Одмор со 60 проценти попуст, ручек во ресторан со 70 проценти попуст, третман во Салон за убавина на 67 проценти попуст… Ова е новата манија што владее во земјава – купување на групен попуст. Сѐ почна на почетокот на 2011 година, кога се појавија „Групер“ (Grouper) и „Колектива“, страниците за групно купување. Оттогаш почна да се шири „заразата“ купување преку интернет. Денес има десетина вакви интернет-страници, луѓето, буквално, станаа зависници од групното пазарење. Некои велат сиромаштијата нѐ тера секаде каде што можеме да искористиме попуст, други, пак, на ова гледаат на некој вид помодарство.
– Сакам да одам на третман на лице, но ќе почекам, „Колектива“ или „Групер“, сигурно, ќе имаат некој попуст – оваа е чест муабет меѓу пријателките.
Сопствениците се презадоволни
Колку расте интересот за купување преку страниците за групни попусти, што најчесто сакаат луѓето да купуваат – на оваа тема разговараме со дел од сопствениците на вакви интернет-страници. Првата ваква страница што се отвори во земјава е „Групер“. Еден месец подоцна се појави „Колектива“. Оттаму велат дека интересот постојано расте, зделките брзо се шират, има постојани купувачи.
Нина Ангеловска, која е магистер по економски науки и косопственик и основач на „Групер“, вели дека при истражувањето на нејзината магистерска тема дошла до сознание дека со веб-страниците за групно купувања драстично се зголемил бројот на трансакции преку интернет.
– Поради недоволниот број картички и високите провизии што ги имаа банките Македонија заостануваше во е-трговијата. Значајно раздвижување во областа на интернет-купувањето е забележано дури во 2011 година. Во декември 2011 година во оптек имало 1.450.340 картички. Во 2010 година само осум проценти отпаѓа на обрт направен преку платежни картички, од нив само еден процент е на е-трансакции. Со појавата на веб-страниците за групно купување бројот на трансакциите на интернет се зголеми за повеќе од 1.200 проценти во 2011 година – вели Ангеловска.
Таа се повикува на информациите добиени од „Касис“, интернационален центар за обработка, кој работи во Македонија од 2002 година, преку кој се обработуваат речиси сите трансакции преку интернет, освен Тутунска банка, која го користи корпоративниот интернетски систем за обработка на НЛБ групацијата – Bankart. Според „Касис“ во 2010 година преку порталот cPay Payment се направени вкупно 11.000 е-трансакции, од кои 7.000 се успешни. Во 2011 година се направени вкупно 97.177 трансакции од кои 85.017 се успешни.
– Од тие 85.017 трансакции една третина се од веб-страници за групни попусти. „Групер“ има 55 проценти од тоа – додава таа посочувајќи дека бројката е значително зголемена во 2012 година.
„Колектива“ во првиот ден по почнувањето продаде повеќе од 470 купони со 90 проценти попуст на греано вино намалувајќи ја цената на 10 денари од можни 90. Интерес има, бројот на купувачи постојано расте.
– Константно расте базата на потрошувачи. Имаме 100.000 регистрирани е-адреси и 70-80.000 купувачи. Порастот е умерен, природен. На почетокот беше лудило, но сега имаме константен пораст. Ништо поинакви не сме од другите земји каде што постои нашата групација. Не би рекол дека Македонија е заразена. Се однесува исто како и другите. Ние правиме анализа на однесувањето на потрошувачите. Има интерес за многу работи, ова е емотивно купување на некој начин. Еве денес врне, продажбата ќе биде мала – вели Ванчо Костурски, менаџер во „Колектива“, која е регистрирана како туристичка агенција, што ја прави единствена овластена за продажба на туристички понуди. За велигденските празници се продадени 1.700 аранжмани во Бугарија.
Јовица Беловски, сопственик на веб-страницата за групни попусти „Купи на попуст“ вели
дека од ден на ден овој начин на купување станува сѐ поинтересен и поприфатлив од голем број потрошувачи. Веќе има голем број луѓе што редовно ги следат и ги користат нивните услуги.
– Благодарение на континуираната инвестиција во промоцијата на овој начин на купување и овозможувањето интересни понуди со ексклузивен попуст, сѐ е поголем бројот на заинтересирани купувачи, а со тоа и нашата работа драстично расте. Најмногу има интерес за здравствените услуги, понудите за ресторани, салони за убавина, патувања и за вежбање – додава Беловски.
Според него, значително е зголемен бројот на фирми што се расположени за соработка и сѐ почесто сами покажуваат интерес за отворање на некоја промотивна понуда.
– Веруваме дека тоа се должи на исплатливата ефективна реклама, која е без никаков ризик и која резултира со зголемен број муштерии, а воедно и нашата вештина во промоцијата – коментира тој.
Ваквите веб-страници се, дефинитивно, добар бизнис, без преголема инвестиција. Потребно е квалитетен маркетинг и добра стратегија за привлекување клиенти, а парите доаѓаат брзо и многу лесно. Уплатата доаѓа директно на сметка на страницата за групни попусти, нивните пари се обезбедени, нема доцнење со уплати и проблеми со клиенти што ви должат.
Фирмите со поделени мислења
Фирмите се согласуваат дека добиваат ефективна реклама, но добар дел од нив не може да си дозволи толку големи попусти бидејќи немаат толку високи маржи.
– Треба да дадам попуст повисок од 50 проценти, во согласност со политиката на овие страници. Треба да дадам процент и на страницата преку која ќе оди понудата, а тој процент не е мал, за на крај јас да не можам да си го покријам основниот трошок за тоа. На крај, задоволни се потрошувачите, задоволна е страницата за групно купување, но е незадоволен тој што ја дава услугата или го продава производот по цена што е многу пониска од реалната – вели една сопственичка на фирма во Скопје.
Од друга страна, пак, некои од фирмите сметаат дека „шлагот доаѓа на крај“.
– Пред некој месец дадов понуда за антицелулитни третмани на една од страниците за групни попусти. Имавме многу успешна зделка. Се продадоа огромен број купони. Немав никаква заработка од тоа, само полн салон. Но, веќе овој месец ја гледам придобивката. Дел од тие клиенти што дојдоа преку зделката продолжија со третмани и еве трети месец ги користат услугите по редовна цена. Едноставно, бројот на постојани муштерии ми се зголемува – вели сопственичката на еден салон за убавина во Скопје.
Пред една година на пазарот се појави и една поинаква страница –„Сакам попуст“ на која нема продажба преку интернет туку бесплатно печатење купони со кои на самото место добивате одреден попуст. Сопственикот Ратко Канчевски вели дека нивната целна група е поголема со оглед на тоа дека се поисплатливи за фирми што немаат високи маржи.
– Ние немаме политика на попуст од најмалку 50 проценти. Поради тоа и имаме поголема целна група. За една година се отпечатени дури 144.000 купони. Десет проценти да се искористени, јас сум задоволен. Луѓето бараат начин поевтино да се прехранат. Затоа и понудите за јадење ни се најбарани. Сега имаме и клуб-картичка, па нема потреба од печатење на купонот. Едноставно, со картичката го добиваат попустот од нашата понуда. Луѓето бараат понуди за брза храна, а неодамна имавме и неколку барања за телевизори, направивме таква зделка и одлично помина. Едноставно, сакаат да заштедат пари – вели Канчевски.
Дали, навистина, заштедувате?!
Најголеми и најверни купувачи на интернет се младите, но постојано расте бројката и на повозрасните, кои најчесто се припаднички на понежниот пол. Но, колку реално ваквите страници им заштедуваат пари на граѓаните? Направивме мала анкета со граѓани, главно жени, кои ги прашавме дали ги користат услугите на овие страници и дали заштедиле.
– Порано постојано отворав вакви страници. Барем еднаш неделно купував по некој купон. Многу е едноставно, понудата те привлекува, ја имаш картичката кај тебе, само што си зел плата, пишуваш неколку бројки и завршена работа. Но, по некое време сфатив дека јас воопшто не заштедив пари. Купив апарат за масажа, кој го имам искористено само еднаш за шест месеци, купив купони за третмани за убавина, кои, реално, никогаш не сум ги правела, ниту во иднина ќе ги правам. Сфатив дека понудата е привлечна, се залетувам, а реално тоа не се работи што би ги купила, па да речам дека ете сум заштедила пари. Рака на срце, купив неколку купони со кои реално заштедив пари, но, генерално, повеќе потрошив отколку што заштедив – Вели Марина Николовска, 30-годишна правничка.
Лидија Марковска, пак, вели дека секој ден ги гледа понудите со оглед на тоа дека ѝ пристигнуваат на електронската пошта, но понекогаш е изненадена од цените бидејќи, реално, нема попуст.
– Неодамна ми пристигна порака со понуда за попуст на тапети. Видов дека на самата продавница е залепена истата цена како таа од попустот. Инаку, сум купила неколку купони за масажа и за ручек. Задоволна сум од услугата, но не сметам дека сум заштедила од буџетот, туку сум си дозволила нешто што по редовна цена не би си го дозволила – вели таа.
Има и такви што сметаат дека има многу атрактивни понуди, кои ви ги заштедуваат парите, но има и понуди за работи што не вредат ни со попустот. Елизабета Арсовска, 43-годишна скопјанка, вели дека секогаш е во тек со попустите на овие страници бидејќи редовно ги добива информациите. Најчесто користи купони за козметички третмани и за ручек и смета дека овие понуди се, навистина, поволни.
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Последни
-
Сензационално: Северина се разведува од Игор, поради познатата водителка!
-
Фатална сообраќајка кај Струмица: Со „Корса“ излетал од патот, загинал на лице место
-
Шон Пен во Истанбул: Ќе снима документарец за убиениот новинар Џамал Кашоги (видео)
-
Димитров: Зборовите „нација со комплекс“ се извадени од контекст