
Нова фабрика за производство на воздушни перничиња, која ќе вработи 1.000 луѓе, ќе се гради во Кичево, најави премиерот Никола Груевски. Градежните активности на новиот автопат Кичево – Охрид веќе почнаа. Сите активности што се преземаат во Кичево и во регионот во иднина ќе донесат придобивки, не само за градот и неговите граѓани, туку и за целиот регион бидејќи еден дел од државава чиј развој досега беше запоставен, сега има услови за економски процут. Се создаваат услови за еднаков територијален развој и за подобрување на стандардот на граѓаните од западниот дел на Македонија. Владините напори за развој на овој регион вродија со плод. Кичевци со оптимизам гледаат кон иднината, која треба да им донесе нови работни места, вработувања, помалку иселувања. Според Агенцијата за вработување, во Кичево има евидентирано 3.581 активен барател на работа, што значи дека новата фабрика ќе апсорбира добар дел од невработените. Останатите делумно може да бидат ангажирани во активностите околу изградбата на автопатот или, пак, во двата нови рудника, „Стогово“ и „Тајмиште“. Новите вработувања ќе донесат подобар стандард и живот на граѓаните на овој град, кој досега речиси сите само го одминуваа, попатно станувајќи свесни за неговото постоење, на пат кон Охрид и обратно.
– За кичевци градењето на автопатот Кичево – Охрид е придонес за градот, но и за целиот регион. Првпат Кичево ќе се отвори кон Охрид, но и пошироко, бидејќи автопатот ќе значи брзо патување и стигнување до секоја дестинација во рекорден рок. Тоа ќе значи и приближување на градот до пристаништето во Драч, што ќе значи побрз транспорт на стоки, што, пак, ќе привлече заинтересирани инвеститори во овој дел, кои досега можеби се двоумеа да дојдат поради лошата инфраструктура. Автопатот ќе значи развој на туризмот во Охрид, но и поголема фреквенција на луѓе низ Кичево, кои можеби ќе го посетат и градот – вели Ѓорѓија Сајковски, заменик-министер за локална самоуправа.
Според него, најголемо заживување на градот ќе се случи со доаѓањето на инвеститорот што ќе отвори фабрика во градот.
– Фабриката ќе значи голем поттик за намалување на невработеноста, која во моментов е висока. Со вработување 1.000 луѓе ќе се обезбеди егзистенција на 1.000 семејства. Тоа ќе значи толку плати, кои ќе се трошат локално, што, пак, ќе ја заживее и трговијата во градот, но и земјоделството, кое ќе може да си ги пласира производите на домашен терен – додава Сајковски.

Освен тоа, додава Сајковски, новата инвестиција ќе ги заживее и останатите фирми, кои можат да станат набавувачи на суровини за работа на фабриката што ќе се отвори.
За него дополнителен поттик за економски развој на Кичево даваат и отворањето на рудникот „Стогово“ и платената концесија за „Тајмиште“, што значи дека сите невработени ќе си го најдат своето работно место.
– Сѐ на сѐ, позитивни раздвижувања кои, конечно, ќе ги кренат на нозе економијата на регионот и стандардот на кичевци. А, сето тоа е заслуга на залагања на оваа влада, која работи во интерес на граѓаните – вели Сајковски.
Засега нема детали за фабриката што ќе се отвори во Кичево, но, според најавите дадени од премиерот Никола Груевски, станува збор за капацитет за производство на воздушни перничиња.
– Станува збор за компанија на која сѐ уште не смеам да ѝ го откријам името. Таа самата треба да објави дека ќе инвестира во Кичево, а ќе произведува воздушни перничиња – рече Груевски.
За автопатот Кичево – Охрид, пак, се знаат деталите.
– Се работи за инвестиција тешка 375 милиони евра, која ќе значи дека Кичево и Охрид ќе се поврзат со автопат во должина од 57 километри, кој треба да го олесни и забрза транспортот на патници и стока и да придонесе за економски и за туристички развој. Ова е највисоката инфраструктурна инвестиција во последните 50 години во Македонија – истакна премиерот Груевски при поставувањето на камен-темелникот на автопатот.
Изградените автопатишта во земјава во изминатите 50 години чинат помалку од инвестицијата во автопатот Кичево – Охрид.
– Тоа најдобро зборува за вредноста на овој проект. Толкава инвестиција не е вложена од никого, никогаш и во ниту еден автопат во РМ – наведе Груевски посочувајќи дека средствата се обезбедени со особено поволен кредит од кинеската Ексим банка.

Според проектот, новиот автопат почнува од Кичево, па преку Подвис, Пресека и Песочани стигнува до Требеништа. Оттука преку Подмолје се поврзува со Охрид. Ќе има две ленти со вкупна ширина од 25,2 метри, а на трасата ќе има и 6 надвозници и 13 подвозници, како и тунел „Пресека“ со две цевки. Ќе го гради кинеската компанија „Сајнохидро корпорејшн лимитед“. Градежните работи ќе почнат истовремено на три локации за да завршат за четири години. Во активностите ќе бидат вклучени и повеќе градежни и други компании од земјава. Во согласност со договорот, 51 процент од луѓето што ќе работат ќе бидат од Македонија, од општините кои гравитираат околу автопатот.
Најзначајната придобивка од новиот автопат, според премиерот, ќе биде можноста за поедноставена, побрза и побезбедна комуникација меѓу населените места од кичевскиот и од охридско-струшкиот регион.
– Секако, не помалку значајна е и комуникацијата на западниот регион на земјава со главниот град Скопје и со останатиот дел од Република Македонија. Меѓу многубројните придобивки од изградбата на овој автопат ќе биде и економското раздвижување за време на изградбата на автопатот и по неговата изградба. Очекувам уште од самиот почеток на градежните активности да се отвораат многу нови работни места во градежните компании кои се изведувачи и подизведувачи на проектот, но и во многу други компании чија дејност е тесноповрзана со градежништвото – рече Груевски и додаде дека автопатот ќе биде од огромна корист и за ТИРЗ во Кичево, Тетово и во Струга, за туризмот, како и за подобрување на безбедноста на сообраќајот.
Министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески, нагласи дека по новата автопатска делница ќе се вози со брзина од 120 километри на час наместо со 60 километри на час како сега.
– Оваа автопатска делница е повеќе од значајна со оглед на фактот дека беше потребно и долго време за голем број граѓани и туристи да стигнат до нашето најпосетувано туристичко место Охрид – наведе Јанакиески.
Во наредните четири години, како што рече, со изградбата на автопатските делници од Миладиновци до Штип и од Кичево до Охрид, како и автопатската делница Демир Капија-Смоквица, на која градежните работи се реализираат во полн ек, Република Македонија ќе биде побогата со нови 132 километри автопатска мрежа.
Дополнително, ова годинава се очекува да биде распишан повик за концесионер на автопатските делници Гостивар – Кичево и Скопје – Блаце.
Според социолозите, позитивните економски раздвижувања во западниот дел на земјава ќе создадат клима на задоволство и исполнетост кај граѓаните.
– Инвестициите ќе донесат нови вработувања, кои ќе значат подобар живот. Луѓето ќе можат да си дозволат работи кои досега не можеле да си ги дозволат, па ќе бидат посреќни. Освен тоа, развојот на овој регион не само што ќе донесе придобивка за секого поединечно туку и пошироко ќе го развие чувството на припадност бидејќи, веројатно, граѓаните оттаму досега се чувствуваа запоставено. Сега тие ќе видат дека државата се грижи и за нивното добро, што ќе значи поголема доверба во власта и во институциите – сметаат социолозите.
(Пишува: Александрија Стевковска
Текст објавен во 81. број на неделникот „Република“, 21.03.2014)
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Последни
-
Сензационално: Северина се разведува од Игор, поради познатата водителка!
-
Фатална сообраќајка кај Струмица: Со „Корса“ излетал од патот, загинал на лице место
-
Шон Пен во Истанбул: Ќе снима документарец за убиениот новинар Џамал Кашоги (видео)
-
Димитров: Зборовите „нација со комплекс“ се извадени од контекст


