
Бојана Грегориќ-Вејзовиќ
Хрватската филмска, телевизиска и театарска актерка Бојана Грегориќ-Вејзовиќ (42), која на македонската публика ѝ е позната по улогите во хрватските ТВ-серии „Гордоста на Раткаеви“, „Долина на сонцето“, „Љубов во офсајд“, со својот театар гостува на Млад отворен театар со претставата „Три сестри“ која ја режираше македонскиот истакнат режисер Слободан Унковски. Во ексклузивното интервју за „Република“, Грегориќ-Вејзовиќ говори за претставата, за соработката со Унковски, за својот ангажман во УНИЦЕФ, за женската револуција и за стареењето.
Таа е ќерка на познатата актерка Божидарка Фрајт, а нејзиниот татко Борис Грегориќ е продуцент. Уште на осумгодишна возраст почнала да вежба балет, а како тинејџерка била многу бунтовна. Дипломирала клавир и класична балетска школа, а потоа се запишала на Академија за драмски уметности.
Од 1992 до 1997 година била во брак со музичарот Борис Новковиќ, а од 2006 година е во брак со актерот Енес Вејзовиќ, со кого има две деца, синот Раул (2006) и ќерката Зое (2010). Од 1996 година до денес е членка на хрватскиот драмски театар „Гавела“, а во нејзината биографија се запишани многубројни награди. Таа е амбасадорка на добра волја на УНИЦЕФ за Хрватска.
Во претставата „Три сестри“ на Чехов, чиј режисер е Слободан Унковски, го играте ликот на Наталија Ивановна, а таа во суштина е студена жена која вложува силна енергија во настојувањата сѐ да ѝ биде подредено. Таа ги искористува луѓето, а не се врзува за никого. Ивановна, всушност, е една несреќна осамена жена која потајно се опива, а глуми дека цврсто ги држи сите конци в раце. За оваа улога добивте одлични критики во Хрватска. Како Вам ви се чини ликот на Наталија?
Грегориќ-Вејзовиќ: Гледам дека веќе сте ја запишале во книгата на најлоши негативци (се смее, з.а), а јас како вистинска актерка ќе го бранам ликот што го толкувам. Идејата на Унковски Наталија потајно да се опива се покажа како многу точна и беше вистински актерски предизвик. Ивановна никако не е позитивен лик, но како да стане негативен, тоа беше вистинско прашање кое служеше како инспирација во создавањето на нејзиниот карактер. Наталија е жена која влегува во семејство кое многу ѝ импонира, доаѓа средена најдобро што знае и умее, а всушност не знае и првото нешто што го доживува е критика – па, каков ремен сте ставиле! Освен што ја навредиле, за време на вечерата постојано мора да слуша шеги на своја сметка во врска со Андреја. Сето тоа ја прави несигурна, а тие на тој начин ѝ кажуваат дека таа не е добредојдена и дека не им е достојна, не им е рамна. Во тој момент тргнува нејзината мисија, да докаже кој ќе газдува во таа куќа.

Во претставата „Три сестри“ каде го толкува ликот на Наталија Ивановна
Живееме во време кое изобилува со такви надмени жени како Наталија Ивановна. Што мислите Вие за тој феномен?
Грегориќ-Вејзовиќ: Историјата памети жени што владееле и биле сурови во остварувањето на своите цели. Да се сетиме само на Клеопатра или на Елизабета… А овие жени денес, всушност, се тривијални бидејќи се работи за напредок во кариерата или за докажување внатре во семејните несогласувања. Наталија е жена што не прифаќа добронамерна критика, туку ја доживува како напад кој го памети и враќа, ама двојно. Таа ќе се бори за своето место со сите средства. Делата на Шехов се приказ, но и по малку критика на општеството, кое е гнило или од својата мрзливост или од својот примитивизам, а во сите општествени слоеви има и едно и друго. Работата е во личниот интелектуален раст, прифаќањето на критиката и на промената, а тие ликови не се склони кон тоа.
Каква беше соработката со Унковски? Што Ви остави најголем впечаток кај него?
Грегориќ-Вејзовиќ: Првите проби се најтешки. Верувале или не, но актерите знаат да бидат многу срамежливи, особено на почетокот. Прекрасно беше да се работи со Унко бидејќи тој има многу трпение и е многу духовит. Неговото чувство за актерската работа е полно со разбирање и со поддршка, така што актерот полесно се отвора и не се плаши од сопствените грешки. На тој начин брзо се доаѓа до добри резултати.
Македонската публика ве познава по сериите „Гордоста на Раткаеви“, „Долина на сонцето“, „Љубов во офсајд“, но малкумина знаат дека сте и театарска и филмска актерка која дипломирала пијано и завршила класичен балет. Зошто на крај одлучивте да бидете актерка?

Претставата „Три сестри“ готуваше годинава на МОТ
Грегориќ-Вејзовиќ: Повреда за време на една балетска претстава во Хрватско народно казалиште ме натера да размислувам за друга професија, а филмот и глумата отсекогаш биле нешто волшебно што ме привлекувало. Мислам дека човек се раѓа со уметнички пориви во себе. Не можам да замислам да работам нешто друго освен ова.
Вие сте ќерка на познатата хрватска актерка Божидарка Фрајт, а бевте миленичка на својот дедо, познат лекар кој говорел пет светски јазици и секогаш раскажувал интересни приказни. Какво беше Вашето детство и како е да се расте покрај популарна личност?
Грегориќ-Вејзовиќ: И двајцата беа скромни и полни со љубов. Мојата мајка првенствено беше мајка и домаќинка, и никогаш не ја носеше работата дома. Само во една пригода лично го почувствував нејзиниот ѕвезден статус, кога како деца нѐ носеше на училиште и сакајќи да добијат автограм од неа, нас, децата нѐ туркаа на улица. Денес таа е остар и искрен критичар на сѐ што правам, а успесите што ги постигнав ѝ ги должам неа и на мојот сопруг Енес Вејзовиќ.
Во српскиот филм „Монтевидео, бог те видео“, Вие и Вашата мајка играте заедно, но тоа што е интересно е дека играте мајка и ќерка, тоа што се и во приватниот живот. Како беше на снимањето?
Грегориќ-Вејзовиќ: Во тој филм првпат работевме заедно и беше интересно. Бев нејзина партнерка, но и секретарка и „потрчко“ кога нешто ѝ недостигаше на сетот (се смее, з.а).
Имате 42 години и изгледате одлично. На жените им препорачувате секогаш да се сакаат себе и да го сакаат своето тело. Како Ви успева да изгледате толку добро?

Брачниот пар Вејзовиќ
Грегориќ-Вејзовиќ: Живееме во некое чудно време кое како да не дозволува природен тек на животот. Постојано ни се советува како да изгледаме помладо, што веќе се граничи со будалаштина. Секако дека треба да се внимава на себе. Јас вежбам 2-3 пати неделно, почнав да внимавам што јадам бидејќи метаболизмот едноставно не работи исто на 22 и на 42 години. Но, некаде длабоко мислам дека ни треба нова женска револуција која ќе ни овозможи гордо да старееме.
Дали првпат доаѓате во Македонија?
Грегориќ-Вејзовиќ: Првпат доаѓам во Македонија и многу се радувам на посетата. Жал ми е што ќе останеме само еден ден, така што не верувам дека ќе имам шанса да го запознаам Скопје како што треба.
Вие сте филмска, театарска и телевизиска актерка, амбасадорка на добра волја на УНИЦЕФ… Што работите во овој период, дали станува збор за некој голем проект?
Грегориќ-Вејзовиќ: УНИЦЕФ постојано има програми со кои се труди да се подобри квалитетот на растење на секое дете. Почнавме со акцијата „Стоп на насилството меѓу децата“, потоа продолживме со освестување на општеството за потребата за вдомување на децата во акцијата „На секое дете му е потребно семејство“. Лично, најдраги ми се средбите со децата. Неодамна поради поплавите во Хрватска, УНИЦЕФ, како и секогаш, организираше помош и финансии со цел на децата да им овозможи нормален почеток на училишната година. Се организираа и работилници за тоа како децата полесно да се справат со траумите и несреќите што ги доживеале. Откако ќе ги видите нивните насмевки, по сето тоа што им се случило, доаѓате до заклучок дека всушност ние треба да учиме од децата.
Разговараше: Александра М. Бундалевска
Фото: Приватна архива
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.


