Македонскиот водител Петар Ѓошев како коментатор на доделувањето на наградите на Американската филмска академија се најде само еднаш, но слушателите на неговата радиоемисија „Петар за појадок и пауза“ знаат дека токму од него секогаш можат да очекуваат издржана критика како од голем љубител на филмот.
Како се подготвуваш за следење на церемонијата на доделување на „Оскарите“?
Ѓошев: Имам една мала традиција секоја година откако ќе бидат објавени номинациите, што се случува во јануари, додека да се случи самата манифестација на доделувањето на наградите да ги гледам сите номинирани филмови. Секако дека поголемиот дел од нив сум ги гледал во текот на годината кога се прикажувале, но дел од промотивната кампања на филмовите што се претенденти за големата награда е да имаат премиера баш во тој период пред да ги објават номинациите. Така големите студија се надеваат дека членовите на Академијата ќе го дадат гласот за нив додека уште е свеж впечатокот за филмот. Тоа го правам и заради лична забава, но и заради тоа што сметам дека моите слушатели очекуваат да имам некакво мислење за сите случувања во поп–културата, па така и за холивудските филмови кои претендираат да добијат „Оскар“.
Како би ја коментирал овогодишната церемонија (преовладуваа нови лица, ги немаше вечните гости, како Џек Николсон, Џорџ Клуни, Бред Пит и сл., водењето на Нил Патрик Харис, Џон Траволта…)?
Ѓошев: Овогодишното доделување на „Оскарите“ не беше едно од највозбудливите, пред сѐ поради тоа што сметам дека немаше силна конкуренција на одлични филмови. Сите беа некако млаки. Авангардноста беше изразена само преку одредени нови формати за правење филм, но ништо повеќе од тоа. Еден од главните претенденти „Момчештво“ беше впечатлив само поради тоа што е сниман 12 години, филмот инаку е исклучително досаден. Сѐ уште не знам зошто „Брдмен“ доби „Оскар“, веројатно поради тоа што членовите на Академијата сакаат да гласаат за филмови што зборуваат за нив, за тоа колку им е тешко… мислам дека го изгласаа од сожалување.
Не мислам дека ги забораваат старите волци, само што тие што ги спомнуваш не снимаа филмови оваа година. Затоа, пак, Клинт Иствуд и неговиот филм „Американски снајперист“ беа најголемите ѕвезди. „Оскар“ за најдобар филм додели Шон Пен, а на Џон Траволта му дадоа шанса да се искупи за глупоста со името на Индила Мензел од минатата година.
На Нил Патрик Херис како да не му беше удобно во улогата на водител, не е тоа негова средина, колку и да е талентиран како актер. Исто така, тешко е да бидеш добар по спектакуларната Елен Де Џенерес и да ги пополниш нејзините чевли.
Колку се предвидливи наградите?
Ѓошев: Прилично. Членовите на Академијата се и членови на уште неколку други здруженија на уметници кои имаат доделувања на свои награди пред „Оскарите“ – здруженија на режисери, актери, новинари. Ако ги погледнете нивните награди изминатите години и ги споредите со „Оскарите“, ќе видите дека само двапати, на пример, наградата за најдобар филм на Здружението на режисери се разликувала од „Оскарот“ за најдобар филм. Оваа година истото тоа здружение неколку недели пред „Оскарите“ го награди филмот „Брдмен“ за најдобар филм, а режисерот Алехандро Гонзалес Инариту за најдобар режисер. Толку од изненадувањата на „Оскарите“!
Би сакал ли повторно да бидеш на коментаторското место и дел од преносот во Македонија. Што би сменил најмногу кога станува збор за преносот?
Ѓошев: Не. Тоа бара подготовка од неколку месеци, барем така се подготвував минатиот пат. А бара и стручен технички тим од страна на телевизијата кој ќе го изведе тоа како што треба. Така што, не би се впуштал во таков егзибиционизам повторно. Преносот треба да оди со превод, како што оваа година го гледав на една од холандските телевизии. Секоја телевизија што ги откупила правата го добива целото сценарио за настанот пред време, што значи дека само треба да го преведе и да стави титл, и тоа е тоа. Телевизијата може да направи специјално шоу пред почетокот на настанот за да ги подготви гледачите за тоа што ќе гледаат и кои се фаворитите.
Кој, според тебе, би бил одличен домаќин на „Оскарите“ следната година?
Ѓошев: Сметам дека следната година повторно треба да биде жена. По критиките за нееднаква застапеност на расите, сметам дека ќе биде од Латинска Америка. Софија Вергара, на пример.
Наградите на Американската филмска академија секогаш се користат за испраќање порака, се цели кон еднаквост на расите, сексуална ориентација, религија, критика кон политиката на САД… колку кај нас јавните личност имаат свое мислење или колку го искажуваат?
Ѓошев: Патриша Аркет во својот говор испрати силна порака за федерален закон со кој ќе се изедначат платите на мажите и на жените во филмската индустрија. Греам Мур, сценаристот на „Игра на имитирање“, во својот говор испрати поддршка до хомосексуалците низ светот да веруваат во себе и да го сакаат својот живот, колку другите околу нив и да не се согласуваат со тоа. Режисерот Алехандро Гонзалес во говорот ги поздрави мексиканските имигранти и им порача да веруваат во својот сон…
Ќе генерализирам, но ретко кој од нашите јавни личности има став кој при тоа е подготвен да го каже јавно. Идеологија која ја застапува и за која е подготвен да се бори. Често тие ставови им се фабрикувани од политичките партии кои ги застапуваат и во јавноста пренесуваат порака која им е инструирана. Забораваат дека јавната работа носи и јавна одговорност, која подразбира креирање јавно мислење. Секој има свои лични причини да се исклучи од дебатите во јавниот дискурс, но затоа и се соочуваме со плејада безлични и досадни луѓе во јавниот простор кои ретко знаат да зборуваат за која било тема надвор од прашањата за професионалниот ангажман. Мое големо почитување, од друга страна, за тие што не се дел од тоа множество. Тие, пак, се чести гости во мојата емисија „Петар за појадок и пауза“.
Пишува: Maрина Костовска
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.