Весела Богдановиќ е одделенски наставник во ОУ „Кочо Рацин“ во село Ивањевци, Могила, и е една од педесетте најдобри наставници во светот. Богдановиќ своите први чекори кон квалитетно образование ги направила со фондацијата „Чекор по чекор“, кога како студент, во 2000 година присуствувала на обуката во основните училишта во Македонија. Оттогаш, таа е најдобриот застапник на методологијата која е насочена кон детето и извонреден ентузијаст, кој постојано се усовршува и во својата секојдневна практика применува најсовремени наставни методи. Нејзините ученици секојдневно истражуваат, учат низ игра и учат со помош на информатичката технологија, како да се наоѓаат во некое одлично училиште во високоразвиените земји.
Годината што изминува ќе ја паметите по многу работи, но најмногу по изборот за педесетте најдобри наставници во светот. Многумина ученици им завидуваат на Вашите ученици бидејќи им предава една од најдобрите педесет наставници во светот. Ве обврзува ова признание?
БОГДАНОВИЌ: Моите ученици и нивните родители како и учениците и родителите на дечињата од претходните генерации низ изминатите 13 години, се мои партнери кои со срдечност ги прифаќаат моите идеи и секојдневно ја поддржуваат и ја охрабруваат мојата работа. Признанието „Глобал тичер прајс“ е наш заеднички успех. Не би можела да речам дека ова признание ме обврзува на некој начин затоа што љубовта кон професијата во која се посветувам 24 часа со огромно задоволство, е токму таа која лично и силно ме обврзува да креирам и да реализирам креативна настава независно од наградите и признанијата. Сѐ што имам како идеја, изработка, позитивно и негативно искуство при примена на идеи на час, ги споделувам јавно, секогаш со напомена дека тоа се мои искуства кои секој може да ги користи доколку му одговараат во целост или да ги приспособи во својата примена, според бројот на деца и според условите за работа. Особено внимание посветувам и сум посветувала на соработка со огромен број колеги со кои секојдневно комуницирам во насока на размена на идеи и заедничка работа на барање најдобри универзални решенија. Бројот на креативни наставници во нашата земја, во соседните и во далечните земји е навистина голем, а јас уживам што токму тие се моите најголеми поддржувачи.
Какви се часовите на една од педесетте најдобри наставници на светот?
БОГДАНОВИЌ: Учениците се мои партнери и во креирање на наставниот процес. Нивните идеи за реализација на наставните содржини и за примена на нестандардни материјали се бесценети, а тие секогаш уживаат кога наставникот ќе ги испочитува и ќе ги праша за идеја или за мислење. Досега не постои напишана методика на работа која подобро ќе може да го насочи наставникот кон квалитетна работа од желбите и од потребите на децата. Во нашата училница нема натпревар. Секој миг го користам за воспитување, соработка, заемна помош и за радување на туѓиот успех како на свој. Реупотребата и комбинациите на веќе подготвени и претходно употребени дидактички материјали се тајна за обезбедувањето богата, стимулативна средина за учење во секое време. Методот на визуелна и сензомоторна стимулација или методот на учење преку стимулативни дидактички поставки се личен белег и составен дел на сите наши активности. Методот „изненадување“ е уште една магична алатка која многу ми помага за привлекување и насочување на вниманието на децата во насока на воочување и анализа, учење преку игра, заклучување по аналогија и реализација на цели со слободна разработка на почетни идеи. Принципите на достапност на различни средства, актуализацијата, изборот, самоуправување на личноста и кооперативноста, се принципите што овозможуваат наставниот процес да дозволи градење на клучните компетенции на 21 век кај децата од најмала возраст. Методот „ненаметливо наметнување“ е всушност клуч за многу ситуации во кои едукаторот од една страна сака и треба да пренесе прецизни информации, а од друга страна сака тоа да биде спонтано, како дел од игра. Овозможува дечињата лесно да влезат во трага на откритие и сами да стигаат до заклучоци поттикнати од малку ненаметливо наметнување. Ова е важно за самодовербата на учениците бидејки токму самодовербата најсилно ги поттикнува на понатамошни иницијативи и на активно вклучување активности.
Американската амбасада Ве избра за инспиративна жена на годината во областа на образованието. Колку им бевте инспирација на Вашите ученици и тие да го продолжат Вашиот пат или пак да се пронајдат себеси во други области?
БОГДАНОВИЌ: Дечињата секогаш имитираат модели на однесување кои им се секојдневно достапни. На тој начин ги градат своите ставови, своите начини на дејствување, однесување. Така, кај децата кои учат во креативна средина, а притоа секојдневно учествуваат во нејзино креирање, во голема мера се развива дивергентно мислење. Стануваат личности кои секогаш за еден проблем се обидуваат да најдат повеќе решенија до идеалното, за еден предмет се обидуваат да најдат различни намени. Воопшто не е важно која професија ќе ја изберат во животот затоа што јас секојдневно ги воспитувам на значењето, користа и за убавините на различните професии. Важно е тоа дека креативноста, вештините за меѓусебна соработка, заемна почит, радување и поддршка на туѓ успех, верувањето во сопствените способности за изнаоѓање решенија и идеи, се клучни вредности и вистинско богатство на личноста, а со нив секој може да биде успешен во професијата што ќе ја одбере кога ќе дојде време за тоа.
Додека го договаравме интервјуто, Вие бевте во Србија, на предавања. Кажете ни за какви предавања станува збор?
БОГДАНОВИЌ: Се работеше за меѓународни трибини, кои со мојата колешка Марија Петреска ги одржавме во пет града во соседна Србија, а имаа за цел Зајакнување на стручните компетенции кај вработените во образованието. Трибините се реализираа на покана и во организација на учителското друштво „Лесковац“, поддршка од Сојузот на учители на Србија, а со одобрение и акредитација од страна на Министерството за образование, наука и технолошки развој на Србија како и Заводот за унапредување на образованието на РС. Точно 1.000 едукатори од Белград, Ниш, Крушевац, Прокупље и Лесковац, по овие трибини добија акредитирани сертификати за стручно усовршување. Пред еден месец Регионалниот центар за стручно усовршување на вработените во образованието Чачак, исто така, ми овозможи шанса да одржам трибина за колегите од тој регион, а тоа го потврдува фактот дека просветниот кадар сака да соработува и да разменува идеи. Навистина прекрасни искуства и голема чест во исто време.
Кои се Вашите желби и планови за следната година на професионален план?
БОГДАНОВИЌ: На покана и на делумно спонзорство од страна на „Фондацијата Варки Џемс“, која ми го додели признанието „Глобал прајс“, имам шанса да учествувам како амбасадор едукатор на следната церемонија во Дубаи и тоа е прекрасна можност за размена на идеи со колегите од целиот свет. Се радувам и на соработката со голем број родители отсекаде. Тоа посебно ме радува.
Вашето име е Весела, а велат дека името многу говори за личноста што го носи. Отсекогаш сакавте да бидете учителка, со оглед на тоа дека потекнувате од учителско семејство?
БОГДАНОВИЌ: Името го наследив од својата баба, која исто така беше весела и сакана учителка. Да, навистина сум весела, се обидувам да бидам позитивна личност која охрабрува, соработува, поттикнува, која им дава самодоверба и на другите. И мојот дедо беше учител. Секогаш ја сонував оваа професија и растев со желбата за неа. Мојата мајка, исто така, беше просветен работник, наставник по македонски јазик. Токму од неа научив каков треба да биде добриот наставник – професионалец: насмеан, срдечен, пријател со своите ученици, партнер со нивните родители, пријател и соработник со колегитe. Од неа научив дека наставниот процес може да биде креативен и забавен, независно од тоа со колкава возраст на ученици се работи. Пораснав со книги и со дневни подготовки на масата во дневната соба. Тоа е за мене најубавата домашна атмосфера која поттикнува на едукација и на креативност. Татко ми ми ги раскажуваше најубавите приказни што ги паметам и денес. Верувајте, пред еден месец, како мало дете го замолив мене и на мојата внука повторно да ни ја раскаже приказната за комарчето и за бумбарчето. Не сум чула некој да раскажува поубаво, поинтересно. Од друга страна, често ги користам неговите идеи за пренамена на отпаден материјал за едукација. Иако е инженер по професија, во улога на родител навистина знае да биде и добар учител за своте деца и внуци. Најблиските навистина влијаат во развојот на децата и во насочување на нивните интереси.
Разговараше: Александра М. Бундалевска
Фото: Приватна архива
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.