– Колку е блиску сонцето!
Кога Вера Вучкова на 3 април 1945 година ја кажала првата реплика во преполниот салон на Македонскиот народен театар не ни сонувала дека овие зборови ќе ù обезбедат место во мемоарите на македонската култура. Тогаш 18-годишната Вучкова ја толкува улогата на Велја во претставата „Платон Кречет“ на Украинецот Александар Корнејчук. „Република“ минатата година разговараше со актерката. Тема на разговор ни беше новиот театар, како и нејзините сеќавања за стариот театар срушен со земјотресот 1963 година. На 88. годинишна возраст умот и паметењето совршено ја служеа. Ја прашавме дали новиот објект ќе ја врати публиката во театарот, таа, иако во поодминати години, остроумно одговори: „Публиката ја враќаат претставите, а не зградата“, алудирајќи на репертоарот што ќе биде поставен во новиот театар.
– Ова е народен театар, треба да има и битова драма, да бидат застапени и класиците, потоа драми од домашни автори, како и од странски – ни рече Вучкова, која тогаш не пропушташе премиера во театарот.
Ви го пренесуваме разговорот со Вучкова од март 2013 година
Вучкова: Треперевме од трема
– За секоја годишнина на театарот ми го поставуваат истото прашање, околу првата кажана реплика во историјата на македонскиот театар. Еднаш почнав да се смеам и одговорив: дали ако некој се дави и ти ќе тргнеш да го спасиш, помислуваш на тоа дали ќе бидеш херој? – вака Вучкова ми одговори на првото прашање за тоа како се чувствувала кога пред точно 70 години ја кажала првата реплика.
Потоа, почна да се присетува на тие денови, пред премиерата.
– Сите треперевме од трема. Таму, кога ќе излезете надвор, не се столчиња, ами луѓе. И на секое столче седат по еден чифт очи. Најважно ни беше да не го заборавиме текстот – почнува да раскажува Вучкова. Таа дипломирала на Вишата школа за театарско искуство во Софија, Бугарија и е трета дипломирана актерка во Македонија. Економскиот факултет, кој претходно го запишала, никогаш не го завршила. Театарот бил поголема љубов од економијата.
Вучкова, пред да дојде во Скопје, каде што на аудиција за „Платон Кречет“ ја повикал Илија Милчин, била дел од театарска група од Битола во која рецитирала. Скопје уште не било ослободено од германскиот окупатор, а таа била дел од групата што играла претстави пред говорите на Методија Андонов – Ченто и тоа во Ресен, Охрид, Струга и во Вевчани.
– Димче Стефановски во Битола, веднаш по ослободувањето, ме викна и ми рече: ќе правиме театар. Се собравме петмина – само јас една девојка и уште четири момчиња. Пред да се ослободи Скопје, Милчин веќе почна да ја составува групата за театарот во Скопје. Му кажале дека има едно девојче што сака да рецитира и да глуми. Ме викна на аудицијата и ми даде да читам текст од весникот „Нова Македонија“. Потоа, кога се ослободи Скопје, ме викна. Дојдов само со еден куфер. Сама во Скопје, девојка на 18 години. Прво ме сместија во Влашко маало, а потоа неколку месеци спиев во една од канцелариите во театарот – се присетува Вучкова.
Таа не заборава да спомене дека тогаш, во годините по ослободувањето, театарот бил центар на интелектуалците во тоа време. Поети, писатели, боеми… Блаже Конески, Славко Јаневски, Ацо Шопов, Гого Ивановски, и уште за многу други театарот бил втор дом. За сите нив, актерите, немало тешка задача што треба да се сработи во театарот. Среќни дека учествуваат во работата на Македонскиот народен театар, ништо не им било тешко.
– На работа одевме со големо задоволство. Не постоеше задача што не можевме да ја извршиме. Нам театарот многу ни значеше, иако немавме многу. Всушност, немавме ништо. За првата претстава сценографијата ја зедовме на заем од театар во Софија. За костимите, сами се снаоѓавме, кој како може – вели Вучкова.
Секој што има дома повозрасен во семејството, барем еднаш чул од него дека вистинска мода, по последен терк, се „терала“ за одењето в театар. Иако само што било ослободено Скопје, се внимавало кој како ќе се облече, посебно за премиерите. Додека разговаравме, Вучкова се присети на еден настан на кој била сведок. Една госпоѓа инсистирала да купи билет бидејќи имала нов фустан, посебно купен од Париз, токму за премиерата во театарот. Но, на благајната ù рекле дека сите карти се продадени. Госпоѓата разочарано си заминала.
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Последни
-
Сензационално: Северина се разведува од Игор, поради познатата водителка!
-
Фатална сообраќајка кај Струмица: Со „Корса“ излетал од патот, загинал на лице место
-
Шон Пен во Истанбул: Ќе снима документарец за убиениот новинар Џамал Кашоги (видео)
-
Димитров: Зборовите „нација со комплекс“ се извадени од контекст