Во Кинотека на Македонија се одржа второто издание на филмскиот фестивал за музички документарни филмови „Скопје синема сити“, кој презентира разновидна и богата музичка програма на документарни филмови. Фестивалот се отвори со филмот за Леонард Коен „Јас сум твојот човек“, како посвета за него, со што продолжи традицијата почната со минатогодишното отворање со филмовите за Дејвид Боуви. Разговаравме со организаторот на фестивалот, Ненад Георгиевски.
Заврши второто издание на фестивалот на музички документарни филмови „Скопје синема сити“. Колку филмови беа прикажани за овие четири дена? Задоволни ли сте од посетеноста? Има ли публика за овие филмови?
-Се разбира дека има интерес и публика, но како за секоја работа и за кој било фестивал, генерално, луѓето одат на тоа што им е попознато, па потоа на тоа што им е помалку познато. Така што поголема беше посетеноста на филмовите што имаа наслови што им беа блиски и им беа попознати, отколку на другите. Според моето мислење, тоа е нормално. Фестивалот си има таков концепт да си носи имиња, наслови на музички документарни филмови посветени на познати музички ѕвезди помешани со тие помалку афирмираните за да се внесат нови содржини.
Рековте публиката повеќе реагира на попознатите музички имиња. Фестивалот беше отворен со филмот посветен на Леонард Коен. Дали тие што ќе видат филм за Дејвид Боуви или за Коен потоа доаѓаат и на филмовите за помалку познати музички ѕвезди?
– Македонската публика, дефинитивно, сака да ги посетува овие настани. Ние како организатори забележавме дека одреден дел од публиката доаѓаше на сите проекции, додека некои повремено го посетуваа фестивалот, поточно го гледаа тоа што ги предизвикува како име, содржина… Различни документарни филмови припаѓаат на различни жанрови, така што не може да се бара од луѓето никаква кохезивност. Фестивалот е наменет за целата публика, за сите и секој може да си се најде во ова. Леонард Коен беше полн погодок за ова издание, за в година ќе подготвиме нешто друго.
Како долгогодишен музички новинар и критичар кажете ни што, всушност, претставуваат музичките документарни филмови? Сте имале ли, можеби, можност да присуствувате на некое снимање…?
-Документарните филмови ја имаат улогата на еден друг вид новинарство, но некако допираат подлабоко, на еден поевидентен начин, чепнуваат и обработуваат некакви теми, без разлика дали се музички или се со друга тематика, како воени, етнолошки, еднаш присуствував на фестивал за документарни подводни филмови… Има и планинарски документарни филмови. Сите тие се обраќаат на одредена публика, со одреден интерес. Музичките филмови, пред сѐ, имаат промотивна намена. Дали обработуваат некаква тема или нечија биографија, тие имаат промотивна, едукативна и, пред сѐ, забавна функција. Што се однесува на вториот дел од прашањето, во периодот кога работев за „Телевизија Војводина“, покрај снимањето куси прилози и емисии, правев и документарни филмови од таа продукција. Работев и на документарниот филм за Бајага, кој беше триделен телевизиски документарен филм, кој потоа одеше на фестивали, се прикажуваше во кината итн.
Од ова искуство што го имате, покрај за Бајага, сте работеле и документарен филм за Кирил Џајковски… сакаат ли музичките ѕвезди да бидат снимени на ваков начин? Соработуваат ли?
-Зависи, ако веќе го снимаат, тоа значи дека сакаат да промовираат нешто, да покажат, да дообјаснат бидејќи, без разлика на нивната популарност, филмот служи за нивната популарност така што секако дека соработуваат, но зависи и од тоа кој го прави филмот.
Во рамките на фестивалот беше промовирана и книгата „Музика и муабети“. Што содржи таа? Каде ќе може да се набави? Ја има ли во продажба?
-Тоа е колекција на мои музички интервјуа, кои ги работев во изминативе години. Насловот на книгата го смисли мојата сопруга, морам да ја пофалам, бидејќи јас имав ставено друг работен наслов, кој беше на англиски јазик, но таа сугерираше дека овој наслов е поубав бидејќи сугерира на суштината. Книгата содржи разни интервјуа, а тоа е, всушност, и срцевината на фестивалот, нели разговори со луѓе, дружење со музичари, со љубители на музиката, има промотивна намена, со тоа што секогаш, барем во моите мисли, се останати како поопфатни и кои би опстоиле и надвор од контекстот на медиумите за кои биле правени. На пример, да се надоврзам на претходното прашање, интервјуто со Кирил Џајковски е извадено од документарниот филм што го правев за него во 2007 година. Тоа се интервјуа што се распрскани по континенти бидејќи насекаде сум ги објавувал и кохезивноста на сето тоа постоеше само во мојата глава. Бадијала се синопсиси и сето тоа кога додека не се види на едно место не може да се разбере целовитоста, длабочината, содржините на сето тоа што го замислив. И сега, по долго време, стигнавме до книга.
Колку време ја подготвувавте книгата?
-Долго време работев на тоа. Работевме со Мишко Грбевски, колега новинар, со кој брзавме, речиси трчавме, да завршиме навреме и изборот што го направивме е огледало на времето кога го работевме проектот. Пред две-три години работевме едно, пред тоа друго и еве ова сега пред промоцијата. Некои работи се зачувани, а некои се поинтересни и се задржани во целина.
По првите две изданија… што да очекуваме за следното издание на „Скопје синема сити“? Имате ли некои идеи од сега?
-Знаете како велат „Ако делото не му е интересно на авторот, нема да му биде ниту на читателот“….Но, од идеја до реализација патот е долг, но и не значи дека ќе се реализира токму на тој начин. Како организатор првенствено се трудам содржините да бидат интересни и темите да бидат блиски до гледачите. Сигурно, повторно ќе има комбинација на познато и на непознато, но, секако, ќе биде интересно, дури и за тие што би заталкале на таква проекција како гледачи.
Тешко ли е да се донесат филмови за ваков музички фестивал? Како доаѓате до нив?
-Како што споменав, книгата „Музика и муабети“ е срцевината на сето ова. Во неа се сите мои контакти што сум ги остварил во изминативе петнаесет години, почнувајќи од издавачки куќи, дистрибутери итн. и најчесто одам по потешкиот пат за да ги набавам и да стигнам до изворот.
Скапи ли се?
-Зависи. Првенствено овие филмови не се наменети за мал пазар како што е Македонија, особено затоа што ние не можеме да одговориме на нивните барања како што може да им одговорат, на пример, во Сан Антонио, во Њујорк или Лондон, во Париз…Но, тоа што можеме да го донесеме ќе го донесеме, тоа што не може – ќе остане за друг пат.
Во оваа насока да проговориме и во поглед на финансиската поддршка. Имате ли некаква финансиска поддршка за фестивалот, за откуп на филмовите, простор, организација…
-Последниве две години немаме некаква соработка со институциите, единствено редовно соработуваме со Кинотека на Македонија, што не значи дека ќе остане така. Можеби ќе се отворат некои врати, а, можеби, и не, но тоа не е пречка да се реализираат овие работи.
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Последни
-
Сензационално: Северина се разведува од Игор, поради познатата водителка!
-
Фатална сообраќајка кај Струмица: Со „Корса“ излетал од патот, загинал на лице место
-
Шон Пен во Истанбул: Ќе снима документарец за убиениот новинар Џамал Кашоги (видео)
-
Димитров: Зборовите „нација со комплекс“ се извадени од контекст