си ме трпела, види ме каков сум, како оној од цртаните, Јосемити Сем… Но, тоа го заборавивме бргу, бргу, мојата брада беше таква четири месеци снимање и еден месец потоа, во случај да не имаме пропуштено нешто, и претходно уште три месеци сигурно, додека да порасне, значи осум-девет месеци, но тоа ми стана дел од живеењето. Воопшто не е проблем што имав брада, ниту, пак, им бев чуден на тие до мене кога ќе ме видеа, исто како кога ќе ме видат луѓето слаб и ме прашуваат дали сум добар. Добар сум, викам, се држам.

Би се снашол ли во тоа време, би бил ли толку активен?
Коцев: За време на снимањето со паметот долго време бевме префрлени во тоа време, така што, да, да, би бил токму таков, револуционер.
Во последно време беше актуелен со претставата „Не се клади на Енглези“. На што работиш во моментов?
Коцев: Во моментов работам на еден текст, кој, сигурно, сите го знаат, а јас првпат кога го прочитав ме шокираше, т.е роман, „Мајсторот и Маргарита“ на Булгаков, го работиме со наш македонски режисер што живее во Москва, Иво Поповски. Тоа е еден од приоритетните проекти на МНТ и верувам дека ќе имаме одлична претстава, но не сум сигурен кога ќе излезе премиера затоа што материјалот е многу обемен и ние не знаеме, ќе потрае сигурно, но ќе биде одлично.
Некако сите овие проекти се посериозни, се наѕира ли нешто повесело од тебе или ќе чекаме до следната „Бубамара“?
Коцев: Повесел проект во моментов… Па, стигаат повеќе понуди од продукции, но секоја година одбивам поради нешто, оваа година одбивам затоа што снимам филм во Словенија и во Србија. Тоа е филмот „Биќемо прваци света“ на Дарко Бајиќ за 1970 година, кога Југославија станала светски шампион во кошарка. Имам една епизодна улога, мала е по значење за филмот, но за мене е голема улога затоа што, сепак, тоа е странска продукција и може да отвори некои други врати. Тоа се истите продуценти од „Монтевидео“.

Што се случува со твоите стендап-настапи?
Коцев: Во Белград и во Љубљана имам договорени стендап-настапи, неодамна бев во Љубљана на еден голем фестивал „Панч-фестивал“, а сега сум на „Стендап-фест“ во Србија. Така што, додека снимам на Бледско Езеро во Словенија, Љубљана ми е блиску.
Претпоставувам на настапите зборуваш на српски, како ти оди?
Коцев: Се гледав на снимка, ми прати продуцентката, публиката ужива, нема јазична пречка, но јас не сакам да го објавам на социјалните мрежи затоа што ќе ме искинете за мојот српски јазик. Јас сите вечери ги отворам со тој муабет, да ми извинат бидејќи тоа не ми е мајчин јазик, а јас сум најстрашната варијанта. Јас сум од Куманово, а таму има просрпски влијанија и ние мислиме дека знаеме српски, тоа е уште пострашна варијанта.
Те има во многу проекти, многу филмови, сметаш ли дека лицето е нешто што може да ѝ здодее на публиката, дека може да се потроши?
Коцев: Нема рецепт за тоа, не можеш да кажеш мислење. Еве ова лето помислив, види во последните четири години имаше по некој филм, макар серија, епизода, а сега ништо, можеби толку од мене. Потоа се јави македонската копродукција што беше со Србите, ми се јавија за филмот, така што во моментите на разочарување доаѓа нешто убаво. Тоа си тече, не знаеш што ќе ти се случи воопшто. Секако, ликот е потрошен материјал и, воопшто, креативноста, тоа посебно го забележувам во однос на стендап-комедиите. Токму поради тоа настапувам многу ретко бидејќи никаде не сакам да отидам со ист материјал. Друго е група, одат во клуб, имаат 50 песни и ги свират, никој не ги гледа и потоа се чудат зошто нема аплауз, па затоа што не им е изненадувачки. Јас сум чесен кон публиката. Таму тоа се чувствува најмногу, затоа што си сам и ти треба многу материјал, а ефективен. На пример, ќе напишам 20 страници, па кога ќе фатам да кратам останува една страница беден текст, кој допрва треба да се шмиргла. На еден од последните стендап-настапи во еден дом на култура, во еден град во Македонија, директорот и градоначалникот ме замолија да направам два. Јас реков не. Ми велеа дека сум будала, дека можам да земам пари, токму поради тоа одбив, мене тоа нема да ме направи богат што ќе земам пари, а јас ќе се вложам 100 проценти на првиот перформанс, а на вториот ни 50, изморен и со стар материјал, кој не ми е предизвик, и некако тоа ми се виде нечесно.
(Разговараше: Марина Костовска | Фото: Александар Ивановски
Текст објавен во 106. број на неделникот „Република“, 12.09.2014)
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.


