Ричард Клајдерман е француски уметник, кој со рекордна продажба на албуми го има популаризирано пијаното во светот повеќе од кој било по Бетовен. Запишан е во Гинисовата книга на рекорди како најуспешен пијанист со продадени 90 милиони албуми во светот. Клајдерман, во придружба на жичен октет, на први и на втори април ќе одржи концерти во Македонската опера и балет во Скопје.
Клајдерман е уште познат и како принц на романтиката поради неговиот стил на изведба на композициите. Тој ги полни салите и стадионите уште од 1976 година кога неговиот прв сингл „Балада за Аделина“, компониран од неговиот продуцент Пол де Сеневил достигна продажба од 22 милиони копии во 38 земји.
Оттогаш Клајдерман снимил повеќе од илјада мелодии со што станал еден од најуспешните инструментални репродуктивни уметници во светот со продадени 90 милиони албуми.
Концертите во Скопје се реализираат со поддршка на Министерството за култура во рамките на програмата за поддршка на проекти од национален интерес во музичко-сценската дејност за 2017 година.
Во интервју за „Република“ Клајдерман говори за тоа како настанала „Балада за Аделина“, за неговата кариера, за концертите, за уживањето во животот денес и за романтиката.
Господине Клајдерман, првпат доаѓате во Македонија за да одржите концерт кај нас. Што очекувате?
КЛАЈДЕРМАН: Јас еднаш настапував во Скопје, но тоа беше одамна. Искрено, не се сеќавам многу на градот, но затоа ќе ми биде задоволство повторно да го разгледам. Еве ќе речам, ќе ми биде задоволство повторно да го откријам Скопје.
Дали сте запознаени со македонската класична музика? Познавате ли некој македонски композитор?
КЛАЈДЕРМАН:Не сум запознаен, но, дефинитивно, верувам дека насекаде низ светот постојат композитори што не се толку познати. Секогаш велам дека јас сум најпознатиот пијанист на светот затоа што луѓето ме имаат видено на телевизија, но тоа не значи дека сум и најквалитетен. Убеден сум дека постојат голем број композитори и изведувачи што се на повисоко професионално ниво од мене, но немале среќа светот да слушне за нив. Секаде каде што гостувам се запознавам со домашната музика, па така ќе биде и овој пат кога ќе дојдам во Македонија.
По „Балада за Аделина“ Вашиот живот радикално се смени. Сигурно оттогаш паметите убави моменти.
КЛАЈДЕРМАН: Еден од моите продуценти ја напиша оваа балада и ја именуваше по својата ќерка, која се вика Аделина. Не можевме ни да претпоставиме дека ќе доживее толку голем успех. Се сеќавам кога еден мој продуцент ми рече дека треба да бидеме среќни со максимум 20.000 продадени примероци. На крајот се продадоа 22 милиони примероци низ светот. Секако дека по ова животот комплетно ми се промени. Нема сомнеж дека „Баладата за Аделина“ ми ја отвори вратата кон светска кариера.
Во врвот на вашата кариера имавте и по 200 концерти во 250 дена во годината. Како се издржува такво темпо на работа?
КЛАЈДЕРМАН: Се сеќавам на првиот концерт на кој настапував. Тоа беше во 1979 година во Виена и во тоа време, ниту јас, ниту моите продуценти не можевме да замислиме дека 38 години подоцна ќе изведам повеќе од 5.000 концерти низ светот. Уживав извонредни можности да бидам поканет низ многу земји во светот – од Европа до Америка, од Азија до Австралија. Оттаму целиот тој хаос не ми ни дозволи да размислувам за темпото, едноставно го правев тоа со љубов и со задоволство, веројатно затоа и не ја почувствував тежината.
Каков живот живеете денес?
КЛАЈДЕРМАН: Денес живеам мирно и спокојно. Како пијанист што свири насекаде низ светот, најголемиот мир го наоѓам кога ќе се вратам дома. Дома не чувствувам притисок во врска со настапите, туку, едноставно, гледам телевизија и не мислам на ништо. Со жена ми и со моето куче одиме на пазарување, прошетки во шума и покрај морето. Разговараме за секојдневни теми и правиме обични работи. Така го наоѓам својот мир.
Вашите концерти се вистинско уживање и спектакл. Што ќе отсвирите за македонската публика?
КЛАЈДЕРМАН: Едноставно, можам да се поврзам со публиката, а сметам дека тоа е најбитно. Не очекувам ништо пред концертите, се препуштам на моментот, а тоа секогаш се покажало како успешна формула за задоволство кај публиката.
Вие сте познат како принц на романтиката. Има ли денес романтика во нашиот живот?
КЛАЈДЕРМАН: Како што стареам повеќе се грижам за сметките отколку за романтиката. Секако дека има романтика во нашиот живот, таа доаѓа со љубовта, но со годините сѐ повеќе се намалува. Да се биде принц на романтиката понекогаш е, навистина, напорно.
Кои се концертите што никогаш нема да ги заборавите?
КЛАЈДЕРМАН: Моите први концерти, кога сѐ уште не знаев што ми се случува. Почнав да настапувам во Токио. Концертите таму, навистина, ми беа вистинско задоволство. Пред сѐ, поради тоа што ми се допаѓа овој град, а луѓето на улица ме препознаваа. Ме застануваа на улица и ми велеа: „Здраво Ричард” . Градот е толку голем и хаотичен, а јас се чувствував прекрасно.
Верувате уште во романтика? Освен за публика, во концертни сали, Вие во Лондон во зоолошката градина им свиревте во живо на загрозените видови желки од Галапагос со цел да им помогнете да се размножат?
КЛАЈДЕРМАН: Голем љубител сум на животните. Моето куче секогаш седи до мене кога свирам на мојот клавир. Оттаму верувам дека на каков било начин музиката им влијае на животните. Затоа и ја прифатив поканата за оваа интересна идеја. Дополнително на тоа зоолошката беше интересна и за мене ова беше едно многу поинакво искуство, кое ми причини огромно задоволство.
Разговараше: Александра М. Бундалевска
Фото: приватна архива
(интервјуто е објавено во 237. број на неделникот Република кој излезе во печат на 17.3.2017 година)
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Последни
-
Сензационално: Северина се разведува од Игор, поради познатата водителка!
-
Фатална сообраќајка кај Струмица: Со „Корса“ излетал од патот, загинал на лице место
-
Шон Пен во Истанбул: Ќе снима документарец за убиениот новинар Џамал Кашоги (видео)
-
Димитров: Зборовите „нација со комплекс“ се извадени од контекст