„Џонсон Мети“ e фабрика за производство на автокатализатори, која со работа во Македонија почна во 2010 година. Има погони за катализатори уште во 12 земји, од Аргентина преку Соединетите Американски Држави и Обединетото Кралство до Јапонија, а работи и во хемиската индустрија и во индустријата за благородни метали. Целата корпорација вработува повеќе од 12.000 луѓе во 30 држави. Најголема, најрепрезентативна и најуспешна во целата групација, како што оценуваат нејзините први луѓе, е токму фабриката во Македонија, со резултати од работењето што ги надминаа сите планирани очекувања. Според деловниот план на компанијата, само од овие погони годинава извозот треба да достигне 800 милиони евра, а в година да надмине една милијарда. Таа е единствена компанија од Македонија што е рангирана меѓу првите 100 најголеми компании во Југоисточна Европа во 2013 година во истражувањето „Топ 100 ЈИЕ“ реализирано од бугарската агенција „ЈИЕ њус“ од Софија. „Џонсон Мети“ веќе ги прошири капацитетите во Македонија. Додаде уште две производни линии од кои првата е целосно ставена во функција, а втората е пред самиот крај на реализација. Со тоа се планира бројот на вработени од сегашните 540 да се искачи на 650. Причината зошто дополнително се инвестира, според менаџерите, е одличната деловна клима во Македонија. Компанијата веќе има планови за натамошно ширење на производството, но тоа, сепак, ќе зависи од состојбата на автомобилскиот пазар, како и од воведувањето построги европски регулативи за примена на посовремени катализатори. За сегашните, но и идни планови на фабриката разговараме со генералниот директор на Џонсон Мети во Македонија, Џатин Тхаркар.

Како се решивте да инвестирате токму во Македонија?
Тхаркар: Во 2006 година планиравме отворање фабрика во источниот регион. Разгледувавме разни земји, меѓу кои и Македонија. Резултатите од нашите првични истражувања и позитивните одговори од македонските владини агенции беа важен фактор при донесувањето одлука за инвестирање. Близината на ТИРЗ до Скопје и до аеродромот и достапноста на голема површина земјиште во индустриската зона, пак, беа меѓу клучните фактори за одлуката за инвестирањето овде. Виктор Мизо, „Инвестирај во Македонија“ и други агенции задоволително одговараа на сите наши прашања.
Колку вработени имате и дали наскоро планирате нивно зголемување?
Тхаркар: Моментно имаме 550 вработени, а очекуваме зголемување со порастот на активностите во рамките на втората инвестиција.
Дали државата располага со потребниот квалификуван кадар за работа во фабриките?
Тхаркар: Има недостиг во одредени области, како автоматика и хемиско инженерство. Тоа го решивме со вработување луѓе од дисциплини слични на потребните, кои потоа поминаа обемни внатрешни и надворешни обуки за да ги совладаат вештините што се потребни за нашите дејности. Ова досега функционира добро и сме задоволни од придонесот на вработените Македонци. Сите наши клиенти и посетители имаат пофални зборови за посветеноста, преданоста, заинтересираноста и знаењето на нашиот тим.

Дали сте задоволни од условите за работење во државата?
Тхаркар: Досега сме задоволни со условите за работење во Македонија. Нашиот бизнис е многу успешен и претставува репер и во нашата групација, и меѓу клиентите. Тоа е големо достигнување за сите што беа дел од инвестицијата, вклучувајќи ги и нашите вработени и постојаната поддршка од владините агенции. Меѓутоа, има простор за подобрување, посебно во процедуралните барања во неколку области, кои би можеле да се поедностават за уште подобра деловна клима.
Како успеавте да ја пребродите економската криза?
Тхаркар: Економската криза од 2008 година влијаеше и на нашиот бизнис, а токму тогаш ја почнавме инвестицијата во Македонија. И покрај бавното темпо на бизнисот, „Џонсон Мети“ продолжи со инвестицијата. Нашиот бизнис зависи од продажбата на возила во Европа, што опадна за време на кризата. Меѓутоа, преземените чекори на многу европски влади и порастот во Азија ја кренаа на нозе продажбата на автомобили, па така брзо се повративме.
Дали планирате ширење на инвестицијата?
Тхаркар: Одлуката за проширување на нашите капацитети ја донесовме во 2011 година, со воведувањето на Евро 6 еколошките стандарди на ЕУ, кои влегуваат во сила во 2014 година. Инвестицијата се состои од две нови линии и ширење во други области. Тоа веќе е остварено и функционира, а зголемувањето е според порастот на продажбата. Очекуваме целосен капацитет до 2017 година.
Вие, практично, ја кренавте македонската економија на нозе, со оглед на тоа дека најголем дел од извозот е токму од фабриките во Бунарџик. Како гледате на овие параметри и на порастот на БДП на Македонија, кој е меѓу најголемите во Европа?
Тхаркар: Тоа е добар знак за Македонија во смисла на водство во извозот и верувам дека ќе биде позитивно за економијата. Очекувам добро темпо на пораст на извозот со приливот на нови странски директни инвестиции во следните години, кои, исто така, во голема мера би придонеле кон БДП. Ако ги споредиме клучните економски показатели, може да се види дека Македонија е во многу подобра состојба од многу европски земји со низок пораст и со голем долг.
Кои се Вашите планови за во иднина?
Тхаркар: Краткорочно, планираме максимална продуктивност на капацитетите и се грижиме ширењето да биде успешно како и првата инвестиција. Внимателно ќе го набљудуваме растежот на продажбата и ќе увидиме дали ќе има потреба за натамошно ширење.
(Разговараше: Александрија Стевковска
Текст објавен во 114. број на неделникот „Република“, 7.11.2014)
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Последни
-
Сензационално: Северина се разведува од Игор, поради познатата водителка!
-
Фатална сообраќајка кај Струмица: Со „Корса“ излетал од патот, загинал на лице место
-
Шон Пен во Истанбул: Ќе снима документарец за убиениот новинар Џамал Кашоги (видео)
-
Димитров: Зборовите „нација со комплекс“ се извадени од контекст


