| четврток, 6 декември 2018 |

Прв сериски автомобил со погон на водород

Ја­пон­ски­от про­из­во­ди­тел на авто­мо­би­ли и ли­дер на свет­ски­от па­зар за авто­мо­би­ли на ал­тер­на­тив­но го­ри­во, „То­јо­та“, ко­неч­но, во Евро­па го до­не­се сво­јот мо­дел „ми­раи“, кој ра­бо­ти на во­до­ро­ден по­гон

Пр­ви­от се­ри­ски авто­мо­бил на во­до­род „ми­раи“ ве­ќе при­стиг­на на европ­ски­от кон­ти­нент во пет при­ме­ро­ци и со тоа, по свет­ска­та пре­ми­е­ра што ја има­ше на Са­е­мот за авто­мо­би­ли во Же­не­ва, во март, поч­на ера­та на авто­мо­би­ли на ал­тер­на­тив­но го­ри­во.

„То­јо­та ми­раи“ на ја­пон­ски­от па­зар се про­да­ва уште од де­кем­ври 2014 го­ди­на, а во Евро­па по­го­ле­ми кон­тин­ген­ти се оче­ку­ва да при­стиг­нат во сеп­тем­ври и тоа на анг­ли­ски­от, гер­ман­ски­от и на дан­ски­от па­зар. Са­мо­то име на авто­мо­би­лот на ја­пон­ски зна­чи „ид­ни­на“, што зна­чи де­ка „То­јо­та“ има на­ме­ра се­ри­оз­но да се за­ни­ма­ва со про­из­водс­тво на овој мо­дел.

Со но­ви­от мо­дел „То­јо­та“ е во са­ми­от врв на на­пре­до­кот на тех­но­ло­ги­ја­та и ја про­дол­жу­ва ус­пеш­на­та при­каз­на на хи­брид­на­та тех­но­ло­ги­ја, поч­на­та
уште од мо­де­лот „при­ус“.

Таа е единс­тве­на­та фа­бри­ка во све­тот што со ус­пех ја раз­ви­ва тех­но­ло­ги­ја­та на во­до­род­ни ќе­лии, бла­го­да­ре­ние на спо­соб­но­ста и на искус­тво­то што го има­ по 20 го­ди­ни ра­бо­та со ва­ква тех­но­ло­ги­ја.

Toyota-Mirai-006

„Ми­раи“ на го­ле­мо ќе при­до­не­се во осве­жу­ва­ње­то, зго­ле­му­ва­ње­то на тех­но­ло­шки­от раз­вој и во при­фа­ќа­ње­то на во­до­род­ни­те ќе­лии ка­ко ал­тер­на­ти­вен из­вор на енер­ги­ја и, се­ка­ко, во на­та­мош­но­то раз­ви­ва­ње ин­фра­стру­кту­ра­ на пол­на­чи на во­до­род.

За таа цел, „То­јо­та“ пла­ни­ра со­ра­бо­тка со др­жа­вни и со при­ват­ни ком­па­нии за да ин­ве­сти­ра­ат во из­град­ба на ста­ни­ци што ќе ну­дат пол­не­ње на ре­зер­во­а­ри­те со во­до­род.

Авто­мо­би­лот со во­до­род­ни ќе­лии со еден ре­зер­во­ар мо­же да по­ми­не 500 ки­ло­ме­три, што го пра­ви пр­ви­от мо­дел што ну­ди тол­ку го­ле­ма ки­ло­ме­тра­жа со ед­но пол­не­ње.

Ка­ко што е об­ја­ве­но, пр­ви­от се­ри­ски авто­мо­бил на „То­јо­та“ е прид­ви­жу­ван од еле­ктро­мо­тор што ко­ри­сти енер­ги­ја ка­ко ре­зул­тат на хе­ми­ска ре­ак­ци­ја на во­до­род и на кис­ло­род и ос­ло­бо­ду­ва моќ­ност од 155 коњ­ски си­ли, што овоз­мо­жу­ва за­бр­зу­ва­ње од 100 ки­ло­ме­три на час за де­вет се­кун­ди.

Toyota-Mirai-009

Се­кој сопс­тве­ник на „то­јо­та ми­раи“ во Евро­па ќе рас­по­ла­га со бесп­лат­но го­ри­во за пер­и­од од три го­ди­ни и ќе има при­стап до сер­вис­ни ус­лу­ги 24/7 на тро­шок на фир­ма­та, исто та­ка, во тра­е­ње од три го­ди­ни. Што се од­не­су­ва до га­ран­ци­ја­та, таа е осум го­ди­ни или 150.000 ки­ло­ме­три.

„То­јо­та“ оче­ку­ва со­лид­на про­даж­ба во Евро­па би­деј­ќи „ми­раи“ е со ну­ла еми­си­ја на штет­ни га­со­ви, за­тоа што при со­го­ру­ва­ње на во­до­род се до­би­ва во­деа па­реа. Це­на­та на авто­мо­би­лот из­не­су­ва око­лу 50.000 евра, во за­вис­ност од ни­во­то на опре­ме­ност на во­зи­ло­то.

Го­ле­ма пред­ност во од­нос на кла­сич­ни­те еле­ктрич­ни авто­мо­би­ли на кои из­во­рот на енер­ги­ја им е ба­те­ри­ја, е што за да се на­пол­ни ре­зер­во­а­рот со во­до­род, кој е под го­лем при­ти­сок, ќе би­дат по­треб­ни три до пет ми­ну­ти.

Оваа го­ди­на „То­јо­та“ пла­ни­ра да про­из­ве­де 700 при­ме­ро­ци „ми­раи“, а во след­на­та 2.000 авто­мо­би­ли. Број­ка­та во 2017 го­ди­на ќе по­рас­не до 3.000 единици.

Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Top