Македонската компанија за анимација и визуелни ефекти „ФХ3Х“ работеше на вкупно 11 од 20 филма што се номинирани за најпрестижната филмска награда „Оскар“. До крајот на декември, од тие 20 ќе бидат избрани 10, за, конечно, во јануари да бидат објавени официјално номинираните пет филма. Официјалните номинации на финалните пет филма кои ќе се борат за „Оскар“ ќе бидат објавени на 14 јануари 2016 година, додека церемонијата на доделувањето ќе биде на 28 февруари, 2016 година во „Долби арената“ во Лос Анџелес. Ова е најуспешната година за „ФХ3Х“. – Во време на брз технолошки напредок и визуелни ефекти што се базираат на најновите научни достигнувања, прво и основно што треба да остварите е да направите добар тим – вели Миливоје Ѓорѓевиќ, еден од сопствениците на македонската компанија.
Четири филма, најверојатно, ќе останат во следниот круг и тоа „Антмен“, „ Одмаздници: Ерата на Ултрон“, „Марсовец“ и „Повратникот“. На Ѓорѓевиќ лични фаворити за „Оскар“ за визуелни ефекти му се „Марсовец“ и „Утре земја“.
„ФХ3Х“ годината ја заокружува со филмот „Виктор Франкенштајн“, на кој работеше тим од 20 креативци.
Се стасува ли со ефекти и трикови до „Оскар“ за визуелни ефекти? Дури 11 номинирани филма поминаа низ рацете на „ФХ3Х“. Дали тој факт Ве прави посебно горди?
ЃОРЃЕВИЌ: Кога ќе се свртам наназад и ќе се навратам на нашите почетоци и како растевме, проектите што ги сработевме во овие 18 години од нашето постоење, тешко дека некој би останал рамнодушен. Гордоста повеќе е свртена кон тимот и кон луѓето што несебично даваа поддршка во сите овие години. Стигнавме до оваа година, каде од 16 филма што имаа своја премиера во оваа година, а на кои ние бевме дел, 11 од нив имаат оскаровски квалитет според Академијата на филмските науки и уметности. Да, горд сум на тимот.
Изјавивте дека заслугата за овој успех се должи на целиот тим на компанијата. Колку е тешко да се направи изборот кој ќе го сочинува тимот кој, според податоците, расте секоја година?
ЃОРЃЕВИЌ: Од двајца луѓе во 1997, до 230 во 2015 година, со план за преку 300 во 2016. Посебно обрнуваме внимание на тој стабилен чекор со кој се развиваме. Луѓето во тимот работат по светски стандарди и успеваме да испорачаме производ со највисок светски квалитет. Во Македонија потенцијалот постои, тоа го докажавме досега. Потребно е да се верува на младите луѓе и во нивниот потенцијал.
Зад Вас е најуспешната година од 18-годишното постоење на компанијата. Ваша предност е што секоја година работите на сѐ поголеми проекти и останувате во кондиција да ги следите сите новини, работејќи со најдобрите. Каква е Вашата визија за иднината на компанијата?
ЃОРЃЕВИЌ: Нашата соработка со петте најголеми студија во светот е голем успех сам по себе. Ние сме дел од нивните проекти и на тој начин учествуваме во визуелните ефекти на највисокобуџетните филмови, а тие од година во година се сѐ поинтересни и поспектакуларни. Следењето на технологијата и одржувањето на квалитетот на највисоко ниво е наша задача, заради тоа сме тука каде што сме. А во однос на визијата, веќе најавивме дека ќе пораснеме во уште поголем тим, и веќе знаеме дека во 2016 ќе ја објавиме соработката на уште многу интересни филмови.
Мотото на компанијата е „Перфектно работење без препотентно однесување“. Ова е клучната формула за успех на „ФХ3Х“?
ЃОРЃЕВИЌ: Често го повторуваме ова, ѕвездите се на екранот, не сме ние. Токму од оваа причина, комуникацијата со нашите клиенти, нашиот фокус на нивните потреби и на нивните барања е она што нѐ издвојува меѓу конкуренцијата.
Колку „Оскари“ има „ФХ3Х“ во својата витрина ?
ЃОРЃЕВИЌ: Хахаха, ниеден. Добивме еден приватен „Оскар“, статуетка со која нашите клиенти „Хенсонс компани“ ни се заблагодарија за добро завршена работа и за дополнителниот напор што го вложуваме на нивните проекти, многу убав гест кој ни значи многу. Вистинските „Оскари“ одат во рацете на главните супервизори за визуелни ефекти кои се дел од тимовите на нашите клиенти. Tие водат тимови кои понекогаш бројат и по 3.000 креативци, и ние сме дел од тоа. Филмовите на кои ние сме работеле, а добиле „Оскар“ за визуелни ефекти се „Златниот компас“ во 2007 година, и „Животот на Пи“ во 2012. Секоја година имаме филмови во кои сме учествувале во визуелните ефекти, а кои се во потесниот избор за „Оскар“ или се официјално номинирани.
„Авијатичарот“ беше првиот голем проект и прва голема продукција на која работевте. Добивте номинација за наградата „Еми“, освоивте и „Оскар“. Што е следниот професионален предизвик?
ЃОРЃЕВИЌ: Секогаш се трудиме да ги прошириме нашите услуги и да понудиме производ со највисок стандард конкурентен на светскиот пазар. Наредната година ќе ја почнеме со уште еден амбициозен бизнис-план кој би требало да придонесе за уште 100 нови вработувања во нашиот тим.
До пред три години тимот од креативци и вработени во компанијата беше составен од 105 лица, денес тој број е речиси двојно поголем. Од кои профили на креативци е составен тимот кој работи во „ФХ3Х“? Дали нудите и обуки?
ЃОРЃЕВИЌ: Изработката на визуелни ефекти е мултидисциплинарен предизвик, па оттука сам по себе се наметнува и одговорот. Тимот е спој од сликари, скулптори, архитекти, машински инженери, програмери, графички дизајнери и други профили. Заедничко за сите нив е што поминуваат низ нашиот систем за обука и доусовршување. Обуките се составен дел од нашата работа. Во моментов имаме 50 млади луѓе на обука кои ги спремаме да одговорат на предизвиците со кои ќе се соочат како артисти. Секојдневно пристигаат апликации од нови луѓе кои се заинтересирани да му се придружат на тимот. На адресата објавена на нашата веб-страница можат да се обратат сите заинтересирани.
Разговараше: Александра М. Бундалевска
Фото: Александар Ивановски
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.