Грчките земјоделци штрајкуваат со денови и целосно го блокираа транспортот предизвикувајќи штети за македонскиот бизнис кои допрва ќе се пребројуваат. Сепак, извесно е дека се работи за милионски суми. Блокирањето на граничниот премин „Евзони“ ги оштетува нашите транспортери и компании, за кои заобиколните патишта ќе значат и повисоки трошоци и цени за превоз, кои никој не е подготвен да ги покрие. Стопираниот транспорт ќе значи парализирање на функционирањето на целото македонско стопанство, а можен е и недостиг од некои производи, како што се нафтените деривати. Од „Окта“ посочуваат дека ситуацијата е алармантна зашто една недела триесет цистерни чекаат за влез во земјава на граничните премини, но рампите остануваат спуштени за камионите со гориво. „Евзони“ е затворен за сообраќај, а цистерни не поминуваат ниту на граничниот премин „Дојран“.
– Ситуацијата е алармантна, имајќи предвид дека натоварените камиони, кои остануваат паркирани без да се истоварат, претставуваат небезбедна ситуација. Доколку нема навремен одговор од релевантните јавни институции, набрзо ќе ги почувствуваме првите знаци на криза со гориво. Тоа значи дека е потребно решение веднаш имајќи ги предвид постојните резерви на гориво, како и тоа дека не сме сигурни колку долго ќе трае блокадата – велат од „Окта“.
Дека нема да има криза со гориво убедува министерот за економија, Дритон Кучи, според кого блокадата е внатрешен проблем на Грција и постои надеж дека што скоро ќе се реши. Притоа тој потенцира дека надлежните ќе направат сѐ за да не дојде до криза.
– Ќе се интензивираат состаноците за надминување на проблемот со спречениот транспорт на нафта од Грција кон Македонија поради блокадата на македонско-грчката граница од страна на грчките земјоделци. Секако ќе спречиме да дојде до каква било криза – нагласи Кучи.
Засега не е голема веројатноста од нафтена криза во земјава, со огледа на тоа дека „Окта“ е главниот увозник, но тука е и „Лукоил“, а руската компанија ја увезува нафтата преку Бугарија. Пратките со нафтени деривати може да се внесуваат преку премините „Делчево“ и „Ново Село“.
Транспортерите велат дека штетите ќе се пребројат кога ќе заврши блокадата. Дотогаш апелираат да се користат алтренативните патишта иако тоа ќе значи и повисоки трошоци за транспорт.
– Во овие тешки услови на вршење превоз, апелираме до увозниците да одобрат повисоки цени за превозот за да може да се користат и алтернативните патишта за дотур на стоката неопходна за функционирање на нашето стопанство – велат од Асоцијацијата на превозници „Макам-транс“.
Оттаму ги повикаа своите членки да бараат алтернативни патишта и да ги користат граничните премини „Меџитлија“, „Ново Село“ и „Дојран“. Сепак, ситуацијата може да се промени наскоро, и тоа на полошо.
– Тоа значи поминување на подолга маршрута, при што е нормално да дојде до зголемување на цените. Треба да се има предвид дека земјоделците се заканиле со блокирање и на овие патишта – вели генералната секретарка на „Макам-транс“, Биљана Муратовска.
Освен транспортерите, штета трпат и домашните компании – увозници и преработувачи. Во солунското пристаниште се заглавени околу 120 илјади тони стока за Македонија, која не може да биде испорачана до крајната дестинација. Станува збор за никел, јаглен, челик, сол и други суровини наменети за македонската индустрија, што го вклучи и алармот во Стопанската комора на Македонија. Претседателот на СКМ, Бранко Азески, упати ургентни дописи до претседателот на Унијата на грчки трговско-индустриски комори, Константин Михалос, и до амбасадорот во Македонија, Димитриос Јанакакис. Побара веднаш да се вклучат во решавање на проблемот со цел нормализација на сообраќајните врски.
-Сигурен сум дека ќе се согласите оти ваквите состојби негативно се одразуваат врз економско-финансиското работење на компаниите од двете земји и ако не се најдат соодветни и навремени решенија, може да предизвикаат дологорчни негативни последици врз нашите национални економии. Имајќи предвид дека е неизвесно до кога ќе трае блокадата, не исклучувајќи ја и можноста ситуацијата да ескалира и кон другите гранични премини меѓу двете земји, Стопанската комора на Македонија апелира за интензивирање на контактите со надлежните органи, институции и влијателни фактори, на внатрешен и меѓународен план, во барањето помош за нормализирање на состојбите и создавање услови за непречени деловни комуникации – наведе Азески во обраќањето до Грците.
Од дописот на Азески може да се заклучи дека има најави за дополнително радикализирање на штрајкот на грчките земјоделци, со блокади и на другите гранични премини, што може да ја парализира разменета меѓу двете земји и ќе нѐ отсече од грчкото пристаниште, што значи дека домашните компании ќе мора да се преориентираат кон алтернативните пристаништа, што би значело и дополнителни трошоци.
– Во услови на континуирани блокади и штрајкови треба да се отворат и други можности за компаниите преку условите кои ги нудат другите пристаништа – апелираат од Стопанската комора на Македонија, со оглед на тоа дека нашето стопанство и транспортерите често се соочуваат со проблемот на блокади во Грција. Само минатата година македонската железница претрпе штета од 5 милиони евра поради штрајкот на грчките железничари
Текстот е објавен во неделникот Република бр.232
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Поврзани вести
-
Продолжија протестите ширум Бугарија, блокирани патишта и гранични премини
-
Судири меѓу полицијата и каталонски сепаратисти во Барселона: Има повредени и уапсени
-
Се судрија германски националисти и про-имигрантски групи во градот Хемниц: Девет лица се повредени
-
Се протестира во Молдавија за обединување со Романија