Михаил Кричман е директор на фотографија од Русија, еден од најинтересните, кој ја доби втората награда во Битола во 2011 година со „Тивки души“ на Алексеј Фјодорченко. Пред три години „Тивки души“ беше номиниран за наградата „Златен лав“ во Венеција, а Кричман ја доби наградата „Осела“.
Потпишан е и на четири филма на еден од најголемите руски автори на денешнината Андреј Звјагинцев како „Враќање“ (2003), „Прогонство“ (2007), „Елена“ (2011) и „Левијатан“ (2014).
Токму „Левијатан“ ќе се прикажува во официјалната програма на 35. издание на Интернационалниот фестивал на филмска камера „Браќа Манаки“, кој ќе се одржи во Битола од 13 до 19 септември. Добрите познавачи на филмот велат дека „Левијатан“ е филм што не смее да се пропушти. Иако Звјагинцев во интервјуата нагласуваше дека „Левијатан“ е метафора за секоја власт, не е тешко да се претпостави дека овој филм е политички протест против состојбите во Русија. „Левијатан“ е остра критика на руската политика, судството и, посебно, на руската православна црква.
Кричман пред три години беше гостин во Битола, кога ја добри втората награда на „Браќа Манаки“ за филмот „Тивки души“.

Во 2011 година ја добивте втората награда ИФФК „Браќа Манаки“ за филмот „Тивки души“. Ја познавате ли работата на браќата Милтон и Јанаки Манаки, првите балкански сниматели, чиешто име го носи интернационалниот фестивал во Битола?
Кричман: Битола првпат ја посетив во 2011 година и тогаш повеќе се информирав за работата на браќата Манаки. Претходно, со нивното дело бев запознаен само преку интернет.
Дали сте запознаени со работата на некои од современите македонски сниматели или, пак, некои други филмски работници? Ако познавате, како би ја оцениле нивната работа?
Кричман: За жал, не можам да кажам дека ја познавам македонската кинематографија бидејќи таа не е доволно застапена во руската дистрибуција.
Кој момент, кој дел од Вашата работа најмногу Ве исполнува креативно, како директор на фотографија? Од кого го учевте занаетот?
Кричман: Како снимател вообичаено поминувам низ три фази: подготвување на филмот, снимање и оценување. Секој од нив има свое креативно значење, но, сепак, снимањето е мојот омилен дел.
Моето техничко знаење најмногу доаѓа од мојот прв учител Евгениј Мајоров. Тој ме научи како да ја откријам и да ја видам светлината, како да им верувам на луѓето и на филмот. Мои виртуелни учители беа и Дариус Коњи, Харис Савидес, Виторио Стораро, Свен Никвист и Гордон Вилис од светската кинематографија и Павел Лебешев, Вадим Јусоф и Георги Рерберг од руската кинематографија.

Какво е Вашето искуство од соработката со Андреј Звјагинцев, еден од најголемите руски автори на денешнината? Со него ги снимивте „Враќање“, „Прогонство“, „Елена“ и „Левијатан“.
Кричман: Работата со Андреј Звјагинцев секогаш е вистински предизвик и задоволство. Тоа е како да работите на истиот филм, но со различни режисери. Секој пат е како да работите првпат и од почеток.
Во „Левијатан“, кој беше селектиран за Канскиот филмски фестивал, игра и една од најголемите руски актерски ѕвезди Алексеј Серебрјаков. Какво е искуството да се работи со него?
Кричман: Алексеј Серебрјаков е многу професионален и талентиран актер. „Левијатан“ е негов 150. филм во кариерата, така што има многу што да се научи од него.
По професија сте инженер. Што имаат заедничко инженерската работа и директорот на фотографија?
Кричман: Моето официјално занимање е печатење книги и мислам дека е многу слично со тоа што го работам денес: приказни, слики, солзи…
Кој филм Ви е најдраг од тие што сте ги снимиле? А кој е Вашиот омилен филм воопшто?
Кричман: Во моментов мојот омилен филм е „Левијатан“, но отсекогаш сум мислел дека најдобриот филм е тој што следува, што допрва ќе се сними. А кој е мојот најомилен филм воопшто е најтешкото прашање. Како што растеме, се менуваме. Филмовите што го смениле мојот живот, исто така, се смениле. Но, сѐ уште можам да почувствувам морници по грбот кога ќе помислам на „Конформист“, „Времето на волкот“, „Андреј Рублов“ и „Ноќта“.
(Пишува: Александра М. Бундалевска
Текст објавен во 106. број на неделникот „Република“, 12.09.2014)
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Последни
-
Сензационално: Северина се разведува од Игор, поради познатата водителка!
-
Фатална сообраќајка кај Струмица: Со „Корса“ излетал од патот, загинал на лице место
-
Шон Пен во Истанбул: Ќе снима документарец за убиениот новинар Џамал Кашоги (видео)
-
Димитров: Зборовите „нација со комплекс“ се извадени од контекст


