Јован Веселиновиќ е истакнат балетски играч на Народно позориште од Белград. Тој на јубилејното издание на Мајските оперски вечери гостуваше во Македонската опера и балет, а неговото присуство го искористивме за разговор… Роден е на 2 ноември 1982 година во Белград, завршил во белградското училиште „Луј Давичо“, а потоа и четири години во Монте Карло на Академијата за класичен балет „Принцеза Грејс“ (Princesse Grace) во класата на Марика Безобразова. По завршувањето на образованието се вработува во Народно позориште во Белград, каде што ги толкува главните улоги во „Лебедово езеро“, „Жизел“, „Дон Кихот“, „Заспаната убавица“… и многу други. Добитник е на наградите: „Димитрије Парлић” за балетот „Шест танци” и „Step lightly”; наградата на Народно позориште за улогата во „Бајадера“; награда на Фондацијата „Милорад Мишковиќ“, како и наградата „Терпсихор” за 2013 година за остварени улоги од репертоарот на Народно позориште во Белград одиграни на матичната сцена или на гостување на други сцени во текот на една сезона, а кои се издвоиле според техничкиот или уметничкиот квалитет.
Како балетски уметник и солист на Народниот театар во Белград сте толкувале безброј улоги на Вашата матична сцена, но и како гостин во странство. Како се подготвувате за улогите? Имате ли некоја посебна техника?
ВЕСЕЛИНОВИЌ: Постојат многу различни улоги и, се разбира, секоја има свој посебен начин на подготовка. За некои претстави, едноставно, е доволно да доаѓате на проби и да ја вежбате претходно поставената кореографија, додека некои бараат вложување труд и работа надвор од салата и многу размислување, преслушување на музиката сѐ додека не се најде вистинскиот начин за интерпретација на улогата. Нема некоја посебна техника, станува збор само за дисциплина.
Во Македонската опера и балет настапивте во „Лебедово езеро“, а сега повторно гостувате во „Клеопатра“. Лесно ли одеше соработката со ансамблот на МОБ?
ВЕСЕЛИНОВИЌ: Соработката со МОБ секогаш ми претставувала огромно задоволство. Кога човек ќе дојде некаде на краток престој сѐ му изгледа убаво и потоа, како што поминува времето, почнува да забележува некои други нешта, додека овде го нема тоа. Првпат дојдов во 2012 година, а оттогаш наваму доаѓав повеќе пати на гостување и секогаш се чувствувам како да сум дома и секогаш сѐ беше на високо професионално ниво. Да не зборувам за тоа колку луѓето од овој ансамбл се дружељубиви и забавни и колку убаво се дружиме надвор од Балетот.
Образованието го здобивте во Белград и во Монте Карло. Дали, според Вас, е неопходно да се надгради образованието на еден уметник во странство и зошто?
ВЕСЕЛИНОВИЌ: За мене беше неопходно да се надградам бидејќи мошне доцна почнав да се занимавам со балет. Но, сметам дека не е неопходна надградбата во секој случај бидејќи има многу танчари што завршиле образование кај нас, а станале првенци на балетот. Но, сепак, би требало барем малку да се престојува во странство, да се почувствува тој начин на работа, таа посветеност на својата работа. За жал, нашите училишта функционираат според некој стар принцип, кој вели дека е доволен еден час дневно, евентуално два. И, всушност, најголемиот проблем на училиштето е тој што ако ученикот веќе е доволно лош, не се презема ништо за тоа прашање, туку со наталожување на проблемите од година во година станува сѐ полош и полош.
Со оглед на фактот дека од најмали нозе сте се образувале за балет, што претставува за Вас балетот? Како го доживувате? Што чувствувате кога сте на сцена?
ВЕСЕЛИНОВИЌ: Балетот е една мошне чудна уметност. Во исто време можам да се чувствувам слободен, но и врзан, можам да се чувствувам фантастично додека ме боли секоја коска на телото и така во недоглед. Тоа е една машинерија што бара голема желба, огромно одрекување, огромна дисциплина, огромно трпение, а, сепак, да бидете среќни.
Добитник сте на повеќе награди за Вашите улоги и за техничкиот и уметнички квалитет. Ве радуваат ли наградите? Дали ги доживувате како задоволство или обврска?
ВЕСЕЛИНОВИЌ: Наградите, се разбира, претставуваат големо задоволство бидејќи се потврда дека тоа што сум го работел, сум го сработил добро. Но, со нив доаѓа и одговорност бидејќи носителот на наградата мора секогаш да биде на високо ниво во извршување на задачите. Но, со оглед на тоа дека патот до наградата е доволно тежок се претпоставува дека добитникот ќе продолжи понатаму и дека нема да назадува, така што наградите може да бидат и добар ветер в грб.
Разговараше: Невена Поповска
(Текст објавен во 249. број на неделникот „Република“, 9.6.2017)
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Последни
-
Сензационално: Северина се разведува од Игор, поради познатата водителка!
-
Фатална сообраќајка кај Струмица: Со „Корса“ излетал од патот, загинал на лице место
-
Шон Пен во Истанбул: Ќе снима документарец за убиениот новинар Џамал Кашоги (видео)
-
Димитров: Зборовите „нација со комплекс“ се извадени од контекст