На денешен ден во 1985 година во фабриката „Застава“ од Крагујевац и официјално се означи крајот на производството на автомобилот „фиат 750“, односно во народот попознат како „фиќо“.
Славното „фиќо“ е автомобил кој најдолго се произведуваше во некогашната Југославија. Од фабричката лента во Крагујевац излегле точно 923 487 примероци на овој автомобил, кој се произведуваше 30 години (1955-1985).
Статистиката вели дека во седумдесеттите години на минатиот век на југословенските улици „фиќо“ било најбројниот автомобил.
„Фиќо“ се до 1975 година беше главно возило на Сообраќајната полиција, а го користеле и другите служби на тогашното МВР. Се до крајот на седумдесеттите само со „фиќо“ се полагал возачкиот испит.
„Фиат 750“ не беше хит автомобил само во Југославија туку и во целиот свет. Официјалната статистика на италијанскиот произведувач вели декана планетата се возени речиси пет милиони „фиќовци“ (4 921 626).
„Фиќо“ го осмислил и конструирал италијанскиот инженер Данте Џакоза. Првиот модел „фиат600“ и „фиат 700“ требало да го заменат тогашниот „тополино“(фиат 500), а набрзо на пазарот е исфрлен „фиат 750“ кој беше и најпопуларен.
Се проценува дека во светот денес се возат околу 150 000 „фиќовци“.
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Поврзани вести
-
Народот излезе на Плоштад Македонија во одбрана на името Македонија
-
Сексапилната бразилка: Мојот задник ќе ги предвидува резултатите на Светското во фудбал
-
Фотографии сведочат какви биле условите пред да се добие новиот лик на МНТ
-
Со Дарко Панчев во стартниот состав: Пред точно 26 години, Југославија се прости од фудбалската сцена